“I think Service Design should be the heart of Facility Management. It brings a lot of very effective methods and helps to create enthusiasm and motivation within systems of services”. (Brigitte Mager, 2019) In this thesis we will take an in-depth look at how Facility Management can benefit from working with service design. The thesis shows how the core activities of design thinking – research, ideation, co-design and implementation – were planned and managed as an iterative design process capable of bringing innovative solutions to increase the quality of the Integrated Facility Management.

"Penso che il Service Design dovrebbe essere il cuore del Facility Management. Porta un sacco di metodi molto efficaci e aiuta a creare entusiasmo e motivazione all'interno dei sistemi di servizi". (Brigitte Mager, 2019) In questa tesi daremo un'occhiata approfondita a come Facility Management può trarre vantaggio dal lavoro con la progettazione dei servizi. La tesi mostra come le attività fondamentali del Design Thinking – ricerca, ideazione, co-progettazione e implementazione – siano state pianificate e gestite come un processo di progettazione iterativo in grado di portare soluzioni innovative per aumentare la qualità del Facility Management Integrato.

Service design applied to integrated facility management. Experimental application to Bodio Center Campus

REGAZZETTI, VALENTINA
2018/2019

Abstract

“I think Service Design should be the heart of Facility Management. It brings a lot of very effective methods and helps to create enthusiasm and motivation within systems of services”. (Brigitte Mager, 2019) In this thesis we will take an in-depth look at how Facility Management can benefit from working with service design. The thesis shows how the core activities of design thinking – research, ideation, co-design and implementation – were planned and managed as an iterative design process capable of bringing innovative solutions to increase the quality of the Integrated Facility Management.
CIA, GENNY
TAGLIARO, CHIARA
ARC I - Scuola di Architettura Urbanistica Ingegneria delle Costruzioni
3-ott-2019
2018/2019
"Penso che il Service Design dovrebbe essere il cuore del Facility Management. Porta un sacco di metodi molto efficaci e aiuta a creare entusiasmo e motivazione all'interno dei sistemi di servizi". (Brigitte Mager, 2019) In questa tesi daremo un'occhiata approfondita a come Facility Management può trarre vantaggio dal lavoro con la progettazione dei servizi. La tesi mostra come le attività fondamentali del Design Thinking – ricerca, ideazione, co-progettazione e implementazione – siano state pianificate e gestite come un processo di progettazione iterativo in grado di portare soluzioni innovative per aumentare la qualità del Facility Management Integrato.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/149791