The contemporary world is a fluid, fragmented and overcrowded world. Every day the mind of a creative is bombarded by inputs of different nature: images, articles, people, music and works of art, which must be selected and stored in the memory. We need to be always informed, to keep pace with changes and with the innovations that follow each other incessantly in the various creative fields, in the social and in the fashion. The human eye has learned to “surf” among the contents that run fast on the screens of the devices or on the roadmap of our hectic days. We are no longer able to dwell on a content and live it in depth, thus archiving labile memories. We try to memorize as many references as possible, but the memory is limited and the memory is not well rooted; we use the tools that allow us to save content, but none of these is able to fully meet our needs. The creative process is slowed down by the search for references that are not immediately available in the memory. How can the mind of a creative today archive the multiplicity of inputs that the contemporary world offers him?
Il mondo contemporaneo è un mondo fluido, frammentato e sovraffollato. Ogni giorno la mente di un creativo è bombardata da input di diversa natura: immagini, articoli, persone, musica e opere d’arte, che devono essere selezionati e immagazzinati nella memoria. Sentiamo il bisogno di essere sempre informati, di stare al passo con i cambiamenti e con le novità che si susseguono incessantemente nei diversi campi creativi, nel sociale e nella moda. L’occhio umano ha imparato a “surfare” tra i contenuti che scorrono veloci sugli schermi dei device o sulla tabella di marcia delle nostre giornate frenetiche. Non riusciamo più a soffermarci su un contenuto e viverlo in profondità, archiviando così ricordi labili. Cerchiamo di memorizzare più reference possibili, ma la memoria è limitata e il ricordo non è ben radicato; sfruttiamo gli strumenti che ci permettono di salvare contenuti, ma nessuno di questi è in grado di rispondere appieno alle nostre necessità. Il processo creativo risulta rallentato dalla ricerca di reference che non sono reperibili immediatamente nella memoria. Come può oggi la mente di un creativo archiviare la molteplicità di input che il mondo contemporaneo gli offre?
-ify ? Stay weird, be different. Servizio design-oriented a supporto di ricerca, archiviazione e organizzazione di reference per il fashion, nell'era del 4.0
GALLI, CHIARA
2017/2018
Abstract
The contemporary world is a fluid, fragmented and overcrowded world. Every day the mind of a creative is bombarded by inputs of different nature: images, articles, people, music and works of art, which must be selected and stored in the memory. We need to be always informed, to keep pace with changes and with the innovations that follow each other incessantly in the various creative fields, in the social and in the fashion. The human eye has learned to “surf” among the contents that run fast on the screens of the devices or on the roadmap of our hectic days. We are no longer able to dwell on a content and live it in depth, thus archiving labile memories. We try to memorize as many references as possible, but the memory is limited and the memory is not well rooted; we use the tools that allow us to save content, but none of these is able to fully meet our needs. The creative process is slowed down by the search for references that are not immediately available in the memory. How can the mind of a creative today archive the multiplicity of inputs that the contemporary world offers him?File | Dimensione | Formato | |
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