"Climate change is moving faster than our efforts to address it,” UN Secretary-General António Guterres said during a conference held in 2019, as the World Meteorological Organisation (WMO) unveiled an alarming report on the acceleration of global warming. "The concentration of carbon dioxide in the atmosphere is the highest in 3 million years, and rising,” Mr Guterres told assembled heads of state and ministers. And some of the key ingredients for decarbonization of the worldwide economy are known: the renewable energy and the electric car. In particular, the transportation sector generates the largest share of greenhouse gas emissions. Greenhouse gas emissions from transportation primarily come from burning fossil fuel for our cars, trucks, ships, trains, and planes. Over 90 percent of the fuel used for transportation is petroleum based, which includes gasoline and diesel. Hence, it's a joint effort to improve the electric car system and propose new possible points of view. With this in mind, the following thesis focuses on the study and analysis of possible configurations of converters used to supply the big number of auxiliaries installed in the electrical car. With x-by-wire systems, efficiency and rated power of these converters are becoming more and more relevant, and each step in this direction can help to advance in the electrical vehicle research.

"Il cambiamento climatico si muove più velocemente dei nostri sforzi per affrontarlo," afferma il Secretario Generale delle Nazioni Unite durante una conferenza tenuta nel 2019, mentre il WMO rivela un allarmante report sull'accelerazione del riscaldamento globale. "La concentrazione di diossido di carbonio è la più alta in 3 milioni di anni, e sta aumentando," ripete Guterres di fronte ai capi assemblea e ai ministri. E alcuni degli ingredienti chiave per la decarbonizzazione dell'atmosfera sono noti: l'energia rinnovabile e l'auto elettrica. In particolare, il settore del trasporto genera la maggiore quota di gas serra. Questi gas serra provengono dal combustibile fossile bruciato dalle nostre auto, navi, treni e aeri. Perciò, è obiettivo comune migliorare il sistema elettrico dell'EV e proporre nuovi possibili punti di vista. A tal fine, la seguente tesi tratta lo studio e l'analisi di possibili configurazioni di convertitori usati per alimentare gli ausiliari installati nell'EV. Con i sistemi x-by-wire, l'efficienza e la potenza di tali convertitori diventano sempre di più rilevanti, e ogni passo in questa direzione può aiutare nel progresso della ricerca.

Study and design of a ZVS DC/DC converter 800V/12V for automotive applications

MAGALLO, MARCO
2017/2018

Abstract

"Climate change is moving faster than our efforts to address it,” UN Secretary-General António Guterres said during a conference held in 2019, as the World Meteorological Organisation (WMO) unveiled an alarming report on the acceleration of global warming. "The concentration of carbon dioxide in the atmosphere is the highest in 3 million years, and rising,” Mr Guterres told assembled heads of state and ministers. And some of the key ingredients for decarbonization of the worldwide economy are known: the renewable energy and the electric car. In particular, the transportation sector generates the largest share of greenhouse gas emissions. Greenhouse gas emissions from transportation primarily come from burning fossil fuel for our cars, trucks, ships, trains, and planes. Over 90 percent of the fuel used for transportation is petroleum based, which includes gasoline and diesel. Hence, it's a joint effort to improve the electric car system and propose new possible points of view. With this in mind, the following thesis focuses on the study and analysis of possible configurations of converters used to supply the big number of auxiliaries installed in the electrical car. With x-by-wire systems, efficiency and rated power of these converters are becoming more and more relevant, and each step in this direction can help to advance in the electrical vehicle research.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
16-apr-2019
2017/2018
"Il cambiamento climatico si muove più velocemente dei nostri sforzi per affrontarlo," afferma il Secretario Generale delle Nazioni Unite durante una conferenza tenuta nel 2019, mentre il WMO rivela un allarmante report sull'accelerazione del riscaldamento globale. "La concentrazione di diossido di carbonio è la più alta in 3 milioni di anni, e sta aumentando," ripete Guterres di fronte ai capi assemblea e ai ministri. E alcuni degli ingredienti chiave per la decarbonizzazione dell'atmosfera sono noti: l'energia rinnovabile e l'auto elettrica. In particolare, il settore del trasporto genera la maggiore quota di gas serra. Questi gas serra provengono dal combustibile fossile bruciato dalle nostre auto, navi, treni e aeri. Perciò, è obiettivo comune migliorare il sistema elettrico dell'EV e proporre nuovi possibili punti di vista. A tal fine, la seguente tesi tratta lo studio e l'analisi di possibili configurazioni di convertitori usati per alimentare gli ausiliari installati nell'EV. Con i sistemi x-by-wire, l'efficienza e la potenza di tali convertitori diventano sempre di più rilevanti, e ogni passo in questa direzione può aiutare nel progresso della ricerca.
Tesi di laurea Magistrale
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Descrizione: STUDY AND DESIGN OF A ZVS DC/DC CONVERTER 800V/12V for automotive applications
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/146006