In the electric vehicle industry, one of the biggest challenges is to maintain the electric power to the battery pack. Therefore, several methods used to charge vehicles. Conventionally cable connects methods established since first invented battery electric vehicle. These charging stations are supporting by different levels of electric power. There are international standards with the purpose of to use these charging stations across the globe by governmental and private institutions. As a consequence of this for the different vehicle types, there are multiple options of plugs and connectors. Thus accessibility of charging stations system getting ease in terms of technical and financial. Furthermore, not only conventional charging stations under the use of electric vehicle users, but there is also a system for wireless charging methods that can charge the vehicle on parking position and on-road as well. The battery swap method is also on the developing process to with some significant lacks on the system. This thesis focus on charging stations with technical, financial and regional perspectives. By the help of the local market analyzes of countries, it shows that why and how electric vehicle industry get shape from past to future.
Una delle maggiori sfide è quella di mantenere l'energia elettrica per il pacco batterie nell'industria dei veicoli elettrici. Pertanto, ci sono diversi metodi usati per caricare i veicoli. Dal momento che il primo veicolo elettrico inventato ha stabilito i metodi di connessione via cavo. Queste stazioni di ricarica sono supportate da diversi livelli di energia elettrica. Esistono standard internazionali con lo scopo di utilizzare queste stazioni di ricarica in tutto il mondo da parte di istituzioni governative e private. Di conseguenza, per i diversi tipi di veicoli, esistono diverse opzioni di spine e connettori. In questo modo l'accessibilità del sistema delle stazioni di ricarica sta diventando più facile in termini tecnici e finanziari. Inoltre, non le uniche stazioni di ricarica cablate sotto l'uso di utenti di veicoli elettrici, esiste anche un sistema per i metodi di ricarica wireless che può caricare il veicolo in posizione di parcheggio e anche su strada. Il metodo di sostituzione della batteria è anche in fase di sviluppo con alcune carenze significative nel sistema. Questa tesi si concentra su stazioni di ricarica con prospettive tecniche, finanziarie e regionali. Con l'aiuto delle analisi del mercato locale dei paesi, mostra perché e come l'industria dei veicoli elettrici prende forma dal passato al futuro.
Charging infrastructures for electric road vehicles
SEVER, SEMIH
2018/2019
Abstract
In the electric vehicle industry, one of the biggest challenges is to maintain the electric power to the battery pack. Therefore, several methods used to charge vehicles. Conventionally cable connects methods established since first invented battery electric vehicle. These charging stations are supporting by different levels of electric power. There are international standards with the purpose of to use these charging stations across the globe by governmental and private institutions. As a consequence of this for the different vehicle types, there are multiple options of plugs and connectors. Thus accessibility of charging stations system getting ease in terms of technical and financial. Furthermore, not only conventional charging stations under the use of electric vehicle users, but there is also a system for wireless charging methods that can charge the vehicle on parking position and on-road as well. The battery swap method is also on the developing process to with some significant lacks on the system. This thesis focus on charging stations with technical, financial and regional perspectives. By the help of the local market analyzes of countries, it shows that why and how electric vehicle industry get shape from past to future.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/149515