This thesis deals with the development of The Way of Life, a Walking Simulator videogame with a narrative approach. This videogame has been developed by my team under my direction and today it is available for PC on the digital delivery platform Steam. The game was born as a prototype during the 2014 Global Game Jam and it has been transformed into a commercial product published on the most used videogame digital store. In this dissertation I will detail all the different phases of the development and of the publication, covering both the technical and the game design sides. The aim of the thesis is to give the reader a complete vision of the development process of a videogame, from the design stage to the publication, referring to The Way of Life as an example. The dissertation is divided into different sections, each referring to one of the phases I consider the most important in the development of a videogame (game design, development and publication). All the chapters, except the fourth one which is more technical, should result to be easily accessible to any kind of reader.

Questa tesi tratta lo sviluppo di The Way of Life, un videogioco narrativo di stampo Walking Simulator sviluppato da me e il mio team e disponibile per PC sulla piattaforma di digital delivery Steam. Il gioco è nato come prototipo durante la Global Game Jam 2014 e si è trasformato in un prodotto commerciale pubblicato sul più grande store digitale di settore al mondo. In questo elaborato seguirò tutte le fasi dello sviluppo e della pubblicazione, coprendo sia la parte tecnica che la parte di game design. L’obiettivo dell’elaborato è fornire al lettore una visione completa del processo dello sviluppo di un videogioco, partendo dalla fase di design fino alla fase di pubblicazione, utilizzando come spunto di riflessione The Way of Life. La trattazione è divisa per punti, ognuno appartenente a una delle fasi per me principali dello sviluppo di un videogioco (game design, sviluppo e pubblicazione) e, tralasciando il quarto capitolo che viene descritto con termini tecnici ingegneristici, dovrebbe risultare di facile lettura per ogni tipo di lettore.

The way of life : design, sviluppo e commercializzazione

CAIO, DAVIDE
2017/2018

Abstract

This thesis deals with the development of The Way of Life, a Walking Simulator videogame with a narrative approach. This videogame has been developed by my team under my direction and today it is available for PC on the digital delivery platform Steam. The game was born as a prototype during the 2014 Global Game Jam and it has been transformed into a commercial product published on the most used videogame digital store. In this dissertation I will detail all the different phases of the development and of the publication, covering both the technical and the game design sides. The aim of the thesis is to give the reader a complete vision of the development process of a videogame, from the design stage to the publication, referring to The Way of Life as an example. The dissertation is divided into different sections, each referring to one of the phases I consider the most important in the development of a videogame (game design, development and publication). All the chapters, except the fourth one which is more technical, should result to be easily accessible to any kind of reader.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
16-apr-2019
2017/2018
Questa tesi tratta lo sviluppo di The Way of Life, un videogioco narrativo di stampo Walking Simulator sviluppato da me e il mio team e disponibile per PC sulla piattaforma di digital delivery Steam. Il gioco è nato come prototipo durante la Global Game Jam 2014 e si è trasformato in un prodotto commerciale pubblicato sul più grande store digitale di settore al mondo. In questo elaborato seguirò tutte le fasi dello sviluppo e della pubblicazione, coprendo sia la parte tecnica che la parte di game design. L’obiettivo dell’elaborato è fornire al lettore una visione completa del processo dello sviluppo di un videogioco, partendo dalla fase di design fino alla fase di pubblicazione, utilizzando come spunto di riflessione The Way of Life. La trattazione è divisa per punti, ognuno appartenente a una delle fasi per me principali dello sviluppo di un videogioco (game design, sviluppo e pubblicazione) e, tralasciando il quarto capitolo che viene descritto con termini tecnici ingegneristici, dovrebbe risultare di facile lettura per ogni tipo di lettore.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/147367