Fashion Industry plays a very considerable role in everybody's life emphasizing our social status. Consumers are tilted towards fashion to express personalities, spread culture, enhance image and portray social uniqueness. However, the customers are also equally concerned on how sustainable and ethically were the clothes produced and demand to understand deeper and see fashion become a force for good. Today fashion industry is experiencing a wave of transformation because of the internet and information technology. As a result of fashion’s growing importance to the global economy, garment manufacturing has become the world’s third-biggest industrial industry —behind only automotive and electronics manufacturing. But the Fashion industry today now face threats to brand preservation, counterfeiting, traceability and supply chain management, which have become real preoccupations since the rise of fast fashion. The goal of the thesis is to discuss blockchain in detail and how it can change the Fashion Retail Industry from being an opaque to a transparent showcasing the fundamental operations behind the Point of Sale. The research approach was primarily descriptive. It identifies the scope and feasibility of implementing blockchain in Fashion companies through case studies analysis. Data will be collected from public, non-confidential information sources including press releases, articles journals, newspapers, company visits and interviews. The results of this thesis manifest that Blockchain technologies bring transparency, traceability, adaptability, scalability and flexibility to the system. Therefore, the adoption of Blockchain has quite a few potential benefits, including improvement in risk reduction, operational processes, value creation as well as enhancing retail experience. This research also shows that using Blockchain technologies for their benefits is not an easy task for enterprises. Since it is a recent development, various aspects of the it such as economical, managerial and industrial aspects need to be studied and this makes companies hesitant to make decisions regarding the adoption
L'industria della moda svolge un ruolo molto importante nella vita di tutti, sottolineando il nostro status sociale. I consumatori sono inclinati alla moda per esprimere personalità, diffondere cultura, migliorare l'immagine e rappresentare l'unicità sociale. Tuttavia, i clienti sono ugualmente preoccupati di quanto siano sostenibili ed eticamente gli abiti prodotti e chiedano di comprendere più a fondo e vedere la moda diventare una forza per il bene. Oggi l'industria della moda sta vivendo un'ondata di trasformazione grazie all'internet e alla tecnologia dell'informazione. Come risultato della crescente importanza della moda per l'economia globale, la produzione di abbigliamento è diventata la terza più grande industria industriale del mondo - dietro solo la produzione automobilistica ed elettronica. Ma l'industria della moda oggi deve affrontare minacce alla conservazione del marchio, alla contraffazione, alla tracciabilità e alla gestione della supply chain, che sono diventate reali preoccupazioni sin dall'aumento della moda veloce. L'obiettivo della tesi è di discutere in dettaglio la blockchain e come può cambiare l'industria della vendita al dettaglio della moda dall'essere opaca a una trasparenza che mostri le operazioni fondamentali dietro il punto vendita. L'approccio di ricerca era principalmente descrittivo. Identifica l'ambito e la fattibilità dell'implementazione di blockchain nelle aziende della moda attraverso analisi di casi di studio. I dati saranno raccolti da fonti di informazione pubbliche e non confidenziali, inclusi comunicati stampa, giornali di articoli, giornali, visite aziendali e interviste. I risultati di questa tesi dimostrano che le tecnologie Blockchain portano trasparenza, tracciabilità, adattabilità, scalabilità e flessibilità al sistema. Pertanto, l'adozione di Blockchain presenta alcuni potenziali vantaggi, tra cui il miglioramento della riduzione del rischio, i processi operativi, la creazione di valore e l'esperienza di vendita al dettaglio. Questa ricerca mostra anche che l'utilizzo delle tecnologie Blockchain per i loro benefici non è un compito facile per le imprese. Poiché si tratta di uno sviluppo recente, è necessario studiare vari aspetti di esso, come aspetti economici, gestionali e industriali, e ciò rende le aziende esitanti a prendere decisioni in merito all'adozione
Implementation of blockchain technology in fashion industry
SINGH, NAYAN
2018/2019
Abstract
Fashion Industry plays a very considerable role in everybody's life emphasizing our social status. Consumers are tilted towards fashion to express personalities, spread culture, enhance image and portray social uniqueness. However, the customers are also equally concerned on how sustainable and ethically were the clothes produced and demand to understand deeper and see fashion become a force for good. Today fashion industry is experiencing a wave of transformation because of the internet and information technology. As a result of fashion’s growing importance to the global economy, garment manufacturing has become the world’s third-biggest industrial industry —behind only automotive and electronics manufacturing. But the Fashion industry today now face threats to brand preservation, counterfeiting, traceability and supply chain management, which have become real preoccupations since the rise of fast fashion. The goal of the thesis is to discuss blockchain in detail and how it can change the Fashion Retail Industry from being an opaque to a transparent showcasing the fundamental operations behind the Point of Sale. The research approach was primarily descriptive. It identifies the scope and feasibility of implementing blockchain in Fashion companies through case studies analysis. Data will be collected from public, non-confidential information sources including press releases, articles journals, newspapers, company visits and interviews. The results of this thesis manifest that Blockchain technologies bring transparency, traceability, adaptability, scalability and flexibility to the system. Therefore, the adoption of Blockchain has quite a few potential benefits, including improvement in risk reduction, operational processes, value creation as well as enhancing retail experience. This research also shows that using Blockchain technologies for their benefits is not an easy task for enterprises. Since it is a recent development, various aspects of the it such as economical, managerial and industrial aspects need to be studied and this makes companies hesitant to make decisions regarding the adoptionFile | Dimensione | Formato | |
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Descrizione: IMPLEMENTATION OF BLOCKCHAIN TECHNOLOGY IN FASHION INDUSTRY
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