Thanks to the technology that over the years is significantly changing people's lives, we are increasingly aware of what we buy (even in real time), and above all, we are careful not to let us miss an offer. We prefer to spend more time consulting the best online price, but we increasingly hate having to queue at a supermarket checkout. Another aspect that should not be underestimated is the importance of a physical store and how the latter, thanks to a digital touchpoint implementation, can make a complete experience. It is becoming increasingly evident in "phygitalization" (Stigliano, 2018). Trends vary, and people also change their tastes. Studies show that we are returning to smaller, smaller shops with a selection that is more attentive to consumer needs. The big brands are looking for various ways to fight the competition and make the experience within the store as memorable as possible in an increasing hybridization of formats, also thanks to sophisticated technologies. Amazon Go is an example: thanks to its "Just Walk Out" technology, users need to enter the store, take the necessary products and leave without paying (the app registers the purchase and allows payment). The eleven stores opened in America are still in the experimental stage even if they work. The only question is how Amazon will make users today visit the loyal customer store. One proposal is the transfer of technology to other consolidated brands in the offline market. The real gain will be the collection of data that this technology can do.

Grazie alla tecnologia che negli anni sta cambiando notevolmente la vita delle persone, siamo sempre più consapevoli di ciò che compriamo (anche in tempo reale) e soprattutto stiamo attenti a non farci scappare l’offerta. Preferiamo trascorrere più tempo nella consultazione del miglior prezzo online ma detestiamo sempre più il dover fare la fila alla cassa di un supermercato. Un altro aspetto da non sottovalutare è l’importanza di uno store fisico e come quest’ultimo, grazie a un’implementazione di digital touchpoint, possa far diventare un’esperienza completa. Si parla sempre più di “phygitalization” (Stigliano, 2018). I trend variano e anche le persone cambiano i propri gusti. Studi dimostrano che stiamo tornando ai negozi di prossimità, più piccoli e con una selezione più attenta alle esigenze dei consumatori. I grandi brand stanno cercando vari modi per combattere la competizione e rendere l’esperienza all’interno dello store il più memorabile possibile in una sempre più ibridazione di formati, anche grazie a tecnologie sofisticate. Amazon Go ne è un esempio: grazie alla sua tecnologia “Just Walk Out” gli utenti devono semplicemente entrare nel negozio, prendere i prodotti necessari e uscire senza pagare (l’app registretà l’acquisto e permetterà il pagamento). Gli undici negozi aperti in America sono ancora in via sperimentale anche se effettivamente funzionanti. L’unico quesito è come farà Amazon a rendere gli utenti che oggi visitano lo store dei clienti fidelizzati. Una proposta è la cessione della tecnologia anche ad altri brand consolidati nel mercato offline. Il vero guadagno sarà la raccolta dei dati che con questa tecnologia potrà fare.

Perspective on the future of retail : how new technologies can improve the user experience in convenience stores. Amazon Go and Carrefour Express as a new scenario

POLETTO, GIULIA
2018/2019

Abstract

Thanks to the technology that over the years is significantly changing people's lives, we are increasingly aware of what we buy (even in real time), and above all, we are careful not to let us miss an offer. We prefer to spend more time consulting the best online price, but we increasingly hate having to queue at a supermarket checkout. Another aspect that should not be underestimated is the importance of a physical store and how the latter, thanks to a digital touchpoint implementation, can make a complete experience. It is becoming increasingly evident in "phygitalization" (Stigliano, 2018). Trends vary, and people also change their tastes. Studies show that we are returning to smaller, smaller shops with a selection that is more attentive to consumer needs. The big brands are looking for various ways to fight the competition and make the experience within the store as memorable as possible in an increasing hybridization of formats, also thanks to sophisticated technologies. Amazon Go is an example: thanks to its "Just Walk Out" technology, users need to enter the store, take the necessary products and leave without paying (the app registers the purchase and allows payment). The eleven stores opened in America are still in the experimental stage even if they work. The only question is how Amazon will make users today visit the loyal customer store. One proposal is the transfer of technology to other consolidated brands in the offline market. The real gain will be the collection of data that this technology can do.
ARC III - Scuola del Design
25-lug-2019
2018/2019
Grazie alla tecnologia che negli anni sta cambiando notevolmente la vita delle persone, siamo sempre più consapevoli di ciò che compriamo (anche in tempo reale) e soprattutto stiamo attenti a non farci scappare l’offerta. Preferiamo trascorrere più tempo nella consultazione del miglior prezzo online ma detestiamo sempre più il dover fare la fila alla cassa di un supermercato. Un altro aspetto da non sottovalutare è l’importanza di uno store fisico e come quest’ultimo, grazie a un’implementazione di digital touchpoint, possa far diventare un’esperienza completa. Si parla sempre più di “phygitalization” (Stigliano, 2018). I trend variano e anche le persone cambiano i propri gusti. Studi dimostrano che stiamo tornando ai negozi di prossimità, più piccoli e con una selezione più attenta alle esigenze dei consumatori. I grandi brand stanno cercando vari modi per combattere la competizione e rendere l’esperienza all’interno dello store il più memorabile possibile in una sempre più ibridazione di formati, anche grazie a tecnologie sofisticate. Amazon Go ne è un esempio: grazie alla sua tecnologia “Just Walk Out” gli utenti devono semplicemente entrare nel negozio, prendere i prodotti necessari e uscire senza pagare (l’app registretà l’acquisto e permetterà il pagamento). Gli undici negozi aperti in America sono ancora in via sperimentale anche se effettivamente funzionanti. L’unico quesito è come farà Amazon a rendere gli utenti che oggi visitano lo store dei clienti fidelizzati. Una proposta è la cessione della tecnologia anche ad altri brand consolidati nel mercato offline. Il vero guadagno sarà la raccolta dei dati che con questa tecnologia potrà fare.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/149239