In this study, methods to synthesize biofuels which are substituent for commercial petroleum-derived fossil fuels are investigated and understood. Starting from the different type of biofuels, biomass to liquid technologies, they are studied, and thermo-chemical conversion methods are deeply examined. Different jet-fuel properties with application areas have been explained. Additionally, in order to decrease the GHG emission and energy dependency to fossil fuel-based petroleum products, certified aviation biofuel formation methods are presented with case studies and their results. FT-SPK method which is certified by ASTM and close to commercialization is deeply understood. Hydrocracking and following distillation is studied. Lastly overall LCA analysis of GHG emissions due to conventional and alternative jet fuel production methods are compared.

L'elaborato analizza i metodi per sintetizzare i biocarburanti aviazione, sostituenti per i combustibili fossili derivati dal petrolio commerciale. Vengono approfonditi i metodi di conversione termochimica a partire dal diverso tipo di carburanti, dalla biomassa alle tecnologie liquide. Vengono presentate le diverse proprietà di jet fuel e le relative aree di applicazione. Inoltre, al fine di ridurre le emissioni di gas serra, vengono presentati dei metodi di formazione dei biocarburanti aeronautici certificati per sottostazione, i casi studio e i relativi risultati. Viene anche approfondito il metodo FT-SPK certificato da ASTM e prossimo alla commercializzazione. Si studia l'idro cracking e la successiva distillazione. Infine, vengono confrontate le analisi LCA complessive delle emissioni di GHG dovute ai metodi di produzione tradizionali e alternativi di carburante per jet.

Jet fuel production from biomass

KORKMAZ, ERKIN
2017/2018

Abstract

In this study, methods to synthesize biofuels which are substituent for commercial petroleum-derived fossil fuels are investigated and understood. Starting from the different type of biofuels, biomass to liquid technologies, they are studied, and thermo-chemical conversion methods are deeply examined. Different jet-fuel properties with application areas have been explained. Additionally, in order to decrease the GHG emission and energy dependency to fossil fuel-based petroleum products, certified aviation biofuel formation methods are presented with case studies and their results. FT-SPK method which is certified by ASTM and close to commercialization is deeply understood. Hydrocracking and following distillation is studied. Lastly overall LCA analysis of GHG emissions due to conventional and alternative jet fuel production methods are compared.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
16-apr-2019
2017/2018
L'elaborato analizza i metodi per sintetizzare i biocarburanti aviazione, sostituenti per i combustibili fossili derivati dal petrolio commerciale. Vengono approfonditi i metodi di conversione termochimica a partire dal diverso tipo di carburanti, dalla biomassa alle tecnologie liquide. Vengono presentate le diverse proprietà di jet fuel e le relative aree di applicazione. Inoltre, al fine di ridurre le emissioni di gas serra, vengono presentati dei metodi di formazione dei biocarburanti aeronautici certificati per sottostazione, i casi studio e i relativi risultati. Viene anche approfondito il metodo FT-SPK certificato da ASTM e prossimo alla commercializzazione. Si studia l'idro cracking e la successiva distillazione. Infine, vengono confrontate le analisi LCA complessive delle emissioni di GHG dovute ai metodi di produzione tradizionali e alternativi di carburante per jet.
Tesi di laurea Magistrale
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