The development of this thesis was guided by the needs of Brembo S.p.A., world leader in design and production of braking systems, to update its new product development process and to optimize the resource planning inside the technical design department of the Business Unit Motorcycle. In the first chapter are exposed the two principal methods to manage new product development processes, the traditional Stage-Gate method and the innovative Agile methods. They are analyzed and compared, trying to point out which are their benefits and disadvantages. A new hybrid method is also introduced for general use and with a focus on possible applications for automotive industries. In the second chapter, the case study Brembo S.p.A. is considered. The state of art is exposed and a hybrid model, customized for the needs of the Business Unit Motorcycle, is proposed. Following, the available software to support the implementation of this new hybrid method are analyzed focusing on the resource planning. Finally a new software, that best fits BU Motorcycle requirements, is chosen and exposed in detail. The benefits of the new hybrid method are explained, and new future development are proposed.
Lo sviluppo di questo elaborato di tesi nasce dall’esigenza di Brembo S.p.A., leader mondiale nella produzione di sistemi frenanti, di rivisitare e aggiornare i flussi di sviluppo nuovo prodotto interni all’azienda e di ottimizzare la pianificazione del carico di lavoro delle risorse di progettazione operanti all’interno dell’ufficio tecnico della Business Unit Moto. Nel primo capitolo di questo elaborato si espongono i due principali metodi per gestire i processi di sviluppo di un nuovo prodotto, il tradizionale metodo Stage-Gate e il più innovativo metodo Agile. Si analizzano i due metodi, dai quali emergono i pro e i contro di ciascuno di essi ed infine si comparano i due metodi. Inoltre, viene introdotto un nuovo metodo ibrido con una possibile applicazione in ambito Automotive. Nel secondo capitolo è preso in esame il caso studio Brembo. L’attuale stato dell’arte è esposto e si propone un metodo ibrido personalizzato per le esigenze della Business Unit Moto. Successivamente si analizzano anche i sistemi informatici per supportare l’implementazione del nuovo metodo ibrido per lo sviluppo di un nuovo prodotto, ponendo l’attenzione sulla gestione del carico di lavoro delle risorse all’interno dell’ufficio tecnico. In conclusione, il si identifica il sistema che meglio si adatta alle esigenze e ai requisiti della Divisione Moto di Brembo, e si illustra il funzionamento nel dettaglio. Si espongono i benefici del nuovo metodo e sono indicati possibili sviluppi futuri.
Management of product development process in Brembo S.p.A. : critical analysis of the state of art and proposal of new improved methodology and tool
BORGESI, MARCO
2018/2019
Abstract
The development of this thesis was guided by the needs of Brembo S.p.A., world leader in design and production of braking systems, to update its new product development process and to optimize the resource planning inside the technical design department of the Business Unit Motorcycle. In the first chapter are exposed the two principal methods to manage new product development processes, the traditional Stage-Gate method and the innovative Agile methods. They are analyzed and compared, trying to point out which are their benefits and disadvantages. A new hybrid method is also introduced for general use and with a focus on possible applications for automotive industries. In the second chapter, the case study Brembo S.p.A. is considered. The state of art is exposed and a hybrid model, customized for the needs of the Business Unit Motorcycle, is proposed. Following, the available software to support the implementation of this new hybrid method are analyzed focusing on the resource planning. Finally a new software, that best fits BU Motorcycle requirements, is chosen and exposed in detail. The benefits of the new hybrid method are explained, and new future development are proposed.File | Dimensione | Formato | |
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