The following text is a research work performed on the philosophical theories of two specific topics: architecture and education. The aim of this investigation is to find the link of the previously mentioned topics, which came from an unconscious process achieved by the author. The goal is to make this relationship tangible and to explain it in words. On one side there is the topic of architecture, a practice so wide that is difficult to classify but that is very rich on its links to society and the human being. Architecture being a starting point, helped the investigation consider the most elemental components of thinking, this is how the subjects of image, space and perception came to be defined as theoretical tools. Secondly, once the tools for analysis were defined, it was time to address and dissect the topic of interest, education. By using the tools given by architecture, the author is able to understand education and its influence on society and politics. At this point, the usage of a concrete example was necessary; for this research the author used the Bauhaus School. Lastly, the author proposes a Manifesto; these ideas concerning the conclusions of the research, aim to propose a debate, and intend to be a contribution for the participants of the academy.
Il seguente testo è un lavoro di ricerca svolto sulle teorie filosofiche di due argomenti specifici: l’architettura e l’istruzione educativa. Lo scopo di questa indagine e trovare il collegamento tra gli argomenti precedentemente citati, che provengono da un processo inconscio raggiunto dall'autore. L'obiettivo e rendere tangibile questa relazione e spiegarla a parole. Da una parte c'è il tema dell'architettura, una pratica così ampia che è difficile da classificare ma che è molto ricca nei suoi legami con la società e l'essere umano. L'architettura è un punto di partenza, che ha permesso di considerare i componenti più elementari del pensiero, è così che i soggetti dell'immagine, dello spazio e della percezione sono stati definiti come strumenti teorici. In secondo luogo, una volta definiti gli strumenti per l'analisi, si è affrontato e analizzato il secondo argomento di interesse: l'istruzione educativa. Utilizzando gli strumenti forniti dall'architettura, l'autore è in grado di comprendere l'istruzione educativa e la sua influenza sulla società e sulla politica. Ll'uso di un esempio concreto si è provato necessario per la seconda parte della ricerca: l'autore ha usato la scuola Bauhaus. Infine, l'autore propone un Manifesto; che mette a luce idee che riguardano le conclusioni della ricerca, mirano a proporre un dibattito e intendono di essere un contributo per i partecipanti all'accademia.
Architecture : a model for education and politics
MORENO, ADRIANA
2018/2019
Abstract
The following text is a research work performed on the philosophical theories of two specific topics: architecture and education. The aim of this investigation is to find the link of the previously mentioned topics, which came from an unconscious process achieved by the author. The goal is to make this relationship tangible and to explain it in words. On one side there is the topic of architecture, a practice so wide that is difficult to classify but that is very rich on its links to society and the human being. Architecture being a starting point, helped the investigation consider the most elemental components of thinking, this is how the subjects of image, space and perception came to be defined as theoretical tools. Secondly, once the tools for analysis were defined, it was time to address and dissect the topic of interest, education. By using the tools given by architecture, the author is able to understand education and its influence on society and politics. At this point, the usage of a concrete example was necessary; for this research the author used the Bauhaus School. Lastly, the author proposes a Manifesto; these ideas concerning the conclusions of the research, aim to propose a debate, and intend to be a contribution for the participants of the academy.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2019_07_Moreno.pdf
accessibile in internet per tutti
Descrizione: Thesis Text
Dimensione
9.14 MB
Formato
Adobe PDF
|
9.14 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/149009