Water is the primary substance of human life. Without water, people’s lives will be jeopardized, and many industries will shut down. Access to safe and clean water is critical to humans’ life as an essence to live healthy, producing food, and economic growth. Unfortunately, climate changes, population growth, and unequal distribution of wealth and income affect supplying water and pressing more people in terms of water scarcity nowadays. Providing water is an advantage to many people all over the world, yet there are many places where the provision of water is not so simple. There are places in which take hours to obtain safe and clean water if any, many times water is contaminated, and often it contains noxious diseases. The propose of this study is to find investment opportunities in providing pure and clean water. This thesis wants to propose and define a method to generate, implement, and test a business model in the drinking water sector. The approach’s aim is to analyze the feasibility of implementation, alignment, and analyzing profitability. It also allows defining the different stage of the implementation in details through which we are going to achieve targets of proposed business model. Mahsa and Mojtaba Social Venture (MMSV) as a startup is going to purpose a new business model for providing water solutions and services to communities and industry producers. Our mission as we defined in section four would be “providing pure and mineralized drinking water sustainably, and using renewable sources of energy in an economically viable scale.” The business will start from southeast of Iran, and later we expect business growth and expansion to the whole country and finally to the Middle East countries. The vision is “Pure water for everybody.” The company’s services are addressed to the people who do not have access to the clean, and pure water or the industry producer which faces water scarcity, and they have been deterred from sustainable growth. During the market research, it was observed that in Iran there is a lack of qualified sustainable technology provider. This situation is a problem, especially for the areas which are faced with water tension. Furthermore, we have provided the sales forecast with an average 400% growth in the total three-year plan. The business will start with 15,000 Euro investment which would be divided between an entrepreneurial team and founding team. The final part of this financial section is profit and loss projection which based on what we predict, the second year we would have positive net cash flow. The third year is the year of generating cash for the business, and if this happens, the business model will be expanded in the following years to serve the other parts of Iran. Finally, the conclusion section is an overview of the whole thesis and the challenges and opportunities for doing such a business in the targeted market. In this section, we analyze the critical factors and action steps on three different aspects including business grows, private and public sector based on our resource and competences.

L'acqua è la sostanza primaria della vita umana. Senza acqua, la vita delle persone sarà messa a repentaglio e molti settori chiuderanno. L'accesso all'acqua pulita e sicura è fondamentale per la vita degli esseri umani come essenza per vivere in salute, produrre cibo e crescita economica. Sfortunatamente, i cambiamenti climatici, la crescita della popolazione e la distribuzione ineguale della ricchezza influenzato la fornitura di acqua e aumentato il numero di persone in condizioni di scarsità idrica al giorno d'oggi. Fornire acqua è un vantaggio per molte persone in tutto il mondo, tuttavia ci sono molti luoghi in cui la fornitura di acqua non è così semplice. Ci sono luoghi in cui occorrono ore per ottenere acqua pulita e sicura. E se presente molte volte molte volte l'acqua è contaminata e questo può provocare l'insorgere di malattie nocive. La proposta di questo studio è di trovare opportunità di investimento nel fornire acqua pura e pulita. Questa tesi vuole proporre e definire un metodo per generare, implementare e testare un modello di business nel settore dell'acqua potabile. Lo scopo analizzare la fattibilità di implementazione, allineamento e analisi della redditività. Inoltre definiremo nei dettagli le diverse fasi del l'implementazione attraverso i quali raggiungeremo gli obiettivi del modello di business proposto. Mahsa e Mojtaba Social Venture (MMSV) come startup stanno per proporre un nuovo modello di business per fornire soluzioni e servizi idrici alle comunità e ai produttori dell'industria. La nostra missione, come abbiamo definito nella quarta parte, sarebbe "fornire acqua potabile pura e mineralizzata in modo sostenibile e utilizzare fonti rinnovabili di energia in una scala economicamente valida." L'attività inizierà dal sud-est dell'Iran, e in seguito ci aspettiamo una crescita e un'espansione del business All'intero paese per infine includere anche il Medio Oriente. La visione è "Acqua pura per tutti". I servizi dell'azienda sono rivolti alle persone che non hanno accesso all'acqua pulita e pura e ai produttori industriali che si trovano ad affrontare condizioni di scarsità idrica e che non hanno supportato la crescita sostenibile. Durante la ricerca di mercato, è stato osservato che in Iran c'è una mancanza di fornitore di tecnologia sostenibile qualificato. Questa situazione è un problema, soprattutto per le aree Che si trovano ad affrontare il problema della scarsità dell'acqua. Inoltre, abbiamo fornito le previsioni di vendita con una crescita media del 400% nel piano triennale totale. L'attività inizierà con un investimento di 15.000 euro che sarà suddiviso tra una squadra imprenditoriale e un team di fondatori. La parte finale di questa sezione finanziaria è la proiezione di profitti e perdite che, in base a ciò che prevediamo, il secondo anno avremmo un flusso di cassa netto positivo. Il terzo anno è l'anno in cui si genera denaro per il business, e se questo accade, il modello di business verrà ampliato negli anni successivi per servire le altre parti dell'Iran. Infine, la sezione di conclusione è una panoramica di tutta la tesi e le sfide e le opportunità per fare una tale attività nel mercato di destinazione. In questa sezione, analizziamo i fattori critici e i passaggi di azione su tre diversi aspetti, tra cui la crescita aziendale, il settore pubblico e privato in base alle nostre risorse e competenze.

A social business plan for investment opportunities in the drinking water field in the Middle East countries by focusing on Iran

KAZEMI, MOJTABA
2018/2019

Abstract

Water is the primary substance of human life. Without water, people’s lives will be jeopardized, and many industries will shut down. Access to safe and clean water is critical to humans’ life as an essence to live healthy, producing food, and economic growth. Unfortunately, climate changes, population growth, and unequal distribution of wealth and income affect supplying water and pressing more people in terms of water scarcity nowadays. Providing water is an advantage to many people all over the world, yet there are many places where the provision of water is not so simple. There are places in which take hours to obtain safe and clean water if any, many times water is contaminated, and often it contains noxious diseases. The propose of this study is to find investment opportunities in providing pure and clean water. This thesis wants to propose and define a method to generate, implement, and test a business model in the drinking water sector. The approach’s aim is to analyze the feasibility of implementation, alignment, and analyzing profitability. It also allows defining the different stage of the implementation in details through which we are going to achieve targets of proposed business model. Mahsa and Mojtaba Social Venture (MMSV) as a startup is going to purpose a new business model for providing water solutions and services to communities and industry producers. Our mission as we defined in section four would be “providing pure and mineralized drinking water sustainably, and using renewable sources of energy in an economically viable scale.” The business will start from southeast of Iran, and later we expect business growth and expansion to the whole country and finally to the Middle East countries. The vision is “Pure water for everybody.” The company’s services are addressed to the people who do not have access to the clean, and pure water or the industry producer which faces water scarcity, and they have been deterred from sustainable growth. During the market research, it was observed that in Iran there is a lack of qualified sustainable technology provider. This situation is a problem, especially for the areas which are faced with water tension. Furthermore, we have provided the sales forecast with an average 400% growth in the total three-year plan. The business will start with 15,000 Euro investment which would be divided between an entrepreneurial team and founding team. The final part of this financial section is profit and loss projection which based on what we predict, the second year we would have positive net cash flow. The third year is the year of generating cash for the business, and if this happens, the business model will be expanded in the following years to serve the other parts of Iran. Finally, the conclusion section is an overview of the whole thesis and the challenges and opportunities for doing such a business in the targeted market. In this section, we analyze the critical factors and action steps on three different aspects including business grows, private and public sector based on our resource and competences.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
16-apr-2019
2018/2019
L'acqua è la sostanza primaria della vita umana. Senza acqua, la vita delle persone sarà messa a repentaglio e molti settori chiuderanno. L'accesso all'acqua pulita e sicura è fondamentale per la vita degli esseri umani come essenza per vivere in salute, produrre cibo e crescita economica. Sfortunatamente, i cambiamenti climatici, la crescita della popolazione e la distribuzione ineguale della ricchezza influenzato la fornitura di acqua e aumentato il numero di persone in condizioni di scarsità idrica al giorno d'oggi. Fornire acqua è un vantaggio per molte persone in tutto il mondo, tuttavia ci sono molti luoghi in cui la fornitura di acqua non è così semplice. Ci sono luoghi in cui occorrono ore per ottenere acqua pulita e sicura. E se presente molte volte molte volte l'acqua è contaminata e questo può provocare l'insorgere di malattie nocive. La proposta di questo studio è di trovare opportunità di investimento nel fornire acqua pura e pulita. Questa tesi vuole proporre e definire un metodo per generare, implementare e testare un modello di business nel settore dell'acqua potabile. Lo scopo analizzare la fattibilità di implementazione, allineamento e analisi della redditività. Inoltre definiremo nei dettagli le diverse fasi del l'implementazione attraverso i quali raggiungeremo gli obiettivi del modello di business proposto. Mahsa e Mojtaba Social Venture (MMSV) come startup stanno per proporre un nuovo modello di business per fornire soluzioni e servizi idrici alle comunità e ai produttori dell'industria. La nostra missione, come abbiamo definito nella quarta parte, sarebbe "fornire acqua potabile pura e mineralizzata in modo sostenibile e utilizzare fonti rinnovabili di energia in una scala economicamente valida." L'attività inizierà dal sud-est dell'Iran, e in seguito ci aspettiamo una crescita e un'espansione del business All'intero paese per infine includere anche il Medio Oriente. La visione è "Acqua pura per tutti". I servizi dell'azienda sono rivolti alle persone che non hanno accesso all'acqua pulita e pura e ai produttori industriali che si trovano ad affrontare condizioni di scarsità idrica e che non hanno supportato la crescita sostenibile. Durante la ricerca di mercato, è stato osservato che in Iran c'è una mancanza di fornitore di tecnologia sostenibile qualificato. Questa situazione è un problema, soprattutto per le aree Che si trovano ad affrontare il problema della scarsità dell'acqua. Inoltre, abbiamo fornito le previsioni di vendita con una crescita media del 400% nel piano triennale totale. L'attività inizierà con un investimento di 15.000 euro che sarà suddiviso tra una squadra imprenditoriale e un team di fondatori. La parte finale di questa sezione finanziaria è la proiezione di profitti e perdite che, in base a ciò che prevediamo, il secondo anno avremmo un flusso di cassa netto positivo. Il terzo anno è l'anno in cui si genera denaro per il business, e se questo accade, il modello di business verrà ampliato negli anni successivi per servire le altre parti dell'Iran. Infine, la sezione di conclusione è una panoramica di tutta la tesi e le sfide e le opportunità per fare una tale attività nel mercato di destinazione. In questa sezione, analizziamo i fattori critici e i passaggi di azione su tre diversi aspetti, tra cui la crescita aziendale, il settore pubblico e privato in base alle nostre risorse e competenze.
Tesi di laurea Magistrale
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