With the rapid development of the Internet and smart devices, the use of intelligent products has become a part of people's lives, and more and more people used smart devices. With the rapid development of aging, we cannot ignore the use of smart devices for the elderly, and today online shopping is a more common way of shopping. This is a new opportunity for the elderly to use the Internet. The visual design of the interface required by the user increases the possibility of the elderly user to use the Internet, and also increases the interest of the elderly in smart devices. From the perspective of the consumer needs of the elderly and the visual requirements of the interface design of the elderly users, the thesis aims to propose an effective solution for the elderly online shopping products that meet the needs of the elderly users. In the process of research and analysis, through the collection, inductive analysis, and comparison of relevant information for the elderly, and then combining the characteristics of the elderly's psychological, physical, and social factors,Then, summarize the principles of interface design suitable for the elderly.Analyzing the shopping applications commonly used by people in the market, combined with the available features of applications that people often use,Therefore, it attempts to use modern digital, graphic, artistic design language to complete the design of the interactive interface of shopping websites for the elderly. Considering the changes in physiological functions and psychological factors of the elderly population, in the process of designing the interface, the interface is mainly studied for its simplicity, ease of operation and easy identification. In addition, since this subject is closely related to the Internet, so, The research object is mainly the elderly aged 50-60. The main research idea of this article is based on a realistic background. Focusing on the core issue of "difficult shopping for the elderly", therefore, design the interactive interface for the elderly online shopping.First, analyze the consumption status and market demand of the elderly in China and Western countries.Second, an in-depth analysis of the visual and operational needs of the elderly using the Internet,Third, for the shopping applications that people commonly use, from the factor analysis of the available needs of the elderly, compare the usability of the application to the elderly. Thereby, a more optimized product is better designed to provide shopping convenience for elderly users.
Con il rapido sviluppo di Internet e dei prodotti smart, l'uso di questi prodotti è diventato una parte della vita delle persone. Con il rapido sviluppo dell'invecchiamento, non possiamo ignorare l'uso di dispositivi smart da parte degli anziani e lo shopping online è ora un modo più comune di fare acquisti, il che gli ha anche offerto nuove opportunità per utilizzare Internet. Il design visivo dell'interfaccia richiesta dall'utente da la possibilità all'anziano di utilizzare Internet e questo aumenta anche il loro interesse per i dispositivi intelligenti. Dal punto di vista delle esigenze dei consumatori anziani e dei requisiti visivi della progettazione dell'interfaccia, la tesi mira a proporre una soluzione efficace per il loro shopping online e che riesca a soddisfare le loro esigenze. Nel processo di ricerca e analisi, attraverso la raccolta, l'analisi induttiva e il confronto di dati rilevanti per gli anziani, combinando le caratteristiche degli anziani con i fattori psicologici, fisici e sociali, vengono riepilogati i principi di progettazione dell'interfaccia adatta a loro, quindi adottati Basato sull'analisi delle app esistenti sul mercato, sull'analisi delle caratteristiche di usabilità delle persone anziane nelle app esistenti, e quindi ha cercato di utilizzare il moderno linguaggio di progettazione digitale, grafico e artistico per completare il design dell'interfaccia interattiva dell'anziano sul sito web di shopping. Considerando i cambiamenti nelle funzioni fisiologiche e i fattori psicologici della popolazione anziana, nel processo di progettazione dell'interfaccia, è principalmente studiata per la sua semplicità d'uso e facile identificazione. Inoltre, poiché questa materia è strettamente correlata a Internet, la definizione dell'età della materia di studio riguarda principalmente gli anziani di età compresa tra 50 e 60 anni. L'idea di ricerca principale di questo articolo è: sulla base dell'indagine sullo sfondo realistico, l'interfaccia interattiva del suo sito web per lo shopping è progettata attorno al tema centrale dello "shopping difficile per gli anziani". In primo luogo, analizza lo stato di consumo e la domanda di mercato degli anziani in Cina e nei paesi occidentali, in secondo luogo, analizza le esigenze visive e operative degli utenti che utilizzano Internet e, in terzo luogo, analizza le app di shopping esistenti sul mercato. Viene effettuata un'analisi approfondita delle caratteristiche dei bisogni disponibili degli anziani e viene analizzata l'applicabilità dell'app, in modo da progettare meglio prodotti più ottimizzati e fornire comodità di acquisto agli utenti anziani.
LAMPO. Online shopping products based on analysis of usability factors for the elderly users
LI, SHANGSHU
2019/2020
Abstract
With the rapid development of the Internet and smart devices, the use of intelligent products has become a part of people's lives, and more and more people used smart devices. With the rapid development of aging, we cannot ignore the use of smart devices for the elderly, and today online shopping is a more common way of shopping. This is a new opportunity for the elderly to use the Internet. The visual design of the interface required by the user increases the possibility of the elderly user to use the Internet, and also increases the interest of the elderly in smart devices. From the perspective of the consumer needs of the elderly and the visual requirements of the interface design of the elderly users, the thesis aims to propose an effective solution for the elderly online shopping products that meet the needs of the elderly users. In the process of research and analysis, through the collection, inductive analysis, and comparison of relevant information for the elderly, and then combining the characteristics of the elderly's psychological, physical, and social factors,Then, summarize the principles of interface design suitable for the elderly.Analyzing the shopping applications commonly used by people in the market, combined with the available features of applications that people often use,Therefore, it attempts to use modern digital, graphic, artistic design language to complete the design of the interactive interface of shopping websites for the elderly. Considering the changes in physiological functions and psychological factors of the elderly population, in the process of designing the interface, the interface is mainly studied for its simplicity, ease of operation and easy identification. In addition, since this subject is closely related to the Internet, so, The research object is mainly the elderly aged 50-60. The main research idea of this article is based on a realistic background. Focusing on the core issue of "difficult shopping for the elderly", therefore, design the interactive interface for the elderly online shopping.First, analyze the consumption status and market demand of the elderly in China and Western countries.Second, an in-depth analysis of the visual and operational needs of the elderly using the Internet,Third, for the shopping applications that people commonly use, from the factor analysis of the available needs of the elderly, compare the usability of the application to the elderly. Thereby, a more optimized product is better designed to provide shopping convenience for elderly users.File | Dimensione | Formato | |
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