Our society speaks of itself with clothing, and for this reason the demands of fashion customers have been searching for various product advantages such as uniqueness, rareness and usefulness. Consumers want more than just a product that expresses the features and image of an individual, particularly from a fashion item. Fashion brands need to encourage marketing strategies for sensitivity in order to provide such intangible values. Collaborations between fashion designers and artists have become a significant strategy for pursuing high quality and sensual benefits. In recent years, there has been a significant emergence of fashion and art collaborations. These collaborations have been an important development in the marketing mix over the past few years and constitutes a way to increase the profit which is fundamental to success and growth in business. This research aims to explore the rationale of the contemporary collaboration between fashion design and art from perspectives of the designer, the artist and the consumer. There is a plethora of benefits that brands may receive when collaborating with artists. These collaborative marketing strategies are highly effective in upgrading brand image and reducing marketing costs by generating fresh goal, product, brand, and promotion through effective relationships. The second part of the thesis is determined to define and explain the reasons why do fashion brands should be willing to work with emerging artists. Therefore, the aim of the collection and each piece is to create new experiences supporting a young artist that resonate culturally with potential consumers and finally to create a reasonable story.

La nostra società parla di sé attraverso l'abbigliamento, e per questo motivo le richieste dei clienti della moda riguardano alcuni vantaggi a livello di prodotto, come l'unicità, la rarità e l'utilità. I clienti richiedono più di un semplice prodotto che esprima le caratteristiche e l'immagine di un individuo, e in particolare da un articolo di moda. I marchi della moda devono incoraggiare strategie di marketing che attuino una sensibilizzazione, al fine di fornire tali valori intangibili. Le collaborazioni tra stilisti e artisti sono diventate una strategia significativa per perseguire benefici di alto livello qualitativo e di significato. Negli ultimi anni, c'è stata una significativa crescita nelle collaborazioni tra moda e arte. Queste collaborazioni sono state un importante elemento del marketing mix degli ultimi anni e costituiscono un modo per aumentare i profitti, fondamentale per il successo e la crescita del business della moda. Questa ricerca si propone di esplorare la logica della collaborazione contemporanea tra il design della moda e l’arte dalle prospettive del designer, dell'artista e del consumatore. Vi sono una grande quantità di benefici che i marchi possono ottenere collaborando con gli artisti. Queste strategie di marketing collaborativo sono molto efficaci per migliorare l'immagine del marchio e ridurre i costi di marketing generando nuovi obiettivi, prodotti, marchi e promozioni attraverso relazioni efficaci. La seconda parte della tesi è volta a definire e spiegare i motivi per cui i marchi della moda dovrebbero essere disposti a collaborare con artisti emergenti. Pertanto, lo scopo della collezione e di ogni pezzo è quello di creare nuove esperienze a sostegno di un giovane artista che risuoni culturalmente con i potenziali consumatori e, infine, di creare una storia ragionevole.

The art of collaboration. An exploration of the form and function of fashion designers and artists partnerships

POLYDOROU, MARKELLOS
2018/2019

Abstract

Our society speaks of itself with clothing, and for this reason the demands of fashion customers have been searching for various product advantages such as uniqueness, rareness and usefulness. Consumers want more than just a product that expresses the features and image of an individual, particularly from a fashion item. Fashion brands need to encourage marketing strategies for sensitivity in order to provide such intangible values. Collaborations between fashion designers and artists have become a significant strategy for pursuing high quality and sensual benefits. In recent years, there has been a significant emergence of fashion and art collaborations. These collaborations have been an important development in the marketing mix over the past few years and constitutes a way to increase the profit which is fundamental to success and growth in business. This research aims to explore the rationale of the contemporary collaboration between fashion design and art from perspectives of the designer, the artist and the consumer. There is a plethora of benefits that brands may receive when collaborating with artists. These collaborative marketing strategies are highly effective in upgrading brand image and reducing marketing costs by generating fresh goal, product, brand, and promotion through effective relationships. The second part of the thesis is determined to define and explain the reasons why do fashion brands should be willing to work with emerging artists. Therefore, the aim of the collection and each piece is to create new experiences supporting a young artist that resonate culturally with potential consumers and finally to create a reasonable story.
LASCARI, ANNAGEMMA
ARC III - Scuola del Design
25-lug-2019
2018/2019
La nostra società parla di sé attraverso l'abbigliamento, e per questo motivo le richieste dei clienti della moda riguardano alcuni vantaggi a livello di prodotto, come l'unicità, la rarità e l'utilità. I clienti richiedono più di un semplice prodotto che esprima le caratteristiche e l'immagine di un individuo, e in particolare da un articolo di moda. I marchi della moda devono incoraggiare strategie di marketing che attuino una sensibilizzazione, al fine di fornire tali valori intangibili. Le collaborazioni tra stilisti e artisti sono diventate una strategia significativa per perseguire benefici di alto livello qualitativo e di significato. Negli ultimi anni, c'è stata una significativa crescita nelle collaborazioni tra moda e arte. Queste collaborazioni sono state un importante elemento del marketing mix degli ultimi anni e costituiscono un modo per aumentare i profitti, fondamentale per il successo e la crescita del business della moda. Questa ricerca si propone di esplorare la logica della collaborazione contemporanea tra il design della moda e l’arte dalle prospettive del designer, dell'artista e del consumatore. Vi sono una grande quantità di benefici che i marchi possono ottenere collaborando con gli artisti. Queste strategie di marketing collaborativo sono molto efficaci per migliorare l'immagine del marchio e ridurre i costi di marketing generando nuovi obiettivi, prodotti, marchi e promozioni attraverso relazioni efficaci. La seconda parte della tesi è volta a definire e spiegare i motivi per cui i marchi della moda dovrebbero essere disposti a collaborare con artisti emergenti. Pertanto, lo scopo della collezione e di ogni pezzo è quello di creare nuove esperienze a sostegno di un giovane artista che risuoni culturalmente con i potenziali consumatori e, infine, di creare una storia ragionevole.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/149329