The main observation unit of this master thesis are Born Globals - companies which make 25% of their sales abroad in 3 years (36 months) or less. Moreover, the goal of this master thesis is to investigate if specific characteristics of a business model assure that a particular company is more likely to be a Born Global. In other words, we are trying to understand if specific company characteristics separate Born Globals from Traditional companies and if so, which characteristics are the most important. Using the SPSS Cox survival analysis software, we empirically analysed 539 Italian and German small and medium companies gathered from an internet questionnaire sent in 2019.
Le principali unità di osservazione di questa tesi di laurea sono Born Globals, società che realizzano il 25% delle loro vendite all'estero in 3 anni (36 mesi) o meno. Inoltre, l'obiettivo di questa tesi di laurea è di indagare se le caratteristiche specifiche di un modello di business assicurano che una determinata azienda abbia maggiori probabilità di essere una Born Global. In altre parole, stiamo cercando di capire se le caratteristiche specifiche dell'azienda sono Born Globals separate dalle aziende tradizionali e, in tal caso, quali sono le caratteristiche più importanti per questa discussione. Abbiamo analizzato empiricamente 539 piccole e medie imprese italiane e tedesche raccolte da un questionario Internet inviato nel 2019 utilizzando il software di analisi di sopravvivenza SPSS Cox.
Business model dimensions affecting the speed of internationalization
CURCIC, DUNJA;STIPANKOV, ANJA
2019/2020
Abstract
The main observation unit of this master thesis are Born Globals - companies which make 25% of their sales abroad in 3 years (36 months) or less. Moreover, the goal of this master thesis is to investigate if specific characteristics of a business model assure that a particular company is more likely to be a Born Global. In other words, we are trying to understand if specific company characteristics separate Born Globals from Traditional companies and if so, which characteristics are the most important. Using the SPSS Cox survival analysis software, we empirically analysed 539 Italian and German small and medium companies gathered from an internet questionnaire sent in 2019.File | Dimensione | Formato | |
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