Today people begin to try to change their behavior, such as diet, nutrition, physical exercise to prevent disease and get health. Services that provide support for health behavior change get more notice. But how to help people make change in these services is challenging. The theory of persuasion design aims to use computer technology to change human behavior and attitude. It has great application prospects in the practice of healthy behavior change. This article combines the theory of service design and persuasion design to find the way to design a health behavior management service. The main part of this study is divided into two parts. The first part is the theoretical research on the design method of health behavior management service based on the theory of persuasion design. The second part is a service design practice of a diet health management service for white-collars. In the theoretical research, three parts are included: 1) Two elements of the health behavior management service, the service process and the actors of the service system are analyzed. 2) Theories of persuasion design are involved to analyze the two elements. 3)A design flow of health behavior management service based on persuasion design theory is proposed following the design thinking from the whole concept to the detail. The first step of the design flow is to analyze the service target users to get the service design strategy. The second step is to get the design opportunities based on the persuasion strategies in the different stages of the service process. The third step is to design service encounter based on the design opportunities and user needs. In the part of practice, these are included: 1) A user research is done to find target users` need of diet health management. 2) The design strategies of white-collars` diet health management service are summarized. 2) The design opportunities are found and the basic concept of the service system is defined through system map. 3) The service encounters are showed with user journey map and service blueprint and a mobile application is designed. 4) A test is run to test the prototype.
Oggi le persone iniziano a provare a cambiare il loro comportamento, come dieta, nutrizione, esercizio fisico per prevenire le malattie e ottenere la salute. I servizi che forniscono supporto per il cambiamento del comportamento in salute ricevono più preavviso. Ma come aiutare le persone a cambiare in questi servizi è una sfida. La teoria del design della persuasione mira a utilizzare la tecnologia informatica per cambiare il comportamento e l'atteggiamento umano. Ha grandi prospettive applicative nella pratica di un cambiamento di comportamento salutare. Questo articolo combina la teoria della progettazione del servizio e il design della persuasione per trovare il modo di progettare un servizio di gestione del comportamento in salute. La parte principale di questo studio è divisa in due parti. La prima parte è la ricerca teorica sul metodo di progettazione del servizio di gestione del comportamento sanitario basato sulla teoria della progettazione della persuasione. La seconda parte è una pratica di progettazione di servizi di un servizio di gestione della salute alimentare per i colletti bianchi. Nella ricerca teorica sono incluse tre parti: 1) Vengono analizzati due elementi del servizio di gestione del comportamento sanitario, il processo di servizio e gli attori del sistema di servizio. 2) Le teorie della progettazione della persuasione sono coinvolte per analizzare i due elementi. 3) Un flusso di progettazione del servizio di gestione del comportamento sulla salute basato sulla teoria del design di persuasione viene proposto seguendo il pensiero progettuale dall'intero concetto al dettaglio. Il primo passo del flusso di progettazione consiste nell'analizzare gli utenti target del servizio per ottenere la strategia di progettazione del servizio. Il secondo passo è quello di ottenere le opportunità di progettazione basate sulle strategie di persuasione nelle diverse fasi del processo di servizio. Il terzo passo consiste nel progettare l'incontro di servizio in base alle opportunità di progettazione e alle esigenze degli utenti. Nella parte della pratica, questi sono inclusi: 1) Viene effettuata una ricerca dell'utente per trovare il bisogno degli utenti target di gestione della dieta alimentare. 2) Le strategie di progettazione del servizio di gestione della salute alimentare dei colletti bianchi sono riassunte. 2) Si trovano le opportunità di progettazione e il concetto di base del sistema di servizio è definito attraverso la mappa del sistema. 3) Gli incontri di servizio sono mostrati con la mappa di viaggio dell'utente e il progetto di servizio e viene progettata un'applicazione mobile. 4) Viene eseguito un test per testare il prototipo.
Health behavior management service design based on persuasion design. A design practice of diet health management service for white-collars
DONG, LITAO
2018/2019
Abstract
Today people begin to try to change their behavior, such as diet, nutrition, physical exercise to prevent disease and get health. Services that provide support for health behavior change get more notice. But how to help people make change in these services is challenging. The theory of persuasion design aims to use computer technology to change human behavior and attitude. It has great application prospects in the practice of healthy behavior change. This article combines the theory of service design and persuasion design to find the way to design a health behavior management service. The main part of this study is divided into two parts. The first part is the theoretical research on the design method of health behavior management service based on the theory of persuasion design. The second part is a service design practice of a diet health management service for white-collars. In the theoretical research, three parts are included: 1) Two elements of the health behavior management service, the service process and the actors of the service system are analyzed. 2) Theories of persuasion design are involved to analyze the two elements. 3)A design flow of health behavior management service based on persuasion design theory is proposed following the design thinking from the whole concept to the detail. The first step of the design flow is to analyze the service target users to get the service design strategy. The second step is to get the design opportunities based on the persuasion strategies in the different stages of the service process. The third step is to design service encounter based on the design opportunities and user needs. In the part of practice, these are included: 1) A user research is done to find target users` need of diet health management. 2) The design strategies of white-collars` diet health management service are summarized. 2) The design opportunities are found and the basic concept of the service system is defined through system map. 3) The service encounters are showed with user journey map and service blueprint and a mobile application is designed. 4) A test is run to test the prototype.File | Dimensione | Formato | |
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