The phenomenon of emigration is growing and it is related to individuals belonging to different age ranges, even if with different objectives and perspectives. After living for a term abroad for the Erasmus+ Project, I became aware of the difficulties linked to the acquisition of specific and above all complete information. I confronted with other students and workers with similar experiences abroad and I realised we shared the same opinions. This led to the idea of creating Polaris, a service aiming at facilitating the access to the information to the people who want to move abroad. Considered the enormous potentialities of Internet, the service has been thought available through a web portal. For the realization of this project target, first of all, user have been identified and represented by personas. Then the design of the web site has followed; in particular, the functions of the pages have been identified by means of wireframe; the particularity of the platform consists in the availability of a system of filters that allows to access to specific information. For the communication of the service a campaign has been realised, so diversified communicative messages, according to the target, have been produced. Finally, to create an efficient communication, the use of instruments of digital marketing has been supposed, like Facebook Ads, to target and reach the users.
Il fenomeno dell’emigrazione è in crescita e riguarda individui appartenenti a diverse fasce d’età, seppur con obiettivi e aspettative differenti. Dopo aver vissuto per un semestre all’estero con il progetto Erasmus+, ho preso consapevolezza delle difficoltà relative all’acquisizione di informazioni specifiche e soprattutto complete. Confrontandomi con altri studenti o lavoratori con rispettive esperienze estere, ho avuto modo di constatare che le mie impressioni fossero condivise. Da qui nasce l’idea di Polaris, un servizio finalizzato a facilitare l’accesso alle informazioni alle persone che sono intenzionate a trasferirsi all’estero. Dato le enormi potenzialità di Internet, il servizio è stato pensato fruibile tramite portale web. Per la realizzazione di questo progetto sono stati identificati, prima di ogni cosa, gli utenti target, rappresentati tramite personas. In seguito si è passati alla progettazione del sito web; in particolare sono state identificate le funzionalità delle pagine per mezzo di wireframe; la peculiarità della piattaforma è data dalla disponibilità di un sistema di filtri che consente di accedere a informazioni mirate. Per la la comunicazione del servizio è stata realizzata una campagna per cui sono stati prodotti messaggi comunicativi differenti in base ai target. Infine, per realizzare una comunicazione efficace, è stato ipotizzato l’utilizzo di strumenti di marketing digitale, come Facebook Ads, per targettizzare e raggiungere gli utenti.
Polaris. Una piattaforma web dedicata alle persone intenzionate a trasferirsi all’estero
CONTINO, MIRIAM
2018/2019
Abstract
The phenomenon of emigration is growing and it is related to individuals belonging to different age ranges, even if with different objectives and perspectives. After living for a term abroad for the Erasmus+ Project, I became aware of the difficulties linked to the acquisition of specific and above all complete information. I confronted with other students and workers with similar experiences abroad and I realised we shared the same opinions. This led to the idea of creating Polaris, a service aiming at facilitating the access to the information to the people who want to move abroad. Considered the enormous potentialities of Internet, the service has been thought available through a web portal. For the realization of this project target, first of all, user have been identified and represented by personas. Then the design of the web site has followed; in particular, the functions of the pages have been identified by means of wireframe; the particularity of the platform consists in the availability of a system of filters that allows to access to specific information. For the communication of the service a campaign has been realised, so diversified communicative messages, according to the target, have been produced. Finally, to create an efficient communication, the use of instruments of digital marketing has been supposed, like Facebook Ads, to target and reach the users.File | Dimensione | Formato | |
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