The thesis analyses four commercial itineraries, which can be representative of four different ways to trade in the Milanese area. The aim is to draw a general vision on how Milanese commerce works from a spatial point of view, through the identification of commercial typologies and their relation to the street system. The analysis has lead to the desire of developing the typology of the commercial warehouse, often located on high-trafficked suburban roads, which would also improve the surrounding environment. Ground rules to design a new warehouse prototype: transforming the existing in respect of its identity, adding new elements, deleting others.
La tesi analizza quattro itinerari commerciali, che possono essere rappresentativi di quattro diversi modi di fare commercio nell'area metropolitana milanese. Lo scopo della ricerca è quello di presentare una visione generale del commercio milanese dal punto di vista spaziale, attraverso l'identificazione di tipologie commerciali e la loro relazione con il sistema della strada. L'analisi ha portato alla volontà di sviluppare la tipologia commerciale del contenitore commerciale, spesso localizzata su strade suburbane ad alta percorrenza, migliorando di conseguenza l'ambiente circostante. Regole base per progettare un nuovo prototipo di contenitore commerciale: trasformare l'esistente nel rispetto della sua identità, aggiungere nuovi elementi, rimuoverne altri.
Toolkit for a new commerce experience. Four Milanese itineraries to understand and enhance a commercial warehouse
BETTOLI, SIMONE;SPERONI, ARIANNA GIORGIA
2017/2018
Abstract
The thesis analyses four commercial itineraries, which can be representative of four different ways to trade in the Milanese area. The aim is to draw a general vision on how Milanese commerce works from a spatial point of view, through the identification of commercial typologies and their relation to the street system. The analysis has lead to the desire of developing the typology of the commercial warehouse, often located on high-trafficked suburban roads, which would also improve the surrounding environment. Ground rules to design a new warehouse prototype: transforming the existing in respect of its identity, adding new elements, deleting others.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/147875