The goal of this work was assessing how, the electric vehicles already present today, which penetration is expected to increase a lot in the future, will affect the distribution network. In particular, it has been analyzed, what interventions and evolutions the distribution grid will have to undergo in order to manage this new and, progressively increasing heavy load of energy. So in order to understand the technical limits of the current infrastructures, and to understand how transformers and lines are able to withstand the increasing penetration of EV, urban and rural grid models have been studied, to underline the differences between the impact on high and low density networks. In conclusion, some ways of managing the distribution network are described, in order to optimize the network parameters analyzed in the study and proposed a solution involving electric vehicles. Finally a management model of the production and consumption of electricity has been proposed to improve the critical aspects obtained from the first simulations, coupling a PV system with an Energy Storage System. This solution is based on an algorithm that controls the charging and discharging of a battery according to the photovoltaic production to which it is coupled.

Questa tesi ha come obiettivo la valutazione di come i veicoli elettrici influenzeranno la rete di distribuzione. In particolare, sono stati analizzati gli interventi e i miglioramenti a cui la rete di distribuzione sarà sottoposta per gestire questo nuovo e progressivamente crescente carico di energia. Quindi, al fine di comprendere i limiti tecnici delle attuali infrastrutture e capire come trasformatori e linee sono in grado di resistere alla crescente penetrazione di veicoli elettrici, sono stati studiati modelli di reti urbane e rurali, per sottolineare come varia l'impatto su reti con differenti densità di carico. In conclusione, sono stati descritti alcuni metodi di gestione della rete di distribuzione, al fine di ottimizzare i parametri di rete analizzati nello studio e proposta una soluzione che coinvolga veicoli elettrici.

Impacts of electric vehicles on developments of distribution grid

MANCINI, ENRICO
2018/2019

Abstract

The goal of this work was assessing how, the electric vehicles already present today, which penetration is expected to increase a lot in the future, will affect the distribution network. In particular, it has been analyzed, what interventions and evolutions the distribution grid will have to undergo in order to manage this new and, progressively increasing heavy load of energy. So in order to understand the technical limits of the current infrastructures, and to understand how transformers and lines are able to withstand the increasing penetration of EV, urban and rural grid models have been studied, to underline the differences between the impact on high and low density networks. In conclusion, some ways of managing the distribution network are described, in order to optimize the network parameters analyzed in the study and proposed a solution involving electric vehicles. Finally a management model of the production and consumption of electricity has been proposed to improve the critical aspects obtained from the first simulations, coupling a PV system with an Energy Storage System. This solution is based on an algorithm that controls the charging and discharging of a battery according to the photovoltaic production to which it is coupled.
PARROTTA, GIOVANNI
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
29-apr-2020
2018/2019
Questa tesi ha come obiettivo la valutazione di come i veicoli elettrici influenzeranno la rete di distribuzione. In particolare, sono stati analizzati gli interventi e i miglioramenti a cui la rete di distribuzione sarà sottoposta per gestire questo nuovo e progressivamente crescente carico di energia. Quindi, al fine di comprendere i limiti tecnici delle attuali infrastrutture e capire come trasformatori e linee sono in grado di resistere alla crescente penetrazione di veicoli elettrici, sono stati studiati modelli di reti urbane e rurali, per sottolineare come varia l'impatto su reti con differenti densità di carico. In conclusione, sono stati descritti alcuni metodi di gestione della rete di distribuzione, al fine di ottimizzare i parametri di rete analizzati nello studio e proposta una soluzione che coinvolga veicoli elettrici.
Tesi di laurea Magistrale
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