Generational, social and cultural change is a theme characterizing the era in which we live; changes in the technological and digital fields have distorted and redesigned the mechanisms of our life and the way we communicate. With my thesis I propose to address these issues of generational change, framing them in a social perspective media marketing in the world of fashion brands, in order to highlight successful marketing types and strategies. Emphasis is placed on new forms of social communication that they rely on Millenials and Gen Z as the main target. They will be analyzed as case studies (3 important designers) concerning the fashion world and how the fashion system has evolved coming to be an extremely hybrid, personal and difficult sector framed in schematic canons. Fashion is an example system as one of the fields that has suffered most from these evolutions. The conclusion will lead to picture, as clear as possible, some "golden rules" that brands should keep in mind the desire to approach new and future targets.
Il cambiamento generazionale, sociale e culturale, è una tematica caratterizzante dell’epoca in cui ci troviamo a vivere; i cambiamenti in ambito tecnologico e digitale hanno stravolto e ridisegnato i meccanismi della nostra vita e del modo di comunicare. Con la mia tesi mi propongo di affrontare queste tematiche di cambiamento generazionale, inquadrandole in un’ottica di social media marketing nel mondo dei fashion brand, al fine di far emergere tipologie e strategie di marketing di successo. Viene posto l’accento sulle nuove forme di comunicazione social che fanno leva su Millenials e Gen Z come target principale. Verranno presi in esame dei casi studio (3 designer di rilievo) riguardanti il mondo del fashion e come il fashion system si è evoluto arrivando ad essere un settore estremamente ibrido, personale e difficilmente inquadrabile in canoni schematici. Si prende ad esempio il fashion system in quanto uno dei campi che ha maggiormente risentito di queste evoluzioni. La conclusione porterà ad avere un quadro il più chiaro possibile di alcune “golden rules” che i brand dovrebbero tenere a mente nella volontà di approcciare ai nuovi e futuri target.
Principi di comunicazione e marketing orientati alla Gen Z, nell'ottica di fashion brand di successo
ROMANO, CRISTIANA
2018/2019
Abstract
Generational, social and cultural change is a theme characterizing the era in which we live; changes in the technological and digital fields have distorted and redesigned the mechanisms of our life and the way we communicate. With my thesis I propose to address these issues of generational change, framing them in a social perspective media marketing in the world of fashion brands, in order to highlight successful marketing types and strategies. Emphasis is placed on new forms of social communication that they rely on Millenials and Gen Z as the main target. They will be analyzed as case studies (3 important designers) concerning the fashion world and how the fashion system has evolved coming to be an extremely hybrid, personal and difficult sector framed in schematic canons. Fashion is an example system as one of the fields that has suffered most from these evolutions. The conclusion will lead to picture, as clear as possible, some "golden rules" that brands should keep in mind the desire to approach new and future targets.File | Dimensione | Formato | |
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