The aim of the Thesis is to explore the mind of the consumer in the era of Digital Trasformation. To do this will be taken into consideration some theories about neuromarketing, emotions and persuasion. Through case studies, it will be shown how marketing and design can face nowaday's social, cultural and technological challenges.
La tesi si propone di esplorare la mente del consumatore nell’era della digital transformation. In particolare l’elaborato si sofferma sul neuromarketing e sul processo di persuasione delle audience, che viene indagato a partire dalle cause neurofisiologiche legate al cervello e alla sfera delle emozioni. Attraverso l’analisi di diversi casi studio, viene delineato un percorso in cui marketing e design si intersecano per rispondere in modo adeguato e puntuale alle sfide della rivoluzione culturale, sociale e tecnologica che stiamo vivendo.
Nella mente del consumatore : neuromarketing, emozioni e persuasione
PANNI, FEDERICO
2018/2019
Abstract
The aim of the Thesis is to explore the mind of the consumer in the era of Digital Trasformation. To do this will be taken into consideration some theories about neuromarketing, emotions and persuasion. Through case studies, it will be shown how marketing and design can face nowaday's social, cultural and technological challenges.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/150300