Compared to the past year, the number of fitness centers tripled in Europe. The society is becoming more and more health conscious. The definition of being healthy is now shifting towards being physically fit, leading a balanced lifestyle feeling good about yourself rather than not being sick. This change of mindset is because of the new generations in society. The millennials purchase power reaches its peak in 2020. As the most significant player, Millenials generated their trends and created new opportunities for businesses. Fitness Centers are one of them. Furthermore, the technological aspects are very important because the Millennials are one of the first generations of digital natives. As has happened in other fields of activity, technology will also influence experiences in fitness centers. This thesis analyzes the new services offered by fitness centers and collects information on millennials and their use of fitness spaces. This thesis aims to investigate the uses of new technologies developed in fitness centers to improve the user experience, taking into account the needs and habits of primary users. The services developed to use the Vamos Fitness Center, in Turkey, as a pilot structure.

Rispetto all'anno scorso, il numero di centri fitness è triplicato in Europa. La società sta diventando sempre più attenta alla salute. La definizione di essere sani si sta spostando verso l'essere fisicamente in forma, conducendo uno stile di vita equilibrato che fa sentire bene con se stessi. Questo cambiamento di mentalità è dovuto soprattutto alle nuove generazioni. Il potere d'acquisto dei millennials sta raggiungendo il suo apice. I Millenials hanno generato nuove tendenze e creato nuove opportunità per le imprese. I centri fitness sono uno di questi. Inoltre, gli aspetti tecnologici sono molto importanti perché i Millennials sono una delle prime generazioni di nativi digitali. Come è accaduto in altri campi di attività, la tecnologia influenzerà anche le esperienze nei centri fitness. In questa tesi sono analizzati i nuovi servizi offerti dai centri fitness e raccolte informazioni sui millennials e sul loro uso degli spazi fitness. Questa tesi ha lo scopo di indagare gli usi delle nuove tecnologie sviluppate nei centri fitness per migliorare l'esperienza dell'utente, tenendo in considerazione le esigenze e le abitudini degli utenti primari. I servizi sviluppati utilizzano il Vamos Fitness Center, in Turchia, come struttura pilota.

Developing a new customer experience in the fitness center with the help of the emerging technologies

AYDIN, KAAN
2018/2019

Abstract

Compared to the past year, the number of fitness centers tripled in Europe. The society is becoming more and more health conscious. The definition of being healthy is now shifting towards being physically fit, leading a balanced lifestyle feeling good about yourself rather than not being sick. This change of mindset is because of the new generations in society. The millennials purchase power reaches its peak in 2020. As the most significant player, Millenials generated their trends and created new opportunities for businesses. Fitness Centers are one of them. Furthermore, the technological aspects are very important because the Millennials are one of the first generations of digital natives. As has happened in other fields of activity, technology will also influence experiences in fitness centers. This thesis analyzes the new services offered by fitness centers and collects information on millennials and their use of fitness spaces. This thesis aims to investigate the uses of new technologies developed in fitness centers to improve the user experience, taking into account the needs and habits of primary users. The services developed to use the Vamos Fitness Center, in Turkey, as a pilot structure.
ARC III - Scuola del Design
25-lug-2019
2018/2019
Rispetto all'anno scorso, il numero di centri fitness è triplicato in Europa. La società sta diventando sempre più attenta alla salute. La definizione di essere sani si sta spostando verso l'essere fisicamente in forma, conducendo uno stile di vita equilibrato che fa sentire bene con se stessi. Questo cambiamento di mentalità è dovuto soprattutto alle nuove generazioni. Il potere d'acquisto dei millennials sta raggiungendo il suo apice. I Millenials hanno generato nuove tendenze e creato nuove opportunità per le imprese. I centri fitness sono uno di questi. Inoltre, gli aspetti tecnologici sono molto importanti perché i Millennials sono una delle prime generazioni di nativi digitali. Come è accaduto in altri campi di attività, la tecnologia influenzerà anche le esperienze nei centri fitness. In questa tesi sono analizzati i nuovi servizi offerti dai centri fitness e raccolte informazioni sui millennials e sul loro uso degli spazi fitness. Questa tesi ha lo scopo di indagare gli usi delle nuove tecnologie sviluppate nei centri fitness per migliorare l'esperienza dell'utente, tenendo in considerazione le esigenze e le abitudini degli utenti primari. I servizi sviluppati utilizzano il Vamos Fitness Center, in Turchia, come struttura pilota.
Tesi di laurea Magistrale
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