This work is based on the experience during the development of the empirical activity in the internship with the company AMT SRL. As a management engineering student in the Digital Business & Market Innovation stream, I focused this project on the digital field. AMT SRL is a company dedicated to the commercialization of customized sizes tubes, develops its activities in a traditional B2B (Business to Business) market in which there is low innovation and players have a low digital inclusion. This company is directed by its manager, Claudio Cesare Fornengo, who has a broad vision of the market and is convinced that to maintain or increase market share, it is necessary to advance in the new technologies and digital communication channels that are now widely adopted in B2C (Business to Customer) markets. Motivated by his vision, I made the company's website, replacing the previous one which was based on obsolete technologies and was not optimized to obtain traffic through search engines, Search Engine Optimization (SEO). In this new site, I focused on improving communication about the core activity of the company, using current technology and improving the user experience when navigating through it. In addition to this, the company is using an ERP (Enterprise resource planning), which is also based on old technologies, that did not allow easy integration with software for the creation of KPI (Key Performance Indicators). This report is also trying to explain its importance and how to overcome these barriers.

Questo lavoro è basato sull'esperienza durante lo sviluppo dell'attività empirica nello stage con la società AMT SRL. Come studente di ingegneria gestionale nel flusso Digital Business & Market Innovation, ho focalizzato questo progetto sul campo digitale. AMT SRL è una società dedicata alla commercializzazione di tubi di dimensioni personalizzate, sviluppa le sue attività in un mercato tradizionale B2B (Business to Business) in cui c'è poca innovazione e i giocatori hanno una bassa inclusione digitale. Questa società è diretta dal suo manager, Claudio Cesare Fornengo, che ha una visione ampia del mercato ed è convinto che per mantenere o aumentare la quota di mercato, è necessario avanzare nelle nuove tecnologie e canali di comunicazione digitale che sono ora ampiamente adottati in Mercati B2C (Business to Customer). Motivato dalla sua visione, ho creato il sito Web della società, sostituendo il precedente basato su tecnologie obsolete e non ottimizzato per ottenere traffico attraverso i motori di ricerca, Search Engine Optimization (SEO). In questo nuovo sito, mi sono concentrato sul miglioramento della comunicazione sull'attività principale dell'azienda, utilizzando la tecnologia attuale e migliorando l'esperienza dell'utente durante la navigazione. Oltre a ciò, la società utilizza un ERP (Enterprise resource planning), anch'esso basato su vecchie tecnologie, che non consentiva una facile integrazione con il software per la creazione di KPI (Key Performance Indicators). Questo rapporto sta anche cercando di spiegare la sua importanza e come superare queste barriere.

Digital development in amt

SGOIFO, FEDERICO RENZO
2018/2019

Abstract

This work is based on the experience during the development of the empirical activity in the internship with the company AMT SRL. As a management engineering student in the Digital Business & Market Innovation stream, I focused this project on the digital field. AMT SRL is a company dedicated to the commercialization of customized sizes tubes, develops its activities in a traditional B2B (Business to Business) market in which there is low innovation and players have a low digital inclusion. This company is directed by its manager, Claudio Cesare Fornengo, who has a broad vision of the market and is convinced that to maintain or increase market share, it is necessary to advance in the new technologies and digital communication channels that are now widely adopted in B2C (Business to Customer) markets. Motivated by his vision, I made the company's website, replacing the previous one which was based on obsolete technologies and was not optimized to obtain traffic through search engines, Search Engine Optimization (SEO). In this new site, I focused on improving communication about the core activity of the company, using current technology and improving the user experience when navigating through it. In addition to this, the company is using an ERP (Enterprise resource planning), which is also based on old technologies, that did not allow easy integration with software for the creation of KPI (Key Performance Indicators). This report is also trying to explain its importance and how to overcome these barriers.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
25-lug-2019
2018/2019
Questo lavoro è basato sull'esperienza durante lo sviluppo dell'attività empirica nello stage con la società AMT SRL. Come studente di ingegneria gestionale nel flusso Digital Business & Market Innovation, ho focalizzato questo progetto sul campo digitale. AMT SRL è una società dedicata alla commercializzazione di tubi di dimensioni personalizzate, sviluppa le sue attività in un mercato tradizionale B2B (Business to Business) in cui c'è poca innovazione e i giocatori hanno una bassa inclusione digitale. Questa società è diretta dal suo manager, Claudio Cesare Fornengo, che ha una visione ampia del mercato ed è convinto che per mantenere o aumentare la quota di mercato, è necessario avanzare nelle nuove tecnologie e canali di comunicazione digitale che sono ora ampiamente adottati in Mercati B2C (Business to Customer). Motivato dalla sua visione, ho creato il sito Web della società, sostituendo il precedente basato su tecnologie obsolete e non ottimizzato per ottenere traffico attraverso i motori di ricerca, Search Engine Optimization (SEO). In questo nuovo sito, mi sono concentrato sul miglioramento della comunicazione sull'attività principale dell'azienda, utilizzando la tecnologia attuale e migliorando l'esperienza dell'utente durante la navigazione. Oltre a ciò, la società utilizza un ERP (Enterprise resource planning), anch'esso basato su vecchie tecnologie, che non consentiva una facile integrazione con il software per la creazione di KPI (Key Performance Indicators). Questo rapporto sta anche cercando di spiegare la sua importanza e come superare queste barriere.
Tesi di laurea Magistrale
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