The usage of electric vehicles is increasing tremendously due to high degree of advantages. To improve even more positive way an alternative source of solar energy is pushing more predominant to supply energy by using PV. By combining them both have a greater solution to reduce global warming, greenhouse emission. Electric vehicles are the greatest solution for greenhouse emission. There are several electric motors AC & DC, switched reluctance, PM motors by considering all motors and comparing them on bases of vehicle propulsion (direct drive) the suitable best choice is BLDC due high degree of advantages to be an in-wheel motor for vehicle propulsion system. The BLDC again filtered to sensorless BLDC in that back EMF zero crossing detection based sensorless technique, this has an advantage of reducing noise, cost of the BLDC motor. The main idea is providing a PV supply to in-wheel motor so it will provide some extent of power to the motor directly by using a battery. the system also includes a DC bus whose voltage should maintain constant every time to do this a bidirectional inverter is used to maintain voltage constant the working depends on the PV power. The whole Circuit is simulated in the MATLAB & Simulink. The speed of the BLDC is controlled and got a satisfactory result. Experimental Results are provided in the thesis.
L'utilizzo di veicoli elettrici sta aumentando enormemente a causa dell'elevato numero di vantaggi. Per migliorare in modo ancora più positivo una fonte alternativa di energia solare sta spingendo più preponderante a fornire energia utilizzando il fotovoltaico. Combinandoli entrambi abbiamo una soluzione più grande per ridurre il riscaldamento globale, le emissioni di gas serra. I veicoli elettrici sono la soluzione migliore per le emissioni di gas serra. Ci sono diversi motori elettrici AC e DC, riluttanza commutata, motori PM considerando tutti i motori e confrontandoli su basi di propulsione del veicolo (azionamento diretto) la scelta migliore è BLDC dovuta all'elevato grado di vantaggi di essere un motore a ruote per veicolo sistema di propulsione. Il BLDC ha di nuovo filtrato su BLDC sensorless in quella tecnica senza sensori basata sul rilevamento di zero crossing EMF, questo ha il vantaggio di ridurre il rumore e il costo del motore BLDC. L'idea principale è quella di fornire un rifornimento fotovoltaico al motore a ruote motrici in modo tale da fornire una certa quantità di potenza al motore direttamente utilizzando una batteria. il sistema include anche un bus DC la cui tensione deve essere costante ogni volta per fare in modo che venga utilizzato un inverter bidirezionale per mantenere costante la tensione, in quanto il funzionamento dipende dalla potenza FV. L'intero circuito è simulato in MATLAB e Simulink. La velocità del BLDC è controllata e ha ottenuto un risultato soddisfacente. I risultati sperimentali sono forniti nella tesi.
Solar powered PMBLDC direct drive for vehicle propulsion system
PENMATSA, MAHANTA RAJU
2018/2019
Abstract
The usage of electric vehicles is increasing tremendously due to high degree of advantages. To improve even more positive way an alternative source of solar energy is pushing more predominant to supply energy by using PV. By combining them both have a greater solution to reduce global warming, greenhouse emission. Electric vehicles are the greatest solution for greenhouse emission. There are several electric motors AC & DC, switched reluctance, PM motors by considering all motors and comparing them on bases of vehicle propulsion (direct drive) the suitable best choice is BLDC due high degree of advantages to be an in-wheel motor for vehicle propulsion system. The BLDC again filtered to sensorless BLDC in that back EMF zero crossing detection based sensorless technique, this has an advantage of reducing noise, cost of the BLDC motor. The main idea is providing a PV supply to in-wheel motor so it will provide some extent of power to the motor directly by using a battery. the system also includes a DC bus whose voltage should maintain constant every time to do this a bidirectional inverter is used to maintain voltage constant the working depends on the PV power. The whole Circuit is simulated in the MATLAB & Simulink. The speed of the BLDC is controlled and got a satisfactory result. Experimental Results are provided in the thesis.File | Dimensione | Formato | |
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