This paper aims to identify the present and future perspectives that influence the hospitality industry by clarifying the changing direction of hotel establishments, including globalization, design considerations, the use of new technologies and digitalization, the significance of service quality which increase competitiveness in the sector in order to increase real estate investments It aims to introduce Turkish hospitality industry and discuss how to increase Turkish competitiveness in global tourism industry for attracting more FDI to the real estate sector. In the last years, the developments in hotel management, emerging new trends, systems and growth of alternatives have changed the hospitality landscape, carrying new complexity to the industry. Moreover, the trends that are generally influencing the hospitality industry are: safety and security considerations of the guests, enhanced variety in the composition of workforce; the significance of distinguished services, the new technologies and innovations that have a contribution to advanced guest services and enhance competitiveness. The new dynamics of the last century created a new competitive tourism and hospitality market. Nowadays, consumer requirements and demands are increasingly considered for hospitality design and development. Also, the conventional supply-led market is altering to demand-led market. The variety of hotel types and diversity of establishments provide consumer wide range of options that suit every type of taste, preference and financial level. These actors not only affect the design or marketing purpose of hospitality establishments but they also affect the hotel management strategies, which have to adopt new trends and technological developments. As a result, careful examination of the current and future trends and operation of the appropriate adaptations, investing in exceptional services and adopting sustainable lodging solutions, as well as utilization of new technologies and the social networks should be considered by the hospitality industry to retain effective. Finally, to get the maximum profit of establishers on financial grants, a careful balance of requirements of hospitality owners and managers and the most significantly guests should be considered. This paper aims to explore the Turkish hospitality industry in depth and compare its competitiveness with Spain in order to find an answer how Turkey may attract further investment to its hospitality sector in other words to the real estate sector. Although Turkey is one of the most popular destinations in Europe, Turkey’s competitiveness level is low compared to its peers like Spain.
Questo documento si propone di identificare le prospettive presenti e future che influenzano il settore dell'ospitalità, chiarendo la direzione mutevole delle strutture alberghiere, tra cui la globalizzazione, considerazioni di progettazione, l'uso delle nuove tecnologie e la digitalizzazione, l'importanza della qualità del servizio che aumenta la competitività nel settore per aumentare gli investimenti immobiliari. L'obiettivo è introdurre l'industria dell'ospitalità turca e discutere come aumentare la competitività turca nel settore del turismo globale per attirare più IDE (Investimenti Diretti Esterni) nel settore immobiliare. Negli ultimi anni, gli sviluppi nella gestione alberghiera, le nuove tendenze emergenti, i sistemi e la crescita di alternative hanno cambiato il panorama dell'ospitalità, portando nuova complessità all'industria. Inoltre, le tendenze che influenzano generalmente l'industria dell'ospitalità sono: considerazioni sulla sicurezza e la sicurezza degli ospiti, maggiore varietà nella composizione della forza lavoro; l'importanza di servizi distinti, le nuove tecnologie e innovazioni che contribuiscono a servizi avanzati per gli ospiti e migliorano la competitività. Le nuove dinamiche del secolo scorso hanno creato un nuovo mercato competitivo per il turismo e l'ospitalità. Oggigiorno, le esigenze e le richieste dei consumatori sono sempre più prese in considerazione per la progettazione e lo sviluppo dell'ospitalità. Inoltre, il mercato tradizionale basato sull'offerta si sta trasformando in un mercato guidato dalla domanda. La varietà di tipi di hotel e la diversità degli stabilimenti offrono un'ampia gamma di opzioni per il consumatore che si adattano ad ogni tipo di gusto, preferenza e livello finanziario. Questi attori non riguardano solo il design o lo scopo di marketing degli stabilimenti di ospitalità, ma influenzano anche le strategie di gestione alberghiera, che devono adottare nuove tendenze e sviluppi tecnologici. Di conseguenza, l'industria dell'ospitalità dovrebbe considerare un’ osservazione delle tendenze attuali e future e il funzionamento degli adattamenti appropriati, investendo in servizi eccezionali e adottando soluzioni di alloggio sostenibili, oltre l'utilizzo di nuove tecnologie e dei social network devono essere considerati dal settore dell’osptalita per mantenere efficace. Quindi, per ottenere il massimo profitto degli organizzatori in merito alle sovvenzioni finanziarie, è necessario prendere in considerazione un attento equilibrio tra i requisiti dei proprietari di ospitalità e dei gestori e gli ospiti più significativi. Questo documento intende esplorare approfonditamente il settore dell'ospitalità turca e confrontare la sua competitività con la Spagna per trovare una risposta su come la Turchia possa attrarre ulteriori investimenti nel settore dell'ospitalità, in altre parole nel settore immobiliare. Sebbene la Turchia sia una delle destinazioni più popolari in Europa, il livello di competitività della Turchia è basso rispetto ai suoi pari come la Spagna.
Altering perspectives, adaptation and developments in Turkish tourism and real estate sector
ERSAN, CAN
2018/2019
Abstract
This paper aims to identify the present and future perspectives that influence the hospitality industry by clarifying the changing direction of hotel establishments, including globalization, design considerations, the use of new technologies and digitalization, the significance of service quality which increase competitiveness in the sector in order to increase real estate investments It aims to introduce Turkish hospitality industry and discuss how to increase Turkish competitiveness in global tourism industry for attracting more FDI to the real estate sector. In the last years, the developments in hotel management, emerging new trends, systems and growth of alternatives have changed the hospitality landscape, carrying new complexity to the industry. Moreover, the trends that are generally influencing the hospitality industry are: safety and security considerations of the guests, enhanced variety in the composition of workforce; the significance of distinguished services, the new technologies and innovations that have a contribution to advanced guest services and enhance competitiveness. The new dynamics of the last century created a new competitive tourism and hospitality market. Nowadays, consumer requirements and demands are increasingly considered for hospitality design and development. Also, the conventional supply-led market is altering to demand-led market. The variety of hotel types and diversity of establishments provide consumer wide range of options that suit every type of taste, preference and financial level. These actors not only affect the design or marketing purpose of hospitality establishments but they also affect the hotel management strategies, which have to adopt new trends and technological developments. As a result, careful examination of the current and future trends and operation of the appropriate adaptations, investing in exceptional services and adopting sustainable lodging solutions, as well as utilization of new technologies and the social networks should be considered by the hospitality industry to retain effective. Finally, to get the maximum profit of establishers on financial grants, a careful balance of requirements of hospitality owners and managers and the most significantly guests should be considered. This paper aims to explore the Turkish hospitality industry in depth and compare its competitiveness with Spain in order to find an answer how Turkey may attract further investment to its hospitality sector in other words to the real estate sector. Although Turkey is one of the most popular destinations in Europe, Turkey’s competitiveness level is low compared to its peers like Spain.File | Dimensione | Formato | |
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Descrizione: ALTERING PERSPECTIVES, ADAPTATION AND DEVELOPMENTS IN TURKISH TOURISM AND REAL ESTATE SECTOR
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