This thesis develops an innovative strategy of a property-based initiative and integrated businesses for public authorities that are willing to develop their cities a place attracting and retaining both tourists and residents. There have been successful examples in the world from Toronto in the North America and Amsterdam in Europe, to Chengdu in China. Their common traits include not only economic prosperity, plenty of job opportunities, but also pleasant built environment and recreational options. Those merits have been developed and achieved through centuries, resulting from contributions of millions of citizens as well as wise decision makers. What we can learn from those places are improving the built environment on one hand, also an integrated development in businesses, lifestyles, innovations and cultures, etc. A benchmark is taken from Belgium, De Schorre Park, which is a multifunctional space with large green area and various facilities, available for a wide range of recreation activities. Moreover, it is also the home of Tomorrowland Music Festival, one the most popular music events in the world. Studying on De Schorrre Park and Tomorrowland provides knowledge of key for success in attracting numerous tourists every year and making enormous economic contribution to the local area. At the meantime, it enhances the life quality and happiness level of residents. There are many cities full of potential to be successful in the world. In this thesis, the author makes a proposal to Guiyang, a second-tier city in China, which is committed to the promotion of tourism as the engine of economic growth. However, the urgency of aging problems and transformation in tourism patterns in China, have raised challenges to cities like Guiyang, on one hand boosting the economies in the short-term, on the other hand growing population in the long-term. A multi-functional space, in this thesis, an event-led large park, as well as integrated businesses, could be a good solution. Sharing of space, fatalities, events by residents and tourists; synergy among events, catering, merchandises, tours; and sustainability in environment, economy, and social, are the three principles for the proposed development. It aims at not only the physical built environment, i.e. community, but also fostering cohesion between residents and tourists, eventually its own culture connecting people from all over the world. Technologies, on-line platforms, social medias should be leveraged to involve as many people as possible. Crowdsourcing for ideas, designs for funds, will enlarge the base of stakeholders. Social medias make branding and marketing costs much lower but can be even powerful than the traditional methods. Moreover, a combination of platforms and social medias will generate great synergy. To make a city a livable and pleasant place, it requires proactive planning and farsighted strategy. Built environment can not only accommodate community, but also cohesion and culture.

Questa tesi sviluppa una strategia innovativa di un'iniziativa basata sulla proprietà e attività integrate per le autorità pubbliche che sono disposte a sviluppare le loro città in un luogo che attrae e trattiene turisti e residenti. Ci sono stati esempi di successo nel mondo da Toronto nel Nord America e Amsterdam in Europa, a Chengdu in Cina. I loro tratti comuni includono non solo prosperità economica, molte opportunità di lavoro, ma anche piacevole ambiente edile e opzioni ricreative. Questi meriti sono stati sviluppati e raggiunti nel corso dei secoli, grazie ai contributi di milioni di cittadini e di saggi decisori. Ciò che possiamo imparare da questi luoghi sta migliorando l'ambiente edificato da un lato, ma anche uno sviluppo integrato nelle imprese, negli stili di vita, nelle innovazioni e nelle culture, ecc. Un punto di riferimento è preso dal Belgio, il parco De Schorre, che è uno spazio multifunzionale con un'ampia area verde e varie strutture, disponibili per una vasta gamma di attività ricreative. Inoltre, è anche la sede del Tomorrowland Music Festival, uno degli eventi musicali più popolari al mondo. Studiare su De Schorrre Park e Tomorrowland fornisce la chiave del successo per attrarre numerosi turisti ogni anno e dare un enorme contributo economico all'area locale. Nel frattempo, migliora la qualità della vita e il livello di felicità dei residenti. Ci sono molte città piene di potenzialità per avere successo nel mondo. In questa tesi, l'autore presenta una proposta a Guiyang, una città di secondo livello in Cina, che si impegna a promuovere il turismo come motore della crescita economica. Tuttavia, l'urgenza dei problemi dell'invecchiamento e la trasformazione dei modelli di turismo in Cina hanno sollevato sfide a città come Guiyang, da una parte stimolando le economie a breve termine, dall'altra la crescita della popolazione a lungo termine. Uno spazio multifunzionale, in questa tesi, un grande parco guidato dagli eventi e attività integrate potrebbe essere una buona soluzione. Condivisione di spazi, fatalità, eventi di residenti e turisti; sinergia tra eventi, catering, merchandising, tour; e sostenibilità in ambiente, economia e sociale, sono i tre principi per lo sviluppo proposto. Mira non solo all'ambiente fisico costruito, cioè alla comunità, ma anche alla promozione della coesione tra residenti e turisti, alla fine alla sua cultura che collega persone da tutto il mondo. Tecnologie, piattaforme online, media sociali dovrebbero essere sfruttati per coinvolgere il maggior numero possibile di persone. Crowdsourcing di idee, progetti di fondi, amplierà la base delle parti interessate. I social media rendono i costi di branding e marketing molto più bassi, ma possono essere persino più potenti dei metodi tradizionali. Inoltre, una combinazione di piattaforme e social media genererà una grande sinergia. Per rendere una città un luogo vivibile e piacevole, richiede una pianificazione proattiva e una strategia lungimirante. L'ambiente costruito non può solo ospitare la comunità, ma anche la coesione e la cultura.

Event-led built environment strategies : integrated development of a multi-functional, public space

LI, JIE
2018/2019

Abstract

This thesis develops an innovative strategy of a property-based initiative and integrated businesses for public authorities that are willing to develop their cities a place attracting and retaining both tourists and residents. There have been successful examples in the world from Toronto in the North America and Amsterdam in Europe, to Chengdu in China. Their common traits include not only economic prosperity, plenty of job opportunities, but also pleasant built environment and recreational options. Those merits have been developed and achieved through centuries, resulting from contributions of millions of citizens as well as wise decision makers. What we can learn from those places are improving the built environment on one hand, also an integrated development in businesses, lifestyles, innovations and cultures, etc. A benchmark is taken from Belgium, De Schorre Park, which is a multifunctional space with large green area and various facilities, available for a wide range of recreation activities. Moreover, it is also the home of Tomorrowland Music Festival, one the most popular music events in the world. Studying on De Schorrre Park and Tomorrowland provides knowledge of key for success in attracting numerous tourists every year and making enormous economic contribution to the local area. At the meantime, it enhances the life quality and happiness level of residents. There are many cities full of potential to be successful in the world. In this thesis, the author makes a proposal to Guiyang, a second-tier city in China, which is committed to the promotion of tourism as the engine of economic growth. However, the urgency of aging problems and transformation in tourism patterns in China, have raised challenges to cities like Guiyang, on one hand boosting the economies in the short-term, on the other hand growing population in the long-term. A multi-functional space, in this thesis, an event-led large park, as well as integrated businesses, could be a good solution. Sharing of space, fatalities, events by residents and tourists; synergy among events, catering, merchandises, tours; and sustainability in environment, economy, and social, are the three principles for the proposed development. It aims at not only the physical built environment, i.e. community, but also fostering cohesion between residents and tourists, eventually its own culture connecting people from all over the world. Technologies, on-line platforms, social medias should be leveraged to involve as many people as possible. Crowdsourcing for ideas, designs for funds, will enlarge the base of stakeholders. Social medias make branding and marketing costs much lower but can be even powerful than the traditional methods. Moreover, a combination of platforms and social medias will generate great synergy. To make a city a livable and pleasant place, it requires proactive planning and farsighted strategy. Built environment can not only accommodate community, but also cohesion and culture.
BUTTICE', VINCENZO
ARC I - Scuola di Architettura Urbanistica Ingegneria delle Costruzioni
25-lug-2019
2018/2019
Questa tesi sviluppa una strategia innovativa di un'iniziativa basata sulla proprietà e attività integrate per le autorità pubbliche che sono disposte a sviluppare le loro città in un luogo che attrae e trattiene turisti e residenti. Ci sono stati esempi di successo nel mondo da Toronto nel Nord America e Amsterdam in Europa, a Chengdu in Cina. I loro tratti comuni includono non solo prosperità economica, molte opportunità di lavoro, ma anche piacevole ambiente edile e opzioni ricreative. Questi meriti sono stati sviluppati e raggiunti nel corso dei secoli, grazie ai contributi di milioni di cittadini e di saggi decisori. Ciò che possiamo imparare da questi luoghi sta migliorando l'ambiente edificato da un lato, ma anche uno sviluppo integrato nelle imprese, negli stili di vita, nelle innovazioni e nelle culture, ecc. Un punto di riferimento è preso dal Belgio, il parco De Schorre, che è uno spazio multifunzionale con un'ampia area verde e varie strutture, disponibili per una vasta gamma di attività ricreative. Inoltre, è anche la sede del Tomorrowland Music Festival, uno degli eventi musicali più popolari al mondo. Studiare su De Schorrre Park e Tomorrowland fornisce la chiave del successo per attrarre numerosi turisti ogni anno e dare un enorme contributo economico all'area locale. Nel frattempo, migliora la qualità della vita e il livello di felicità dei residenti. Ci sono molte città piene di potenzialità per avere successo nel mondo. In questa tesi, l'autore presenta una proposta a Guiyang, una città di secondo livello in Cina, che si impegna a promuovere il turismo come motore della crescita economica. Tuttavia, l'urgenza dei problemi dell'invecchiamento e la trasformazione dei modelli di turismo in Cina hanno sollevato sfide a città come Guiyang, da una parte stimolando le economie a breve termine, dall'altra la crescita della popolazione a lungo termine. Uno spazio multifunzionale, in questa tesi, un grande parco guidato dagli eventi e attività integrate potrebbe essere una buona soluzione. Condivisione di spazi, fatalità, eventi di residenti e turisti; sinergia tra eventi, catering, merchandising, tour; e sostenibilità in ambiente, economia e sociale, sono i tre principi per lo sviluppo proposto. Mira non solo all'ambiente fisico costruito, cioè alla comunità, ma anche alla promozione della coesione tra residenti e turisti, alla fine alla sua cultura che collega persone da tutto il mondo. Tecnologie, piattaforme online, media sociali dovrebbero essere sfruttati per coinvolgere il maggior numero possibile di persone. Crowdsourcing di idee, progetti di fondi, amplierà la base delle parti interessate. I social media rendono i costi di branding e marketing molto più bassi, ma possono essere persino più potenti dei metodi tradizionali. Inoltre, una combinazione di piattaforme e social media genererà una grande sinergia. Per rendere una città un luogo vivibile e piacevole, richiede una pianificazione proattiva e una strategia lungimirante. L'ambiente costruito non può solo ospitare la comunità, ma anche la coesione e la cultura.
Tesi di laurea Magistrale
File allegati
File Dimensione Formato  
Jie- thesis- 20190708.pdf

non accessibile

Descrizione: thesis text 0708
Dimensione 4.2 MB
Formato Adobe PDF
4.2 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/148471