The automotive industry is continuously changing, and experts believe that this industry is going to face disruption from multiple sides. One disruption that is mostly considered to have a significant impact is the one from autonomous vehicles. However, disruption does not mean only radical changes to a market. Moreover, disruption theory has a proper definition with specific points to be watched when considering something disruptive, such as coming from the low-end of the market. When analyzing the theory for this topic, different perspectives exist, and the fact that disruption is not only about the technology, but also about business models is relevant. For that reason, recommendations and strategies exist for the key players developing the technology. Building on the theory pillars of disruptive innovation and autonomous vehicles, it asks how do different players react to this. To accurately answer this question, key players of the sector were selected from industry and government reports. By putting together two relevant reports and using a diverse selection methodology for the cases, a final list of 30 companies was used. The data referent to those key players was collected from secondary sources, such as industry reports, CrunchBase, and company websites. By using recommendations given by the theory on how to react to disruptive innovation and based on the pillars of the theory. Points such as business models, value proposition and partnerships were analyzed. From the data, it resulted that incumbents and newcomers have similarities in their strategies but also points of difference. In conclusion, incumbents have a more conservative approach that is congruent with their business models and are following some of the recommendations to react to disruption such as cooperation, using their capabilities, and investing in the technology. Meanwhile, newcomers are using new fronts to enter in this market, but also leveraging in partnerships and acquisitions. Finally, those distinct strategies need to be taken into account by managers that are facing those challenges.

L'industria automobilistica è in continua evoluzione e gli esperti ritengono che questa industria dovrà affrontare disruption da più parti. Un'interruzione che si ritiene abbia un impatto significativo è quella dei veicoli autonomi. Tuttavia, l'interruzione non significa solo cambiamenti radicali in un mercato. Inoltre, la disruption theory ha una definizione adeguata con punti specifici da osservare quando si considera qualcosa di dirompente, come quello proveniente dalla fascia bassa del mercato. Quando si analizza la teoria per questo argomento, esistono diverse prospettive e il fatto che l'interruzione non riguarda solo la tecnologia, ma anche i modelli di business sono rilevante. Per tale motivo, esistono raccomandazioni e strategie per i principali attori che sviluppano la tecnologia. Basandosi sui pilastri della teoria dell'innovazione dirompente e dei veicoli autonomi, si chiede come reagiscono diversi attori a questo. Per rispondere in modo accurato a questa domanda, i principali attori del settore sono stati selezionati dalle relazioni del settore e del governo. Riunendo due relazioni pertinenti e utilizzando una diversa metodologia di selezione per i casi, è stato utilizzato un elenco finale di 30 società. I dati di riferimento di questi attori chiave sono stati raccolti da fonti secondarie, come report di settore, CrunchBase e siti Web aziendali. Utilizzando le raccomandazioni fornite dalla teoria su come reagire all'innovazione dirompente e basate sui pilastri della teoria. Sono stati analizzati punti come modelli di business, proposta di valore e partnership. Dai dati è risultato che gli operatori storici e i nuovi arrivati hanno somiglianze nelle loro strategie ma anche punti di differenza. In conclusione, gli operatori storici hanno un approccio più conservativo, coerente con i loro modelli di business e stanno seguendo alcune raccomandazioni per reagire a interruzioni come la cooperazione, l'utilizzo delle loro capacità e gli investimenti nella tecnologia. Nel frattempo, i nuovi arrivati stanno usando nuovi fronti per entrare in questo mercato, ma anche sfruttando partnership e acquisizioni. Infine, tali strategie distinte devono essere prese in considerazione dai manager che si trovano ad affrontare tali sfide.

Towards disruption of the automotive industry : the emergence of different approaches

RAMOS SAMPAIO, DANIEL
2019/2020

Abstract

The automotive industry is continuously changing, and experts believe that this industry is going to face disruption from multiple sides. One disruption that is mostly considered to have a significant impact is the one from autonomous vehicles. However, disruption does not mean only radical changes to a market. Moreover, disruption theory has a proper definition with specific points to be watched when considering something disruptive, such as coming from the low-end of the market. When analyzing the theory for this topic, different perspectives exist, and the fact that disruption is not only about the technology, but also about business models is relevant. For that reason, recommendations and strategies exist for the key players developing the technology. Building on the theory pillars of disruptive innovation and autonomous vehicles, it asks how do different players react to this. To accurately answer this question, key players of the sector were selected from industry and government reports. By putting together two relevant reports and using a diverse selection methodology for the cases, a final list of 30 companies was used. The data referent to those key players was collected from secondary sources, such as industry reports, CrunchBase, and company websites. By using recommendations given by the theory on how to react to disruptive innovation and based on the pillars of the theory. Points such as business models, value proposition and partnerships were analyzed. From the data, it resulted that incumbents and newcomers have similarities in their strategies but also points of difference. In conclusion, incumbents have a more conservative approach that is congruent with their business models and are following some of the recommendations to react to disruption such as cooperation, using their capabilities, and investing in the technology. Meanwhile, newcomers are using new fronts to enter in this market, but also leveraging in partnerships and acquisitions. Finally, those distinct strategies need to be taken into account by managers that are facing those challenges.
TRABUCCHI, DANIEL
STEFANO, MAGISTRETTI
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
18-dic-2019
2019/2020
L'industria automobilistica è in continua evoluzione e gli esperti ritengono che questa industria dovrà affrontare disruption da più parti. Un'interruzione che si ritiene abbia un impatto significativo è quella dei veicoli autonomi. Tuttavia, l'interruzione non significa solo cambiamenti radicali in un mercato. Inoltre, la disruption theory ha una definizione adeguata con punti specifici da osservare quando si considera qualcosa di dirompente, come quello proveniente dalla fascia bassa del mercato. Quando si analizza la teoria per questo argomento, esistono diverse prospettive e il fatto che l'interruzione non riguarda solo la tecnologia, ma anche i modelli di business sono rilevante. Per tale motivo, esistono raccomandazioni e strategie per i principali attori che sviluppano la tecnologia. Basandosi sui pilastri della teoria dell'innovazione dirompente e dei veicoli autonomi, si chiede come reagiscono diversi attori a questo. Per rispondere in modo accurato a questa domanda, i principali attori del settore sono stati selezionati dalle relazioni del settore e del governo. Riunendo due relazioni pertinenti e utilizzando una diversa metodologia di selezione per i casi, è stato utilizzato un elenco finale di 30 società. I dati di riferimento di questi attori chiave sono stati raccolti da fonti secondarie, come report di settore, CrunchBase e siti Web aziendali. Utilizzando le raccomandazioni fornite dalla teoria su come reagire all'innovazione dirompente e basate sui pilastri della teoria. Sono stati analizzati punti come modelli di business, proposta di valore e partnership. Dai dati è risultato che gli operatori storici e i nuovi arrivati hanno somiglianze nelle loro strategie ma anche punti di differenza. In conclusione, gli operatori storici hanno un approccio più conservativo, coerente con i loro modelli di business e stanno seguendo alcune raccomandazioni per reagire a interruzioni come la cooperazione, l'utilizzo delle loro capacità e gli investimenti nella tecnologia. Nel frattempo, i nuovi arrivati stanno usando nuovi fronti per entrare in questo mercato, ma anche sfruttando partnership e acquisizioni. Infine, tali strategie distinte devono essere prese in considerazione dai manager che si trovano ad affrontare tali sfide.
Tesi di laurea Magistrale
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