The connected objects, also named smart products or smart device, are permeating into people's lives and changing their behaviours and habits. They are updated from normal products by implanting electronic chips and system, connecting to the Internet or other devices, and users have to operate them through the physical the digital interface. Thanks to the popularity of connected object, the economy is increasing, the relevant market is expanding. Internet of Everything and everything became smart are seems to be the new trend for part of human civilisation. Thereby, the design of these technology-related product becomes the mainstream for design education. China, as one of the largest markets of connected objects all over the world, its universities are attempting to educate the design of connected objects. They are updating their curriculums; most industrial design majors try to combine interaction design and user experience design. However, the actual situation of connected objects is not as favourable as the economic indexes demonstrate. Most of them were failed in the conceptual stages; some of them got considerable benefits but gained negative feedbacks of user experience. Design as the force for innovation was given greater responsibility at this time. Thereby, this research attempted to produce specific design methodology for the connected object, included design process and methods. Meanwhile, in order to promote the evolution in universities to design the connected object, I conducted investigations of design education from international to the Chinese context. Furthermore, I adopted China Academy of Art as a case and experimental environment to conduct detailed research and deduced a set of guidelines to meet the challenge from traditional industrial design to interaction design, thus to promote the education of connected object design in university. The results of this research can offer inspirations for theoretical contributions and potential practice value about the design for connected objects.

Gli oggetti collegati, chiamati anche prodotti intelligenti o dispositivi intelligenti, stanno penetrando nella vita delle persone e cambiando i loro comportamenti e abitudini. Vengono aggiornati dai normali prodotti impiantando chip e sistemi elettronici, connettendosi a Internet o ad altri dispositivi e gli utenti devono gestirli attraverso l'interfaccia fisica e digitale. Grazie alla popolarità dell'oggetto connesso, l'economia sta aumentando, il mercato rilevante si sta espandendo. Internet of Everything e tutto ciò che è diventato intelligente sembrano essere la nuova tendenza per parte della civiltà umana. Pertanto, il design di questi prodotti tecnologici diventa il mainstream per l'educazione al design. La Cina, in quanto uno dei più grandi mercati di oggetti connessi in tutto il mondo, le sue università stanno tentando di educare il design degli oggetti connessi. Stanno aggiornando i loro curricula; la maggior parte delle major del design industriale cerca di combinare il design dell'interazione con il design dell'esperienza dell'utente. Tuttavia, la situazione reale degli oggetti connessi non è così favorevole come dimostrano gli indici economici. Molti di loro fallirono nelle fasi concettuali; alcuni di essi hanno ottenuto notevoli vantaggi, ma hanno ottenuto feedback negativi sull'esperienza dell'utente. Il design come forza dell'innovazione ha ricevuto maggiori responsabilità in questo momento. Pertanto, questa ricerca ha tentato di produrre una metodologia di progettazione specifica per l'oggetto connesso, inclusi processi e metodi di progettazione. Nel frattempo, al fine di promuovere l'evoluzione nelle università per progettare l'oggetto connesso, ho condotto ricerche sull'educazione progettuale dal contesto internazionale a quello cinese. Inoltre, ho adottato la China Academy of Art come caso e ambiente sperimentale per condurre ricerche dettagliate e ho dedotto una serie di linee guida per affrontare la sfida dal design industriale tradizionale al design dell'interazione, in modo da promuovere l'educazione del design degli oggetti connessi all'università. I risultati di questa ricerca possono offrire spunti per contributi teorici e potenziale valore pratico sulla progettazione di oggetti connessi.

The design methodology for connected objects in high-level design education: research on design methodology-centred contents and strategies for Chinese art university system

WU, YICHEN

Abstract

The connected objects, also named smart products or smart device, are permeating into people's lives and changing their behaviours and habits. They are updated from normal products by implanting electronic chips and system, connecting to the Internet or other devices, and users have to operate them through the physical the digital interface. Thanks to the popularity of connected object, the economy is increasing, the relevant market is expanding. Internet of Everything and everything became smart are seems to be the new trend for part of human civilisation. Thereby, the design of these technology-related product becomes the mainstream for design education. China, as one of the largest markets of connected objects all over the world, its universities are attempting to educate the design of connected objects. They are updating their curriculums; most industrial design majors try to combine interaction design and user experience design. However, the actual situation of connected objects is not as favourable as the economic indexes demonstrate. Most of them were failed in the conceptual stages; some of them got considerable benefits but gained negative feedbacks of user experience. Design as the force for innovation was given greater responsibility at this time. Thereby, this research attempted to produce specific design methodology for the connected object, included design process and methods. Meanwhile, in order to promote the evolution in universities to design the connected object, I conducted investigations of design education from international to the Chinese context. Furthermore, I adopted China Academy of Art as a case and experimental environment to conduct detailed research and deduced a set of guidelines to meet the challenge from traditional industrial design to interaction design, thus to promote the education of connected object design in university. The results of this research can offer inspirations for theoretical contributions and potential practice value about the design for connected objects.
BERTOLA, PAOLA
BERTOLA, PAOLA
20-feb-2020
Gli oggetti collegati, chiamati anche prodotti intelligenti o dispositivi intelligenti, stanno penetrando nella vita delle persone e cambiando i loro comportamenti e abitudini. Vengono aggiornati dai normali prodotti impiantando chip e sistemi elettronici, connettendosi a Internet o ad altri dispositivi e gli utenti devono gestirli attraverso l'interfaccia fisica e digitale. Grazie alla popolarità dell'oggetto connesso, l'economia sta aumentando, il mercato rilevante si sta espandendo. Internet of Everything e tutto ciò che è diventato intelligente sembrano essere la nuova tendenza per parte della civiltà umana. Pertanto, il design di questi prodotti tecnologici diventa il mainstream per l'educazione al design. La Cina, in quanto uno dei più grandi mercati di oggetti connessi in tutto il mondo, le sue università stanno tentando di educare il design degli oggetti connessi. Stanno aggiornando i loro curricula; la maggior parte delle major del design industriale cerca di combinare il design dell'interazione con il design dell'esperienza dell'utente. Tuttavia, la situazione reale degli oggetti connessi non è così favorevole come dimostrano gli indici economici. Molti di loro fallirono nelle fasi concettuali; alcuni di essi hanno ottenuto notevoli vantaggi, ma hanno ottenuto feedback negativi sull'esperienza dell'utente. Il design come forza dell'innovazione ha ricevuto maggiori responsabilità in questo momento. Pertanto, questa ricerca ha tentato di produrre una metodologia di progettazione specifica per l'oggetto connesso, inclusi processi e metodi di progettazione. Nel frattempo, al fine di promuovere l'evoluzione nelle università per progettare l'oggetto connesso, ho condotto ricerche sull'educazione progettuale dal contesto internazionale a quello cinese. Inoltre, ho adottato la China Academy of Art come caso e ambiente sperimentale per condurre ricerche dettagliate e ho dedotto una serie di linee guida per affrontare la sfida dal design industriale tradizionale al design dell'interazione, in modo da promuovere l'educazione del design degli oggetti connessi all'università. I risultati di questa ricerca possono offrire spunti per contributi teorici e potenziale valore pratico sulla progettazione di oggetti connessi.
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