Fashion has always been a field of experimentation, starting from the technological point of view to its visual expressions. Furthermore, the digital age has been modifying the content of fashion brands communication, allowing the brands themselves to be more interesting. Starting from the state of the art and the analysis of several case studies belonging to the world of Design and Fashion Luxury, the thesis aims to investigate what could be the next interactive advertising formats in the field of fashion able to foster the audience engagement. Considering the evidences set out, the design output of this research is the proposal of an adaptive online adv system for fashion advertising, that can stand within the market with the traditional media-kits offered by publishing sites (including mainly banners or other native adv content).

Da sempre la moda è campo di sperimentazione, sia dal punto di vista tecnologico sia nelle sue manifestazioni visive. L’era digitale, d’altro canto, ha modificato e continua a modificare il contenuto comunicativo dei brand di moda, permettendo loro di spaziare tra le diverse opzioni per rendersi più interessanti. Partendo dall’analisi di diversi case study appartenenti al mondo del Design e del Fashion Luxury, la tesi si pone l’obiettivo di indagare quali potrebbero essere i prossimi formati pubblicitari interattivi nel campo del fashion in grado di ingaggiare a lungo termine le audience di riferimento. In risposta alle evidenze emerse, l’output progettuale di questa ricerca è la sperimentazione di un sistema di online adv adattiva per l’ambito del fashion che si possa configurare come alternativa ai tradizionali media-kit offerti dai siti editoriali (comprendenti principalmente banner o altre modalità di native advertising).

APTO. Sperimentazione delle logiche adattive nei sistemi di online ADV

BUFANO, ALESSANDRA
2017/2018

Abstract

Fashion has always been a field of experimentation, starting from the technological point of view to its visual expressions. Furthermore, the digital age has been modifying the content of fashion brands communication, allowing the brands themselves to be more interesting. Starting from the state of the art and the analysis of several case studies belonging to the world of Design and Fashion Luxury, the thesis aims to investigate what could be the next interactive advertising formats in the field of fashion able to foster the audience engagement. Considering the evidences set out, the design output of this research is the proposal of an adaptive online adv system for fashion advertising, that can stand within the market with the traditional media-kits offered by publishing sites (including mainly banners or other native adv content).
ARC III - Scuola del Design
16-apr-2019
2017/2018
Da sempre la moda è campo di sperimentazione, sia dal punto di vista tecnologico sia nelle sue manifestazioni visive. L’era digitale, d’altro canto, ha modificato e continua a modificare il contenuto comunicativo dei brand di moda, permettendo loro di spaziare tra le diverse opzioni per rendersi più interessanti. Partendo dall’analisi di diversi case study appartenenti al mondo del Design e del Fashion Luxury, la tesi si pone l’obiettivo di indagare quali potrebbero essere i prossimi formati pubblicitari interattivi nel campo del fashion in grado di ingaggiare a lungo termine le audience di riferimento. In risposta alle evidenze emerse, l’output progettuale di questa ricerca è la sperimentazione di un sistema di online adv adattiva per l’ambito del fashion che si possa configurare come alternativa ai tradizionali media-kit offerti dai siti editoriali (comprendenti principalmente banner o altre modalità di native advertising).
Tesi di laurea Magistrale
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