This study is qualitative research about exploring the likely impacts of blockchain technology in education. Since the creation of the blockchain technology, its utilization was highly situated in the money related zone, and other applications of this innovative technology are still immature, and they are standing in their early phases of development. The blockchain technology in the field of education is a new-born concept of the usage of this technology since its first usage in 2016. This study can be split into two primary parts: the first part derived from the literature review, concerning blockchain technology, educational certificates, and blockchain technology in education involves in the chapter. At the end of the literature review, the research gap was identified. Based on the identified research gap, the basic needed definitions are presented. The second part offers the original work carried out by the author and researcher of the thesis, which is introduced in 5 chapters, including the Research Questions, Methodology, Results, Discussion, and Conclusion. In the research question chapter, based on the identified gap in the literature review, the research questions were set, and two hypotheses were made. The methodology is followed by a methodology tool called “Research Onion” for conducting the study, the collection of data is presented, and finally, the method of coding for analyzing the data is shown. In the chapter of results, all the emerged outcomes of the study from interviews are presented, and the research questions are answered. Then, through the discussion chapter, the author's interpretations will be added to the founded results of the study in order to shape a comprehensive understanding of the results. Finally, the concluding chapter will represent the overall view of the chapters of results, discussion, and final conclusions. Also, recommendations and future research will be explained for presenting the last section of this study

Questo studio è una ricerca qualitativa sull'esplorazione dei probabili impatti sociali della tecnologia blockchain nell'istruzione. Sin dalla creazione della tecnologia blockchain, il suo utilizzo è stato focalizzato in ambito finanziario, e altre applicazioni di questa tecnologia innovativa sono ancora immature e si trovano nelle prime fasi di sviluppo. La tecnologia blockchain nel campo dell'istruzione è un concetto nuovo nato dell'uso di questa tecnologia sin dal suo primo utilizzo nel 2016. Questo studio può essere suddiviso in due parti principali: la prima parte derivata dalla revisione della letteratura, riguardante la tecnologia blockchain, i certificati educativi e la tecnologia blockchain nell'educazione coinvolge nel capitolo. Alla fine della revisione della letteratura, il divario di ricerca è stato identificato. Sulla base del divario di ricerca identificato, vengono presentate le definizioni di base necessarie. La seconda parte offre il lavoro originale svolto dall'autore e ricercatore della tesi, che viene introdotto in 5 capitoli, tra cui le domande di ricerca, la metodologia, i risultati, la discussione e la conclusione. Nel capitolo sulla domanda di ricerca, basato sul divario identificato nella revisione della letteratura, sono state poste le domande di ricerca e sono state fatte due ipotesi. La metodologia è seguita da uno strumento metodologico chiamato "Research Onion" per condurre lo studio, viene presentata la raccolta di dati e infine viene mostrato il metodo di codifica per analizzare i dati. Nel capitolo dei risultati, vengono presentati tutti gli esiti emersi dallo studio dalle interviste e le domande di ricerca vengono risolte. Quindi, attraverso il capitolo di discussione, le interpretazioni dell'autore verranno aggiunte ai risultati fondati dello studio al fine di definire una comprensione completa dei risultati. Infine, il capitolo conclusivo rappresenterà la visione complessiva dei risultati, della discussione e delle conclusioni finali. Inoltre, saranno fornite possibili future linee di ricerca in questo ambito.

Impacts of blockchain technology in education

ZARE, SOROUSH
2018/2019

Abstract

This study is qualitative research about exploring the likely impacts of blockchain technology in education. Since the creation of the blockchain technology, its utilization was highly situated in the money related zone, and other applications of this innovative technology are still immature, and they are standing in their early phases of development. The blockchain technology in the field of education is a new-born concept of the usage of this technology since its first usage in 2016. This study can be split into two primary parts: the first part derived from the literature review, concerning blockchain technology, educational certificates, and blockchain technology in education involves in the chapter. At the end of the literature review, the research gap was identified. Based on the identified research gap, the basic needed definitions are presented. The second part offers the original work carried out by the author and researcher of the thesis, which is introduced in 5 chapters, including the Research Questions, Methodology, Results, Discussion, and Conclusion. In the research question chapter, based on the identified gap in the literature review, the research questions were set, and two hypotheses were made. The methodology is followed by a methodology tool called “Research Onion” for conducting the study, the collection of data is presented, and finally, the method of coding for analyzing the data is shown. In the chapter of results, all the emerged outcomes of the study from interviews are presented, and the research questions are answered. Then, through the discussion chapter, the author's interpretations will be added to the founded results of the study in order to shape a comprehensive understanding of the results. Finally, the concluding chapter will represent the overall view of the chapters of results, discussion, and final conclusions. Also, recommendations and future research will be explained for presenting the last section of this study
BORRELLO, ALICE
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
25-lug-2019
2018/2019
Questo studio è una ricerca qualitativa sull'esplorazione dei probabili impatti sociali della tecnologia blockchain nell'istruzione. Sin dalla creazione della tecnologia blockchain, il suo utilizzo è stato focalizzato in ambito finanziario, e altre applicazioni di questa tecnologia innovativa sono ancora immature e si trovano nelle prime fasi di sviluppo. La tecnologia blockchain nel campo dell'istruzione è un concetto nuovo nato dell'uso di questa tecnologia sin dal suo primo utilizzo nel 2016. Questo studio può essere suddiviso in due parti principali: la prima parte derivata dalla revisione della letteratura, riguardante la tecnologia blockchain, i certificati educativi e la tecnologia blockchain nell'educazione coinvolge nel capitolo. Alla fine della revisione della letteratura, il divario di ricerca è stato identificato. Sulla base del divario di ricerca identificato, vengono presentate le definizioni di base necessarie. La seconda parte offre il lavoro originale svolto dall'autore e ricercatore della tesi, che viene introdotto in 5 capitoli, tra cui le domande di ricerca, la metodologia, i risultati, la discussione e la conclusione. Nel capitolo sulla domanda di ricerca, basato sul divario identificato nella revisione della letteratura, sono state poste le domande di ricerca e sono state fatte due ipotesi. La metodologia è seguita da uno strumento metodologico chiamato "Research Onion" per condurre lo studio, viene presentata la raccolta di dati e infine viene mostrato il metodo di codifica per analizzare i dati. Nel capitolo dei risultati, vengono presentati tutti gli esiti emersi dallo studio dalle interviste e le domande di ricerca vengono risolte. Quindi, attraverso il capitolo di discussione, le interpretazioni dell'autore verranno aggiunte ai risultati fondati dello studio al fine di definire una comprensione completa dei risultati. Infine, il capitolo conclusivo rappresenterà la visione complessiva dei risultati, della discussione e delle conclusioni finali. Inoltre, saranno fornite possibili future linee di ricerca in questo ambito.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/148697