Road safety represents nowadays a crucial issue for government organizations and automotive companies. In this context, the development of advanced driver-assistance systems (ADAS) has become the new frontier for R&D departments. ADAS are designed to assist or to monitor the pilot while driving; moreover, some of them are able to take control over the vehicle if triggered by some particular external conditions. In other words, the aim of ADAS is to reduce road accidents and road fatalities. This thesis work is focused on the analysis of existing ADAS that have been designed to handle a braking phase in order to avoid collisions with the vehicles ahead. Moreover, in the context of the TEINVEIN project, an experimental setup based on a radar sensor has been implemented on a real electric vehicle. This thesis work includes a preliminary control logic that handles such situations.
La sicurezza stradale rappresenta ai giorni nostri una questione fondamentale per le organizzazioni governative e per le aziende operanti nel settore automotive. In questo ambito, lo sviluppo di sistemi avanzati di assistenza alla guida (ADAS) è diventata la nuova frontiera per la ricerca e sviluppo. Gli ADAS sono progettati per aiutare e monitorare il conducente mentre sta guidando; inoltre alcuni di questi sono progettati per prendere il controllo del veicolo se innescati da particolari condizioni esterne. In poche parole lo scopo di questi sistemi è ridurre la probabilità di incidenti. Questo lavoro di tesi si concentra sull'analisi di sistemi ADAS già esistenti per studiare come gestire la frenata in condizioni di emergenza per evitare la collisione con un ostacolo di fronte. Nel contesto del progetto TEINVEIN è stato implementato un setup sperimentale, basato sulla tecnologia radar, su un veicolo elettrico. Viene inoltre inclusa in questa trattazione una preliminare analisi di controllo del sistema per gestire questa tipologia di evento.
Analysis of the car and sensors setup for the development of emergency braking system
LIMONTA, GIANMARCO
2018/2019
Abstract
Road safety represents nowadays a crucial issue for government organizations and automotive companies. In this context, the development of advanced driver-assistance systems (ADAS) has become the new frontier for R&D departments. ADAS are designed to assist or to monitor the pilot while driving; moreover, some of them are able to take control over the vehicle if triggered by some particular external conditions. In other words, the aim of ADAS is to reduce road accidents and road fatalities. This thesis work is focused on the analysis of existing ADAS that have been designed to handle a braking phase in order to avoid collisions with the vehicles ahead. Moreover, in the context of the TEINVEIN project, an experimental setup based on a radar sensor has been implemented on a real electric vehicle. This thesis work includes a preliminary control logic that handles such situations.File | Dimensione | Formato | |
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