Emotion is closely related to people's lives, and emotional regulation has become an independent discipline since the 1990s, which further shows that emotional regulation has attracted extensive attention, and this topic is challenging and has great research space. The research shows that the field of emotional regulation has just started, and there is no mature systematic solution to guide emotional regulation from strategy to landing. With the development of the world, material enrichment promotes the transformation of society from manufacturing industry to service industry. Service design emerges as the times require. As a knowledge that is good at systematically solving problems in the process, service design has great potential in providing systematic support for emotional regulation. The purpose of this study is to explore the design of emotional adjustment toolkit based on service design. The research combines several interdisciplinary practical tools: story map, interest curve, service blueprint, Plutchlt Model, emotional trigger and Gross emotional regulation model. Through the combination of the above tools, a prototype of emotional regulation toolkit with landing, systematization and universality is generated. In the latter part of the study, the author applies the Emotional Regulation Toolkit to a specific service design scenario, and evaluates the feasibility and practicability of the Emotional Blueprint Tool in the specific application scenario from two aspects of design process and result output. To sum up, the design of emotional regulation tools in service design proposed in this study provides an interdisciplinary solution for the field of emotional regulation, which can integrate existing emotional regulation materials more systematically and clearly, thus providing an effective solution for better understanding, mastering and regulating the emotions of target objects in the process of emotional regulation landing.

L'emozione è strettamente legata alla vita delle persone, e la regolamentazione emotiva è diventata una disciplina indipendente dagli anni novanta, il che dimostra inoltre che la regolamentazione emotiva ha attirato un'attenzione ampia, e questo tema è impegnativo e ha un grande spazio di ricerca.La ricerca mostra che il campo della regolamentazione emotiva è appena iniziato, e non c'è una soluzione sistematica matura per orientare la regolamentazione emotiva dalla strategia all'atterraggio.Con lo sviluppo del mondo, l'arricchimento materiale favorisce la trasformazione della società dall'industria manifatturiera all'industria dei servizi.Il design del servizio emerge come i tempi richiedono.Come una conoscenza capace di risolvere sistematicamente i problemi nel processo, il design dei servizi ha un grande potenziale nel fornire un supporto sistematico per la regolazione emotiva.Lo scopo di questo studio è quello di esplorare il design di toolkit di regolazione emozionale basato sul design del servizio. La ricerca combina diversi strumenti pratici interdisciplinari: mappa della storia, curva di interesse, schema di servizio, modello Plutchlt, innesco emotivo e modello di regolazione emozionale lorda.Attraverso la combinazione di questi strumenti, viene generato un prototipo di toolkit di regolazione emozionale con atterraggio, sistematizzazione e universalità. Nell'ultima parte dello studio, l'autore applica il toolkit di regolazione emotiva ad uno specifico scenario di progettazione del servizio, e valuta la fattibilità e la fattibilità dello strumento di Blueprint Emotional nello scenario applicativo specifico da due aspetti del processo di progettazione e del risultato. Riassumendo, la progettazione di strumenti di regolazione emozionale nella progettazione di servizi proposti in questo studio fornisce una soluzione interdisciplinare per il settore della regolazione emotiva, che può integrare i materiali di regolazione emotiva esistenti più sistematicamente e chiaramente, fornendo così una soluzione efficace per una migliore comprensione,la padronanza e la regolazione delle emozioni degli oggetti bersaglio nel processo di regolazione emotiva.

Research on emotional tools based on service design

JIANG, YUNXIU
2019/2020

Abstract

Emotion is closely related to people's lives, and emotional regulation has become an independent discipline since the 1990s, which further shows that emotional regulation has attracted extensive attention, and this topic is challenging and has great research space. The research shows that the field of emotional regulation has just started, and there is no mature systematic solution to guide emotional regulation from strategy to landing. With the development of the world, material enrichment promotes the transformation of society from manufacturing industry to service industry. Service design emerges as the times require. As a knowledge that is good at systematically solving problems in the process, service design has great potential in providing systematic support for emotional regulation. The purpose of this study is to explore the design of emotional adjustment toolkit based on service design. The research combines several interdisciplinary practical tools: story map, interest curve, service blueprint, Plutchlt Model, emotional trigger and Gross emotional regulation model. Through the combination of the above tools, a prototype of emotional regulation toolkit with landing, systematization and universality is generated. In the latter part of the study, the author applies the Emotional Regulation Toolkit to a specific service design scenario, and evaluates the feasibility and practicability of the Emotional Blueprint Tool in the specific application scenario from two aspects of design process and result output. To sum up, the design of emotional regulation tools in service design proposed in this study provides an interdisciplinary solution for the field of emotional regulation, which can integrate existing emotional regulation materials more systematically and clearly, thus providing an effective solution for better understanding, mastering and regulating the emotions of target objects in the process of emotional regulation landing.
ARC III - Scuola del Design
29-apr-2020
2019/2020
L'emozione è strettamente legata alla vita delle persone, e la regolamentazione emotiva è diventata una disciplina indipendente dagli anni novanta, il che dimostra inoltre che la regolamentazione emotiva ha attirato un'attenzione ampia, e questo tema è impegnativo e ha un grande spazio di ricerca.La ricerca mostra che il campo della regolamentazione emotiva è appena iniziato, e non c'è una soluzione sistematica matura per orientare la regolamentazione emotiva dalla strategia all'atterraggio.Con lo sviluppo del mondo, l'arricchimento materiale favorisce la trasformazione della società dall'industria manifatturiera all'industria dei servizi.Il design del servizio emerge come i tempi richiedono.Come una conoscenza capace di risolvere sistematicamente i problemi nel processo, il design dei servizi ha un grande potenziale nel fornire un supporto sistematico per la regolazione emotiva.Lo scopo di questo studio è quello di esplorare il design di toolkit di regolazione emozionale basato sul design del servizio. La ricerca combina diversi strumenti pratici interdisciplinari: mappa della storia, curva di interesse, schema di servizio, modello Plutchlt, innesco emotivo e modello di regolazione emozionale lorda.Attraverso la combinazione di questi strumenti, viene generato un prototipo di toolkit di regolazione emozionale con atterraggio, sistematizzazione e universalità. Nell'ultima parte dello studio, l'autore applica il toolkit di regolazione emotiva ad uno specifico scenario di progettazione del servizio, e valuta la fattibilità e la fattibilità dello strumento di Blueprint Emotional nello scenario applicativo specifico da due aspetti del processo di progettazione e del risultato. Riassumendo, la progettazione di strumenti di regolazione emozionale nella progettazione di servizi proposti in questo studio fornisce una soluzione interdisciplinare per il settore della regolazione emotiva, che può integrare i materiali di regolazione emotiva esistenti più sistematicamente e chiaramente, fornendo così una soluzione efficace per una migliore comprensione,la padronanza e la regolazione delle emozioni degli oggetti bersaglio nel processo di regolazione emotiva.
Tesi di laurea Magistrale
File allegati
File Dimensione Formato  
PSSD_10623854_JiangYunxiu.pdf

accessibile in internet per tutti

Descrizione: Thesis text
Dimensione 14.03 MB
Formato Adobe PDF
14.03 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/153351