The goal of this thesis work is to create some tools to accelerate and simplify the process of the post flight data analysis, allowing a quick verification of the validity of the test just flown. The results verification or the overcoming of some limitations during the tests, is performed comparing the results with the reference values provided by the EASA Certification Specification 23. This work was carried out through a partnership between the Politecnico di Milano and RS Flight Systems company, which is located in Berg, Germany. The company is mainly involved in the development of helicopter simulators and performs flight campaigns for the purpose of aircraft airworthiness certification. The first part of the document describes the various flight tests related to the tools. For each of them it is explained why it is useful to do that specific flight test, how to do it and how to extract the data. Subsequently, in the second part, a detailed description of each tool is reported. This includes all inputs, the logic that lies behind the code and the numerical or graphic outputs that each tool provides. The verification of the tools was planned to be carried out through a flight test campaign for a Focke-Wulf Fw 190 A-8, a World War II aircraft. Due to technical issues on the aircraft, the campaign has been interrupted prior of submitting this thesis, and for this reason the verification was done only partially on this specific aircraft. The final step of this work consists in the proposal of future developments, in order to make the tools more general and complete. Attention is put also to the easiness of utilization by the final user.
L’obbiettivo di questa tesi è quello di creare dei codici per accelerare e semplificare il processo di analisi dei dati di volo subito dopo il volo, permettendo una rapida verifica della validità della prova appena volata. La verifica dei risultati o il superamento di qualche limitazione durante le prove, è ottenuta confrontando i risultati con i valori di riferimento forniti dalle EASA Certification Specification 23. Questo lavoro è stato svolto tramite una collaborazione tra il Politecnico di Milano e l’azienda RS Flight Systems, la quale è situata a Berg, Germania. L’azienda è principalmente coinvolta nello sviluppo dei simulatori di elicotteri ed esegue campagne di volo con lo scopo di certificare l’aeronavigabilità degli aerei. La prima parte del documento descrive le varie prove di volo connesse ai codici. Per ogni prova di volo viene spiegato il perché è utile fare quella specifica prova di volo, come farla e come estrarne i dati. Nella seconda parte, invece, c’è una descrizione dettagliata di ogni codice. Questo include tutti gli input, la logica dei codici e i risultati numerici e grafici forniti. La verifica dei codici era stata pianificata per essere svolta durante una campagna di prove di volo per un Focke-Wulf Fw 190 A-8, un aereo della Seconda guerra mondiale. Per problemi tecnici all’aereo, la campagna di volo è stata interrotta poco prima di consegnare questa tesi, e per questa ragione la verifica dei codici è stata fatta solo parzialmente su questo specifico aereo. L’ultima parte di questo lavoro consiste nella proposta di sviluppi futuri, in grado di rendere i codici più generali e completi. È stata posta l’attenzione anche sulla facilità di utilizzo da parte dell’utente finale.
Development of tools for automated flight test data analysis
MACARANA, MARCO
2018/2019
Abstract
The goal of this thesis work is to create some tools to accelerate and simplify the process of the post flight data analysis, allowing a quick verification of the validity of the test just flown. The results verification or the overcoming of some limitations during the tests, is performed comparing the results with the reference values provided by the EASA Certification Specification 23. This work was carried out through a partnership between the Politecnico di Milano and RS Flight Systems company, which is located in Berg, Germany. The company is mainly involved in the development of helicopter simulators and performs flight campaigns for the purpose of aircraft airworthiness certification. The first part of the document describes the various flight tests related to the tools. For each of them it is explained why it is useful to do that specific flight test, how to do it and how to extract the data. Subsequently, in the second part, a detailed description of each tool is reported. This includes all inputs, the logic that lies behind the code and the numerical or graphic outputs that each tool provides. The verification of the tools was planned to be carried out through a flight test campaign for a Focke-Wulf Fw 190 A-8, a World War II aircraft. Due to technical issues on the aircraft, the campaign has been interrupted prior of submitting this thesis, and for this reason the verification was done only partially on this specific aircraft. The final step of this work consists in the proposal of future developments, in order to make the tools more general and complete. Attention is put also to the easiness of utilization by the final user.File | Dimensione | Formato | |
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