Nowadays, companies are facing extreme volatile situations in the market, in which the customer satisfaction and loyalty are pillars of any organization’s success. Companies want to improve products and services, processes to get customer’s satisfaction, decrease costs and to improve profitability. To reach these targets organizations are using advanced methodologies such as 6Sigma. 6Sigma can be used in the manufacturing sector, service sector & in other fields. This paper deals with explanation of 6sigma methodologies, benefits realized by various industries and presents the detailed review of 6Sigma implementation in service organizations to know how organizations implemented 6Sigma, which tools and techniques were used during DMAIC phases, critical success factors of 6Sigma, key performance indicators of 6Sigma, problems faced during implementation, and potential benefits realized by implementing 6Sigma with the help of existing case studies in those industries.

Questigiorni, le aziende si trovano ad affrontare situazioni di estrema volatilità sul mercato, in cui il cliente la soddisfazione e la lealtà sono pilastri del successo di qualsiasi organizzazione. Le aziende vogliono migliorare prodotti e servizi, processi per ottenere la soddisfazione del cliente, diminuire i costi e migliorare Redditività. Per raggiungere questi obiettivi le organizzazioni utilizzano metodologie avanzate come 6Sigma. 6Sigma può essere utilizzato nel settore manifatturiero, nel settore dei servizi e in altri ambiti. Questa carta tratta spiegazione delle metodologie 6Sigma, i benefici realizzati da vari settori e presenta le dettagliate Revisione dell'implementazione di 6Sigma in organizzazioni di servizi per sapere come le organizzazioni implementate 6Sigma, quali strumenti e tecniche sono stati utilizzati durante le fasi DMAIC, fattori critici di successo di 6Sigma, indicatori chiave di performance di 6Sigma, i problemi affrontati durante l'attuazione e i potenziali benefici realizzato implementando 6Sigma con l'ausilio di studi di casi esistenti in tali industrie.

Six Sigma implementations in service organizations

KASANI, ASHOK KUMAR
2017/2018

Abstract

Nowadays, companies are facing extreme volatile situations in the market, in which the customer satisfaction and loyalty are pillars of any organization’s success. Companies want to improve products and services, processes to get customer’s satisfaction, decrease costs and to improve profitability. To reach these targets organizations are using advanced methodologies such as 6Sigma. 6Sigma can be used in the manufacturing sector, service sector & in other fields. This paper deals with explanation of 6sigma methodologies, benefits realized by various industries and presents the detailed review of 6Sigma implementation in service organizations to know how organizations implemented 6Sigma, which tools and techniques were used during DMAIC phases, critical success factors of 6Sigma, key performance indicators of 6Sigma, problems faced during implementation, and potential benefits realized by implementing 6Sigma with the help of existing case studies in those industries.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
16-apr-2019
2017/2018
Questigiorni, le aziende si trovano ad affrontare situazioni di estrema volatilità sul mercato, in cui il cliente la soddisfazione e la lealtà sono pilastri del successo di qualsiasi organizzazione. Le aziende vogliono migliorare prodotti e servizi, processi per ottenere la soddisfazione del cliente, diminuire i costi e migliorare Redditività. Per raggiungere questi obiettivi le organizzazioni utilizzano metodologie avanzate come 6Sigma. 6Sigma può essere utilizzato nel settore manifatturiero, nel settore dei servizi e in altri ambiti. Questa carta tratta spiegazione delle metodologie 6Sigma, i benefici realizzati da vari settori e presenta le dettagliate Revisione dell'implementazione di 6Sigma in organizzazioni di servizi per sapere come le organizzazioni implementate 6Sigma, quali strumenti e tecniche sono stati utilizzati durante le fasi DMAIC, fattori critici di successo di 6Sigma, indicatori chiave di performance di 6Sigma, i problemi affrontati durante l'attuazione e i potenziali benefici realizzato implementando 6Sigma con l'ausilio di studi di casi esistenti in tali industrie.
Tesi di laurea Magistrale
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Descrizione: how organizations implemented 6Sigma, which tools and techniques were used during DMAIC phases, critical success factors of 6Sigma, key performance indicators of 6Sigma, problems faced during implementation, and potential benefits realized by implementing 6Sigma with the help of existing case studies in those industries.
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