With the rapid development of Internet network, the acquisition of information has broken the regional restrictions and contributed the popularity of e-commerce. Due to the different business strategies of multinational companies, the goods from same brand will have different prices in different countries, or some limited products can only be purchased in certain countries. Since some shopping websites do not have global shipping, or some website exist language barriers, many consumers can not purchase item by themselves easily, thus indirectly contributing the new business model of International buying agent service. International buying agent means an agent (who are not authorized distributor by the head office) purchases goods in a different place and then delivers them to the client through express delivery. Many countries, including People's Republic of China, Japan, South Korea, and Taiwan, are now buying high-priced or regionally restricted items in different way compare to the past. For example, consumers start to ask large-scale shopping websites, domestic purchasing service websites, personal purchasing platform or international purchasing platform, instead of just asking their friend or family to buy for them during their trip. Among them, up to 43.5% of people in Taiwan have used overseas shopping platforms (Institute for Information Industry, 2013). However, because of the short time of the rise of the buying agent service business, there is a lack of literature on the service design and marketing strategies of multinational countries buying agent services. Therefore, this study will focus on the cases analysis and comparison of service design and marketing strategies for companies with long-term buying agent service in Taiwan. The purpose is to clearly the links in the design and operation of buying agent services, and to analyze the advantages and disadvantages of market segments and differences from different cases. It is expected that individuals or enterprises that are willing to enter this business can comprehensively understand the various problems and risks for having a competitive advantage to face of competition.

Con il rapido sviluppo della rete Internet, l'acquisizione di informazioni ha infranto le restrizioni regionali e ha contribuito alla popolarità dell'e-commerce. A causa delle diverse strategie commerciali delle società multinazionali, i prodotti della stessa marca hanno prezzi diversi in paesi diversi, oppure alcuni prodotti possono essere acquistati solo in determinati paesi. Poiché alcuni siti Web per lo shopping non hanno una spedizione globale, e alcuni hanno barriere linguistiche, molti consumatori non possono acquistare facilmente gli articoli da soli, contribuendo così indirettamente alla creazione di una nuova figura, l’ agente di acquisto internazionale. Per agente di acquisto internazionale si intendono gli agenti, che non sono autorizzati a distribuire dalla sede centrale, acquistano le merci in un luogo diverso e poi li consegnano al cliente tramite corriere espresso. Molti paesi, tra cui la Repubblica popolare cinese, il Giappone, Hong Kong e Taiwan, stanno ora acquistando articoli a prezzo elevato o limitati a livello regionale in modo diverso rispetto al passato. Ad esempio, i consumatori iniziano a chiedere a siti di acquisti su larga scala, siti web di servizi di acquisto nazionali, piattaforme di acquisto personali o piattaforme di acquisto internazionali, invece di chiedere semplicemente ai loro amici o familiari di comprarli durante il viaggio. Tra questi, fino al 43,5% della popolazione in Taiwan ha utilizzato piattaforme di shopping all'estero (Institute for Information Industry, 2013). Tuttavia, a causa del breve periodo di crescita del business del servizio di agente di acquisto, c'è una mancanza di letteratura sulla progettazione del servizio e sulle strategie di marketing dei paesi in cui le multinazionali usano questo tipo di figura. Ci sono due obiettivi per questo studio. Innanzitutto, per lo scopo teorico, ottenere un'analisi completa attraverso l'integrazione accademica interdisciplinare. Fornire un esempio di questa integrazione può compensare una singola ricerca professionale e portare a diversi tipi di valutazioni. In secondo luogo, per i valori pratici, attraverso l'integrazione di tutti i risultati di queste analisi, si può mostrare se gli agenti di acquisto esistenti soddisfano le aspettative dei consumatori nell'uso della progettazione dei servizi e delle strategie di marketing, e fornire suggerimenti e strumenti agli agenti stessi che potrebbero aiutarli a migliorare il loro profitto.

International buying agent service design and marketing strategy cases study based on customer experience in Taiwan

CHUNG, SHIAO NUNG
2018/2019

Abstract

With the rapid development of Internet network, the acquisition of information has broken the regional restrictions and contributed the popularity of e-commerce. Due to the different business strategies of multinational companies, the goods from same brand will have different prices in different countries, or some limited products can only be purchased in certain countries. Since some shopping websites do not have global shipping, or some website exist language barriers, many consumers can not purchase item by themselves easily, thus indirectly contributing the new business model of International buying agent service. International buying agent means an agent (who are not authorized distributor by the head office) purchases goods in a different place and then delivers them to the client through express delivery. Many countries, including People's Republic of China, Japan, South Korea, and Taiwan, are now buying high-priced or regionally restricted items in different way compare to the past. For example, consumers start to ask large-scale shopping websites, domestic purchasing service websites, personal purchasing platform or international purchasing platform, instead of just asking their friend or family to buy for them during their trip. Among them, up to 43.5% of people in Taiwan have used overseas shopping platforms (Institute for Information Industry, 2013). However, because of the short time of the rise of the buying agent service business, there is a lack of literature on the service design and marketing strategies of multinational countries buying agent services. Therefore, this study will focus on the cases analysis and comparison of service design and marketing strategies for companies with long-term buying agent service in Taiwan. The purpose is to clearly the links in the design and operation of buying agent services, and to analyze the advantages and disadvantages of market segments and differences from different cases. It is expected that individuals or enterprises that are willing to enter this business can comprehensively understand the various problems and risks for having a competitive advantage to face of competition.
ARC III - Scuola del Design
16-apr-2019
2018/2019
Con il rapido sviluppo della rete Internet, l'acquisizione di informazioni ha infranto le restrizioni regionali e ha contribuito alla popolarità dell'e-commerce. A causa delle diverse strategie commerciali delle società multinazionali, i prodotti della stessa marca hanno prezzi diversi in paesi diversi, oppure alcuni prodotti possono essere acquistati solo in determinati paesi. Poiché alcuni siti Web per lo shopping non hanno una spedizione globale, e alcuni hanno barriere linguistiche, molti consumatori non possono acquistare facilmente gli articoli da soli, contribuendo così indirettamente alla creazione di una nuova figura, l’ agente di acquisto internazionale. Per agente di acquisto internazionale si intendono gli agenti, che non sono autorizzati a distribuire dalla sede centrale, acquistano le merci in un luogo diverso e poi li consegnano al cliente tramite corriere espresso. Molti paesi, tra cui la Repubblica popolare cinese, il Giappone, Hong Kong e Taiwan, stanno ora acquistando articoli a prezzo elevato o limitati a livello regionale in modo diverso rispetto al passato. Ad esempio, i consumatori iniziano a chiedere a siti di acquisti su larga scala, siti web di servizi di acquisto nazionali, piattaforme di acquisto personali o piattaforme di acquisto internazionali, invece di chiedere semplicemente ai loro amici o familiari di comprarli durante il viaggio. Tra questi, fino al 43,5% della popolazione in Taiwan ha utilizzato piattaforme di shopping all'estero (Institute for Information Industry, 2013). Tuttavia, a causa del breve periodo di crescita del business del servizio di agente di acquisto, c'è una mancanza di letteratura sulla progettazione del servizio e sulle strategie di marketing dei paesi in cui le multinazionali usano questo tipo di figura. Ci sono due obiettivi per questo studio. Innanzitutto, per lo scopo teorico, ottenere un'analisi completa attraverso l'integrazione accademica interdisciplinare. Fornire un esempio di questa integrazione può compensare una singola ricerca professionale e portare a diversi tipi di valutazioni. In secondo luogo, per i valori pratici, attraverso l'integrazione di tutti i risultati di queste analisi, si può mostrare se gli agenti di acquisto esistenti soddisfano le aspettative dei consumatori nell'uso della progettazione dei servizi e delle strategie di marketing, e fornire suggerimenti e strumenti agli agenti stessi che potrebbero aiutarli a migliorare il loro profitto.
Tesi di laurea Magistrale
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Descrizione: INTERNATIONAL BUYING AGENT SERVICE DESIGN AND MARKETING STRATEGY CASES STUDY BASED ON CUSTOMER EXPERIENCE IN TAIWAN
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/146879