With the development of co-design, service designers are increasingly aware of the meaning and value of co-design. Enterprises and organizations in China have also begun to use co-design to help their services achieve innovation or enterprise transformation. Thus many emerging, high-quality services have gradually entered people's lives. However, when we focus on children's services in China, it turns out that such services normally do not meet the children's own needs and expectations. What’s more is that due to the particularity of Children’s ability development, they are often ignored and despised by designers in co-design activities in China. How to help children to participate in co-design, promote cooperation between designers and children, and push the development of children's services business in China is the focus of this paper. Firstly, through the literature review, this paper clarifies the concept of co-design, the relationship between service design and co-design, organizes the related tools and techniques for children's co-design, and draws the characteristics which needed for the co-design process and tools for children. Secondly, a theoretical study was conducted on the children's groups, which clarified the rights of children to participate, the role of children's participation, the factors affecting children's participation, and the ability level of children in different age groups. Then, combined with four cases study of successful children’s co-design and the in-depth interviews with the designers who have experience in children's co-design practice in China, the characteristics of children's participation in co-design is clarified. Based on the above theoretical and practical research, this paper proposes the age range of children's participation, the dimension of children's participation in service innovation, and the role of children and designers in co-design, and summarizes the four innovative opportunity points of this study. Then a systematic method for children's co-design is established from three aspects: co-design framework, guiding principles and design tools. Finally, through the evaluation, the methods proposed in this study are comprehensively verified using the Kirkpatrick Model from four layers: reaction, learning , behavior and results. The method was improved and children's participation in co-design, broadens the research field of co-design, and provides reference for subsequent related research. On the practical level, the whole process of cooperation is guided from a system perspective. After verification, this method can effectively improve the participation of children, reduce the confusion of designers, and promote effective cooperation between the two parties.

Con lo sviluppo del co-design, i progettisti di servizi sono sempre più consapevoli del significato e del valore del co-design. Anche le aziende e le organizzazioni in Cina hanno iniziato a utilizzare il co-design per aiutare i loro servizi a raggiungere l'innovazione o la trasformazione delle imprese. servizi di alta qualità sono gradualmente entrati nella vita delle persone, tuttavia, quando ci concentriamo sui servizi per bambini in Cina, si scopre che tali servizi normalmente non soddisfano i bisogni e le aspettative dei bambini. Inoltre, ciò è dovuto alla particolarità dello sviluppo delle capacità dei bambini , sono spesso ignorati e disprezzati dai progettisti nelle attività di co-design in Cina. Come aiutare i bambini a partecipare al co-design, promuovere la cooperazione tra designer e bambini e spingere lo sviluppo del business dei servizi per bambini in Cina è al centro di questo carta. In primo luogo, attraverso la revisione della letteratura, questo documento chiarisce il concetto di co-design, il rapporto tra design del servizio e co-design, organizza gli strumenti e le tecniche correlate per il co-design dei bambini e disegna le caratteristiche necessarie per il co-design processo e strumenti per i bambini In secondo luogo, è stato condotto uno studio teorico sui gruppi di bambini, che ha chiarito i diritti dei bambini a partecipare, il ruolo della partecipazione dei bambini, i fattori che influenzano la partecipazione dei bambini e il livello di abilità dei bambini nelle diverse fasce di età. Quindi, in combinazione con quattro casi di studio del co-design per bambini di successo e le interviste approfondite con i designer che hanno esperienza nella pratica del co-design per bambini in Cina, vengono chiarite le caratteristiche della partecipazione dei bambini al co-design. ricerca teorica e pratica, questo documento propone la fascia d'età della partecipazione dei bambini, la dimensione della partecipazione dei bambini al servizio innovazione sul ghiaccio, ruolo dei bambini e dei progettisti nel co-design e sintetizza i quattro punti di opportunità innovativi di questo studio, quindi un metodo sistematico per il co-design dei bambini viene stabilito da tre aspetti: quadro di co-design, principi guida e design strumenti. Infine, attraverso la valutazione, i metodi proposti in questo studio sono stati ampiamente verificati utilizzando il modello di Kirkpatrick su quattro livelli: reazione, apprendimento, comportamento e risultati. Il metodo è stato migliorato e la partecipazione dei bambini al progetto congiunto, amplia il campo di ricerca di co-design e fornisce riferimenti per successive ricerche correlate. A livello pratico, l'intero processo di cooperazione è guidato dal punto di vista del sistema: dopo la verifica, questo metodo può migliorare efficacemente la partecipazione dei bambini, ridurre la confusione dei progettisti e promuovere un'efficace cooperazione tra le due parti.

Research on the method of co-design with children from the perspective of service design in China

LI, WANYING
2019/2020

Abstract

With the development of co-design, service designers are increasingly aware of the meaning and value of co-design. Enterprises and organizations in China have also begun to use co-design to help their services achieve innovation or enterprise transformation. Thus many emerging, high-quality services have gradually entered people's lives. However, when we focus on children's services in China, it turns out that such services normally do not meet the children's own needs and expectations. What’s more is that due to the particularity of Children’s ability development, they are often ignored and despised by designers in co-design activities in China. How to help children to participate in co-design, promote cooperation between designers and children, and push the development of children's services business in China is the focus of this paper. Firstly, through the literature review, this paper clarifies the concept of co-design, the relationship between service design and co-design, organizes the related tools and techniques for children's co-design, and draws the characteristics which needed for the co-design process and tools for children. Secondly, a theoretical study was conducted on the children's groups, which clarified the rights of children to participate, the role of children's participation, the factors affecting children's participation, and the ability level of children in different age groups. Then, combined with four cases study of successful children’s co-design and the in-depth interviews with the designers who have experience in children's co-design practice in China, the characteristics of children's participation in co-design is clarified. Based on the above theoretical and practical research, this paper proposes the age range of children's participation, the dimension of children's participation in service innovation, and the role of children and designers in co-design, and summarizes the four innovative opportunity points of this study. Then a systematic method for children's co-design is established from three aspects: co-design framework, guiding principles and design tools. Finally, through the evaluation, the methods proposed in this study are comprehensively verified using the Kirkpatrick Model from four layers: reaction, learning , behavior and results. The method was improved and children's participation in co-design, broadens the research field of co-design, and provides reference for subsequent related research. On the practical level, the whole process of cooperation is guided from a system perspective. After verification, this method can effectively improve the participation of children, reduce the confusion of designers, and promote effective cooperation between the two parties.
DONG, HUA
ARC III - Scuola del Design
29-apr-2020
2019/2020
Con lo sviluppo del co-design, i progettisti di servizi sono sempre più consapevoli del significato e del valore del co-design. Anche le aziende e le organizzazioni in Cina hanno iniziato a utilizzare il co-design per aiutare i loro servizi a raggiungere l'innovazione o la trasformazione delle imprese. servizi di alta qualità sono gradualmente entrati nella vita delle persone, tuttavia, quando ci concentriamo sui servizi per bambini in Cina, si scopre che tali servizi normalmente non soddisfano i bisogni e le aspettative dei bambini. Inoltre, ciò è dovuto alla particolarità dello sviluppo delle capacità dei bambini , sono spesso ignorati e disprezzati dai progettisti nelle attività di co-design in Cina. Come aiutare i bambini a partecipare al co-design, promuovere la cooperazione tra designer e bambini e spingere lo sviluppo del business dei servizi per bambini in Cina è al centro di questo carta. In primo luogo, attraverso la revisione della letteratura, questo documento chiarisce il concetto di co-design, il rapporto tra design del servizio e co-design, organizza gli strumenti e le tecniche correlate per il co-design dei bambini e disegna le caratteristiche necessarie per il co-design processo e strumenti per i bambini In secondo luogo, è stato condotto uno studio teorico sui gruppi di bambini, che ha chiarito i diritti dei bambini a partecipare, il ruolo della partecipazione dei bambini, i fattori che influenzano la partecipazione dei bambini e il livello di abilità dei bambini nelle diverse fasce di età. Quindi, in combinazione con quattro casi di studio del co-design per bambini di successo e le interviste approfondite con i designer che hanno esperienza nella pratica del co-design per bambini in Cina, vengono chiarite le caratteristiche della partecipazione dei bambini al co-design. ricerca teorica e pratica, questo documento propone la fascia d'età della partecipazione dei bambini, la dimensione della partecipazione dei bambini al servizio innovazione sul ghiaccio, ruolo dei bambini e dei progettisti nel co-design e sintetizza i quattro punti di opportunità innovativi di questo studio, quindi un metodo sistematico per il co-design dei bambini viene stabilito da tre aspetti: quadro di co-design, principi guida e design strumenti. Infine, attraverso la valutazione, i metodi proposti in questo studio sono stati ampiamente verificati utilizzando il modello di Kirkpatrick su quattro livelli: reazione, apprendimento, comportamento e risultati. Il metodo è stato migliorato e la partecipazione dei bambini al progetto congiunto, amplia il campo di ricerca di co-design e fornisce riferimenti per successive ricerche correlate. A livello pratico, l'intero processo di cooperazione è guidato dal punto di vista del sistema: dopo la verifica, questo metodo può migliorare efficacemente la partecipazione dei bambini, ridurre la confusione dei progettisti e promuovere un'efficace cooperazione tra le due parti.
Tesi di laurea Magistrale
File allegati
File Dimensione Formato  
Final Thesis_PSSD_10617893_LI Wanying.pdf

solo utenti autorizzati dal 06/04/2023

Descrizione: Thesis text
Dimensione 21.5 MB
Formato Adobe PDF
21.5 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/153354