This paper provides evidence that equity crowdfunding has implications for firms long after the capital raised through the campaign is injected. Using a unique dataset of 198 firms that successfully fundraised via the two most prominent UK equity crowdfunding portals, we examine how, from the comparison with a control group of 199 twin firms that did not receive any external seed financing, a successful equity crowdfunding campaign do not significantly contribute the attraction of VC financing. Moreover, comparing professional investor that funded equity crowdfunded firm to a population of 16.290 VCs coming from UK and US market we find evidence that the former (i.e. financing successful equity crowdfunded start-ups) are generally easier to invest in a higher number of deals and companies spreading the investment risk through multiples smaller investments. Moreover, they are younger, and they have a more restricted capital under management, even if the difference is not statistically significant. Hence, the overall population of VCs, from US and UK, seem to be more expert, as they perform focal and selective investments. Thus, it is reasonable that they can access the quality of the company they are investing in. Therefore, they seem not to be affected by the signal given by the results of the equity crowdfunding.
Questo saggio studia le implicazioni di una campagna di equity crowdfunding nel lungo periodo. In particolare, di come ottenere un successo in quest’ultima si ripercuota sul successo della start-up nel lungo termine. Utilizzando un dataset composto da 198 start-ups che hanno riscosso successo durante una campagna di equity crowdfunding sulle principali piattaforme inglesi, e confrontandole con altre 199 startups gemelle che non hanno ricevuto crowdfunding, abbiamo studiato come condurre una campagna di successo non contribuisca significativamente a ricevere successivi finanziamenti da investitori professionisti (i.e. VCs). Inoltre, analizzando la tipologia di VC che investiva nelle startup dopo il successo nel crowdfunding e comparandole con la popolazione generale di VCs di Stati Uniti e Inghilterra ci siamo accorti di come i primi siano più facili ad investire cifre più piccole in un maggiore numero di deals e di companies. Inoltre, sono più giovani, posseggono meno capitale e sono meno strutturati anche dal punto di vista del processo di investimento che sembra essere più legato a una diversificazione del rischio. Dunque, in generale, la popolazione di VC di UK e US sembra più esperta di questi ultimi, di fatti hanno un processo di investimento più focalizzato e di maggiore rischio. È dunque giusto ipotizzare che siano più esperti e che godano di una reputazione maggiore che gli permetta di accedere a più informazioni, e quindi di non essere influenzati dal risultato di una campagna di crowdfunding.
Follow-on investments after equity crowdfunding
TENANI, LIVIA
2018/2019
Abstract
This paper provides evidence that equity crowdfunding has implications for firms long after the capital raised through the campaign is injected. Using a unique dataset of 198 firms that successfully fundraised via the two most prominent UK equity crowdfunding portals, we examine how, from the comparison with a control group of 199 twin firms that did not receive any external seed financing, a successful equity crowdfunding campaign do not significantly contribute the attraction of VC financing. Moreover, comparing professional investor that funded equity crowdfunded firm to a population of 16.290 VCs coming from UK and US market we find evidence that the former (i.e. financing successful equity crowdfunded start-ups) are generally easier to invest in a higher number of deals and companies spreading the investment risk through multiples smaller investments. Moreover, they are younger, and they have a more restricted capital under management, even if the difference is not statistically significant. Hence, the overall population of VCs, from US and UK, seem to be more expert, as they perform focal and selective investments. Thus, it is reasonable that they can access the quality of the company they are investing in. Therefore, they seem not to be affected by the signal given by the results of the equity crowdfunding.File | Dimensione | Formato | |
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Descrizione: FOLLOW-ON INVESTMENTS AFTER EQUITY CROWDFUNDING
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https://hdl.handle.net/10589/151836