The project that is developed in this thesis is based on the analysis of the patient’s path within the emergency room. It is noted that the waiting phase is the most stressful on an emotional level. Opportunities and problems will be analyzed, and the best way to use them in order to change the esperience itself. The experience in the emergency room must have as its only problem the reason that pushed the patient to go there. IT's necessary to relieve the user of other annoyances, and consequently help the medical staff to work serenely.

Il progetto sviluppato in questa tesi si basa sull'analisi del percorso del paziente all'interno del pronto soccorso. Si è evidenziato come la fase di attesa è la più stressante a livello emotivo. Verranno analizzate oppurtunità e problemi presenti, e come utilizzarli per cambiare il tipo di esperienza vissuta. L'esperienza al pronto soccorso deve avere come unico problema la ragione che ha spinto il paziente ad andare lì. È necessario alleviare l'utente da altri fastidi e, di conseguenza, aiutare lo staff medico a lavorare serenamente.

Redesigning emergency room waiting experience

GOMBOLI, NICOLETTA
2019/2020

Abstract

The project that is developed in this thesis is based on the analysis of the patient’s path within the emergency room. It is noted that the waiting phase is the most stressful on an emotional level. Opportunities and problems will be analyzed, and the best way to use them in order to change the esperience itself. The experience in the emergency room must have as its only problem the reason that pushed the patient to go there. IT's necessary to relieve the user of other annoyances, and consequently help the medical staff to work serenely.
ARC III - Scuola del Design
29-apr-2020
2019/2020
Il progetto sviluppato in questa tesi si basa sull'analisi del percorso del paziente all'interno del pronto soccorso. Si è evidenziato come la fase di attesa è la più stressante a livello emotivo. Verranno analizzate oppurtunità e problemi presenti, e come utilizzarli per cambiare il tipo di esperienza vissuta. L'esperienza al pronto soccorso deve avere come unico problema la ragione che ha spinto il paziente ad andare lì. È necessario alleviare l'utente da altri fastidi e, di conseguenza, aiutare lo staff medico a lavorare serenamente.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/153455