Nowadays, the development and production of semi-passive dampers is significantly increasing. This is because semi-passive dampers tend to combine in one object the advantages of both active and passive vibration control techniques. One of the main advantage offered by semi-passive dampers is the possibility to face different working conditions without the necessity of any sensors and data acquisition systems. This makes them competitive in low cost applications from an economic and performance point of view. The present work is intended to develop a variable friction semi-passive damper based on a novel original working principle and finally to assess the validity of this new idea.
Negli ultimi anni lo sviluppo e la produzione di smorzatori semi-passivi stanno aumentando in modo significativo. Questo perché gli smorzatori semi-passivi tendono ad unire in un unico oggetto i vantaggi offerti dalle tecniche di controllo delle vibrazioni attive e passive. Uno dei principali vantaggi nell’utilizzo di smorzatori semi-passivi risiede nella possibilità di adattarsi a diverse condizioni di funzionamento senza la necessità di ulteriori costi dovuti alla presenza di sensori o di sistemi di acquisizione ed elaborazione di misure. Tutto ciò rende gli smorzatori semi-passivi competitivi in applicazioni low-cost, sia da un punto di vista economico che da un punto di vista prestazionale. L’obiettivo di questa tesi consiste nello sviluppo di uno smorzatore semi-passivo ad attrito, basato su un nuovo principio di funzionamento. Infine, ci si propone di valutare la validità di questa nuova idea.
Semi-passive damper for low cost applications
LO FORTE, ANTONINO
2018/2019
Abstract
Nowadays, the development and production of semi-passive dampers is significantly increasing. This is because semi-passive dampers tend to combine in one object the advantages of both active and passive vibration control techniques. One of the main advantage offered by semi-passive dampers is the possibility to face different working conditions without the necessity of any sensors and data acquisition systems. This makes them competitive in low cost applications from an economic and performance point of view. The present work is intended to develop a variable friction semi-passive damper based on a novel original working principle and finally to assess the validity of this new idea.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/149745