Since the beginning of the 21st century, with the high integration of international economy and the development of modern media, the classification of youth subculture has become increasingly vague, and more and more new subculture types and subculture communities have been spawned and shown explosive growth. These subcultures are constantly creating cultural products, thus changing their position and influence in the overall culture of the society. Different subcultures have their own communities. This phenomenon is very characteristic of this era. The purpose of this thesis is to show this cultural phenomenon in contemporary society in the form of visual design. Bilibili (B Station), an ACG(Anime/Comics/Games)-related website, is one of the best platforms for studying Chinese youth subculture. It’s a leading Chinese video streaming website famous for its “bullet-chats" service which allows real-time comments from viewers to fly across the screen like bullets, became one of the most popular platforms in China in 2019. As of the third quarter of 2018, the average monthly active users of Bilibili reached 92.7 million, and the number of mobile users per month reached 80 million, of which more than 80% were young people born after 1990. According to ‘ the report of Generation Z (Refers to people born between the mid-1990s to mid-2000s )’, Bilibili is the favorite App of Generation Z according to TGI (Target Group Index) by October 2018. This project is the data visualization of multi-aspects of Bilibili, which contains videos, creators, and bullet-chats. Bilibili is the representative of contemporary Chinese youth subculture, through the mining of the cultural phenomenon behind Bilibili, we may discover the characteristics of contemporary youth subculture, and then explore the spiritual world, values, and hobbies of the younger generation in China. Keywords:
Bilibili, Generation Z, Chinese youth subculture, ACG, Bullet-chats, data multi-experience, data visualization

Dall'inizio del XXI secolo, con l'alta integrazione dell'economia internazionale e lo sviluppo dei media moderni, la classificazione della sottocultura giovanile è diventata sempre più vaga, e sempre più tipi di sottocultura e comunità sottoculturali sono stati generati e hanno mostrato una crescita esplosiva. Queste sottoculture creano costantemente prodotti culturali, cambiando così la loro posizione e influenza nella cultura generale della società. Diverse sottoculture hanno le loro comunità. Questo fenomeno è molto caratteristico dei nostri tempi. Lo scopo di questa tesi è mostrare questo fenomeno culturale nella società contemporanea sotto forma di visual design. Bilibili (B Station), un sito web ACG (Anime / Comics / Games), è una delle migliori piattaforme per studiare la sottocultura della gioventù cinese. È un sito di streaming video cinese famoso per il suo servizio "bullet-chat" che consente ai commenti in tempo reale degli spettatori di volare sullo schermo come pallottole, diventando una delle piattaforme più popolari in Cina nel 2019. A partire dal terzo trimestre del 2018, gli utenti attivi mensili medi di Bilibili hanno raggiunto 92,7 milioni e il numero di utenti mobili al mese ha raggiunto 80 milioni, di cui oltre l'80% erano giovani nati dopo il 1990. Secondo 'il rapporto della Generazione Z' (Si riferisce alle persone nate tra la metà degli anni '90 e la metà degli anni 2000), Bilibili è l'App preferita della Generazione Z secondo TGI (Target Group Index) entro ottobre 2018. Questo progetto è la visualizzazione dei dati dei multi-aspetti di Bilibili, che contiene video, creatori e chat. Bilibili è il rappresentante della sottocultura della gioventù cinese contemporanea, attraverso l'estrazione del fenomeno culturale dietro Bilibili, possiamo scoprire le caratteristiche della sottocultura giovanile contemporanea e quindi esplorare il mondo spirituale, i valori e gli hobby delle nuove generazioni in Cina. Parole chiave: Bilibili, Generazione Z, sottocultura giovanile cinese, ACG, Bullet-chat, multi-esperienza di dati, visualizzazione dei dati

Data visualization of bilibili

CHEN, YI
2018/2019

Abstract

Since the beginning of the 21st century, with the high integration of international economy and the development of modern media, the classification of youth subculture has become increasingly vague, and more and more new subculture types and subculture communities have been spawned and shown explosive growth. These subcultures are constantly creating cultural products, thus changing their position and influence in the overall culture of the society. Different subcultures have their own communities. This phenomenon is very characteristic of this era. The purpose of this thesis is to show this cultural phenomenon in contemporary society in the form of visual design. Bilibili (B Station), an ACG(Anime/Comics/Games)-related website, is one of the best platforms for studying Chinese youth subculture. It’s a leading Chinese video streaming website famous for its “bullet-chats" service which allows real-time comments from viewers to fly across the screen like bullets, became one of the most popular platforms in China in 2019. As of the third quarter of 2018, the average monthly active users of Bilibili reached 92.7 million, and the number of mobile users per month reached 80 million, of which more than 80% were young people born after 1990. According to ‘ the report of Generation Z (Refers to people born between the mid-1990s to mid-2000s )’, Bilibili is the favorite App of Generation Z according to TGI (Target Group Index) by October 2018. This project is the data visualization of multi-aspects of Bilibili, which contains videos, creators, and bullet-chats. Bilibili is the representative of contemporary Chinese youth subculture, through the mining of the cultural phenomenon behind Bilibili, we may discover the characteristics of contemporary youth subculture, and then explore the spiritual world, values, and hobbies of the younger generation in China. Keywords:
Bilibili, Generation Z, Chinese youth subculture, ACG, Bullet-chats, data multi-experience, data visualization
ARC III - Scuola del Design
25-lug-2019
2018/2019
Dall'inizio del XXI secolo, con l'alta integrazione dell'economia internazionale e lo sviluppo dei media moderni, la classificazione della sottocultura giovanile è diventata sempre più vaga, e sempre più tipi di sottocultura e comunità sottoculturali sono stati generati e hanno mostrato una crescita esplosiva. Queste sottoculture creano costantemente prodotti culturali, cambiando così la loro posizione e influenza nella cultura generale della società. Diverse sottoculture hanno le loro comunità. Questo fenomeno è molto caratteristico dei nostri tempi. Lo scopo di questa tesi è mostrare questo fenomeno culturale nella società contemporanea sotto forma di visual design. Bilibili (B Station), un sito web ACG (Anime / Comics / Games), è una delle migliori piattaforme per studiare la sottocultura della gioventù cinese. È un sito di streaming video cinese famoso per il suo servizio "bullet-chat" che consente ai commenti in tempo reale degli spettatori di volare sullo schermo come pallottole, diventando una delle piattaforme più popolari in Cina nel 2019. A partire dal terzo trimestre del 2018, gli utenti attivi mensili medi di Bilibili hanno raggiunto 92,7 milioni e il numero di utenti mobili al mese ha raggiunto 80 milioni, di cui oltre l'80% erano giovani nati dopo il 1990. Secondo 'il rapporto della Generazione Z' (Si riferisce alle persone nate tra la metà degli anni '90 e la metà degli anni 2000), Bilibili è l'App preferita della Generazione Z secondo TGI (Target Group Index) entro ottobre 2018. Questo progetto è la visualizzazione dei dati dei multi-aspetti di Bilibili, che contiene video, creatori e chat. Bilibili è il rappresentante della sottocultura della gioventù cinese contemporanea, attraverso l'estrazione del fenomeno culturale dietro Bilibili, possiamo scoprire le caratteristiche della sottocultura giovanile contemporanea e quindi esplorare il mondo spirituale, i valori e gli hobby delle nuove generazioni in Cina. Parole chiave: Bilibili, Generazione Z, sottocultura giovanile cinese, ACG, Bullet-chat, multi-esperienza di dati, visualizzazione dei dati
Tesi di laurea Magistrale
File allegati
File Dimensione Formato  
chen yi-final thesis.pdf

accessibile in internet per tutti

Descrizione: Thesis text
Dimensione 45 MB
Formato Adobe PDF
45 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/149348