This thesis presents the design and implementation of a web application called Storiedal- Labirinto. StoriedalLabirinto (http://www.storiedallabirinto.polimi.it/) is a web application capable of providing a series of game stories that allow the user to stay informed and to sensitize on the issue of gender violence; these stories proposed to the user putting him in front of a choice at the end of each chapter, this choice guide the user in a path that has the final purpose of raising awareness and informing. Furthermore, this tool was designed to be autonomous in that it offers our partners (ATS Città Metropolitana di Milano, SVS DAD, Caritas ambrosiana, SVSED – Fondazione IRCCS Ca’ Granda Ospedale Maggiore Policlinico and Politecnico di Milano department of Design) the opportunity to create new stories and also to be able to review the statistics collected from the user experience. The realization of this project went through several phases, first of all, the needs of our partners were analyzed, and the requirements were collected, after which a critical analysis was carried out, and the requirements were developed using different implementation tools. The basic idea in this thesis is to deal with different partners that have their ideas and needs with the ultimate aim of implementing all the requirements gathered in a reliable tool. The final phase of the report shows all the possibilities that this tool has introduced, such as the possible inclusion of new stories or the creation of a thematic video game.
Questa tesi presenta la progettazione e l’implementazione di un’applicazione web chiamata StoriedalLabirinto. StoriedalLabirinto (http://www.storiedallabirinto.polimi.it/) è un’applicazione web in grado di fornire una serie di storie-gioco che consentono all’utente di tenersi informato e di essere sensibilizzato sul tema della violenza di genere; queste storie sono proposte all’utente mettendolo di fronte a una scelta che viene proposta alla fine di ogni capitolo, questa scelta guiderà l’utente in un percorso che ha lo scopo finale di sensibilizzare e informare. Inoltre, questo strumento è stato realizzato per essere autonomo in quanto offre ai nostri partners (ATS Città Metropolitana di Milano, SVS DAD, Caritas ambrosiana, SVSED – Fondazione IRCCS Ca’ Granda Ospedale Maggiore Policlinico e Politecnico di Milano dipartimento di Design) l’opportunità di creare nuove storie e inoltre poter rivedere le statistiche raccolte dall’esperienza utente. La realizzazione di questo progetto ha attraversato diverse fasi, prima di tutto, sono state analizzate le esigenze dei nostri partners e sono stati raccolti i requisiti, dopodiche è stata effettuata un’analisi critica e i requisiti sono stati sviluppati utilizzando diversi strumenti di implementazione. Quindi l’idea di base di questa tesi è quella di trattare con partner diversi, ognuno con la propria idea e le proprie esigenze con lo scopo ultimo di implementare tutti i requisiti raccolti in uno strumento affidabile. Nella fase finale di questa tesi, vengono discusse le possibilità che questo strumento ha lanciato, come l’inserimento di nuove storie o la possibile creazione di un videogioco tematico.
StorieDalLabirinto. A web application against gender-based violence
De BENEDETTO, DANIELE
2018/2019
Abstract
This thesis presents the design and implementation of a web application called Storiedal- Labirinto. StoriedalLabirinto (http://www.storiedallabirinto.polimi.it/) is a web application capable of providing a series of game stories that allow the user to stay informed and to sensitize on the issue of gender violence; these stories proposed to the user putting him in front of a choice at the end of each chapter, this choice guide the user in a path that has the final purpose of raising awareness and informing. Furthermore, this tool was designed to be autonomous in that it offers our partners (ATS Città Metropolitana di Milano, SVS DAD, Caritas ambrosiana, SVSED – Fondazione IRCCS Ca’ Granda Ospedale Maggiore Policlinico and Politecnico di Milano department of Design) the opportunity to create new stories and also to be able to review the statistics collected from the user experience. The realization of this project went through several phases, first of all, the needs of our partners were analyzed, and the requirements were collected, after which a critical analysis was carried out, and the requirements were developed using different implementation tools. The basic idea in this thesis is to deal with different partners that have their ideas and needs with the ultimate aim of implementing all the requirements gathered in a reliable tool. The final phase of the report shows all the possibilities that this tool has introduced, such as the possible inclusion of new stories or the creation of a thematic video game.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2019_10_De_Benedetto.pdf
accessibile in internet per tutti
Descrizione: testo della tesi
Dimensione
1.96 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.96 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/150470