Experience is an essential part of a product or service, and a well- designed experience will be more likely to develop a customer’s loyalty to the product or service (Davenport and Beck, 2005; Pine and Gilmore, 1999). Customers tend to choose the product or service that they can develop real, valuable, and personal relationships with, and creating an experience is a good way to develop these relationships. With attention paid to the customer experience and beer industry, we designed the startup “IBRIDA” in “Final thesis design studio”, and the essay is based on this. The essay aims to dig out how service design can provide users a holistic and customized experience of tasting bread beer with multiple touchpoints: physical and interpersonal ones( offline parts: inside of the cooperative bakeries,and brewing factory), and digital ones (online parts: social media, website, application), with the consideration of fast and low-cost logistics (delivery based on the distributed factory in different areas), based on the real startup project “IBRIDA”.
L’Esperienza è una componente essenziale di un prodotto o di un servizio. Un’esperienza ben progettata ha più probabilità di sviluppare un senso di fedeltà da parte del cliente nei confronti del prodotto o del servizio (Davenport e Beck, 2005; Pine e Gilmore, 1999). I clienti tendono a scegliere il prodotto o il servizio con cui possono sviluppare relazioni reali, preziose e personali e creare un’esperienza è un buon modo per sviluppare questo tipo di relazioni. Con l’attenzione rivolta all’esperienza del cliente e all’industria della birra, abbiamo progettato la startup “IBRIDA” durante il laboratorio “Final thesis design studio”. Il saggio in oggetto si basa su questo. Il saggio si propone di scoprire come il design del servizio possa fornire agli utenti un’esperienza olistica e personalizzata di degustazione della birra al pane con molteplici touchpoints: quelli fisici e interpersonali (parti offline: all’interno delle panetterie cooperative e della fabbrica della birra) e quelli digitali (parti online: social media, sito, applicazione), mettendo in campo una logistica veloce e a basso costo (la consegna è basata sulla presenza della stabilimento che è distribuito in diverse aree), basata sul reale progetto della startup “IBRIDA”.
Service design in craft beer industry : an experience-centric startup
HE, JUNSONG
2018/2019
Abstract
Experience is an essential part of a product or service, and a well- designed experience will be more likely to develop a customer’s loyalty to the product or service (Davenport and Beck, 2005; Pine and Gilmore, 1999). Customers tend to choose the product or service that they can develop real, valuable, and personal relationships with, and creating an experience is a good way to develop these relationships. With attention paid to the customer experience and beer industry, we designed the startup “IBRIDA” in “Final thesis design studio”, and the essay is based on this. The essay aims to dig out how service design can provide users a holistic and customized experience of tasting bread beer with multiple touchpoints: physical and interpersonal ones( offline parts: inside of the cooperative bakeries,and brewing factory), and digital ones (online parts: social media, website, application), with the consideration of fast and low-cost logistics (delivery based on the distributed factory in different areas), based on the real startup project “IBRIDA”.File | Dimensione | Formato | |
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