Study of urban life has never stopped. Transforming and stimulating the community to improve the quality of people's living has become an important topic for designers and residents to think together. This project focuses on the community market. The development of cities and communities in the new era puts new demands on these markets. The market can no longer be static; it can play a more important role in the entire life system, producing a more positive affect residents and communities. This thesis creatively proposes a new market concept: to create a comprehensive market where informal learning and food are combined. For increasing the fun and playability of the market and enhancing user engagement, gamification services will also be used here. It is a try to create an innovative public market space of the community. The design is located in the Nolo district in Milan. Monza market is an old market in the center of this region. Nolo is a special district in Milan, because the residents come from different countries. At present, it is already a place where different kinds of art and culture rooted in. This thesis is the deeply design and development based on the contest design studio of Politecnico di Milano. This studio gives new opportunities to design concepts for research, observation, and practice. The goal of this project is to improve new market concepts based on theoretical summaries and case studies, and to fo practices in the Monza market: Propose new strategies for the market; adjust market functions; designing the development plan for the next decade; redesigning the interior space and visual image of the Monza market; adding gamification principles to the service system. Let this market become a landmark of the region and drive the vitality of the community.
Lo studio sulla vita urbana non si è mai fermato. Come trasformare e stimolare la comunità per migliorare la qualità della vita delle persone è diventato un tema importante per designer e residenti su cui devono riflettere insieme. Questo progetto si concentra sul mercato della comunità. Lo sviluppo delle città e comunità nella nuova era ha creato nuove esigenze in questi mercati. Il mercato non può più essere statico; può giocare un ruolo più importante nell'intero sistema di vita, producendo un effetto più positivo sui residenti e sulle comunità. Questa tesi propone in modo creativo un nuovo concetto di mercato: creare un mercato completo in cui l'apprendimento informale e il cibo vengono uniti insieme. Per rinforzare il divertimento e l’aspetto ludico del mercato e aumentare il coinvolgimento degli utenti, qui verranno applicati anche i servizi di gamification. È un tentativo di creare un spazio innovativo di mercato pubblico della comunità. Il progetto è situato nel quartiere Nolo di Milano. Il mercato di Monza è un vecchio mercato situato al centro di questa zona. Nolo è un quartiere particolare a Milano, perché i residenti provengono da diversi paesi. Al momento, è già un luogo in cui sono radicati diversi tipi di arte e cultura. Questa tesi è basata su un approfondimento progettuale e sviluppo dello studio di progettazione del Politecnico di Milano. Questo studio offre nuove opportunità per progettare, osservare e praticare concetti di design. L'obiettivo di questo progetto è quello di migliorare i nuovi concetti di mercato basandosi su estratti teorici e casi di studio e sulle pratiche nel mercato di Monza: proporre nuove strategie per il mercato; adeguare le funzioni di mercato; progettare il piano di sviluppo per il prossimo decennio; ridisegnare lo spazio interno e l'immagine visiva del mercato di Monza; aggiungere principi di gamification al sistema di servizio. Fa sì che questo mercato diventi un punto di riferimento della zona, rivitalizzando la comunità.
Gamification in urban market. Viale Monza market design
XUN, RAN
2018/2019
Abstract
Study of urban life has never stopped. Transforming and stimulating the community to improve the quality of people's living has become an important topic for designers and residents to think together. This project focuses on the community market. The development of cities and communities in the new era puts new demands on these markets. The market can no longer be static; it can play a more important role in the entire life system, producing a more positive affect residents and communities. This thesis creatively proposes a new market concept: to create a comprehensive market where informal learning and food are combined. For increasing the fun and playability of the market and enhancing user engagement, gamification services will also be used here. It is a try to create an innovative public market space of the community. The design is located in the Nolo district in Milan. Monza market is an old market in the center of this region. Nolo is a special district in Milan, because the residents come from different countries. At present, it is already a place where different kinds of art and culture rooted in. This thesis is the deeply design and development based on the contest design studio of Politecnico di Milano. This studio gives new opportunities to design concepts for research, observation, and practice. The goal of this project is to improve new market concepts based on theoretical summaries and case studies, and to fo practices in the Monza market: Propose new strategies for the market; adjust market functions; designing the development plan for the next decade; redesigning the interior space and visual image of the Monza market; adding gamification principles to the service system. Let this market become a landmark of the region and drive the vitality of the community.File | Dimensione | Formato | |
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