Innovation has become the focus of research both by corporates and academics, and it is a critical strategic issue to facilitate and improve the new products, services, or processes. The open innovation paradigm has been increasingly considered as an effective, relevant approach to innovation, breaking the corporate barriers, and facilitating communications from the different resources inside and outside. In this thesis, I only focus on the user’s research, user-centered innovation is the strategy that put the user as the central role in the innovation process, through the different methodologies to discover and interpret the innovative and potential insights. Many academic and practical theses are researching on comparing different methodologies and trying to find out the most suitable and effective one. In this thesis, I use the analysis for the Sony research case, focusing on the Research-Led methodologies, which contains 4: interviews, focus group, applied ethnography, and Living Lab. I choose the six criteria to compare. The concept “Lean Innovation” is inspiring for providing a new perspective of enhancing the overall ability and empathy by using the innovation empathy, the related researches show that it will have significant improvement and could help us achieve the goal. The Sony project is through the research of music scene towards on post-90s, exploring and discovering the innovative and valuable insights to develop in the future. This project is processing on three oversea markets: China, Singapore, and Europe, also providing the horizontal comparison between different markets and enhance the understanding systematically and strategically. Critically, I analyzed the Sony “Combined Methodologies,” it combined the methodologies and applied in the different stages to achieve the trade-off between effectiveness and efficiency. Especially highlight the role of context, and shows the positive results through the qualitative analysis, could be a potential research trend that could facilitate the innovative process in the future practically.

L'innovazione è diventata il fulcro della ricerca sia da parte delle imprese che degli accademici ed è una questione strategica fondamentale per facilitare e migliorare i nuovi prodotti, servizi o processi. Il paradigma dell'innovazione aperta è stato sempre più considerato come un approccio efficace e pertinente all'innovazione, rompendo le barriere aziendali e facilitando le comunicazioni dalle diverse risorse interne ed esterne. In questa tesi, mi concentro solo sulla ricerca dell'utente, l'innovazione centrata sull'utente è la strategia che pone l'utente come ruolo centrale nel processo di innovazione, attraverso le diverse metodologie per scoprire e interpretare le intuizioni innovative e potenziali. Molte tesi accademiche e pratiche stanno facendo ricerche sul confronto tra diverse metodologie e cercando di trovare quella più adatta ed efficace. In questa tesi, utilizzo l'analisi per il caso di ricerca Sony, concentrandomi sulle metodologie basate sulla ricerca, che contiene 4: interviste, focus group, etnografia applicata e Living Lab. Scelgo i sei criteri da confrontare. Il concetto di "Lean Innovation" è fonte d'ispirazione per fornire una nuova prospettiva per migliorare la capacità e l'empatia complessiva usando l'empatia dell'innovazione, le ricerche correlate mostrano che avrà un miglioramento significativo e potrebbe aiutarci a raggiungere l'obiettivo. Il progetto Sony è attraverso la ricerca della scena musicale verso gli anni '90, esplorando e scoprendo le intuizioni innovative e preziose da sviluppare in futuro. Questo progetto è in fase di elaborazione su tre mercati esteri: Cina, Singapore ed Europa, fornendo anche il confronto orizzontale tra mercati diversi e migliorando la comprensione sistematicamente e strategicamente. In modo critico, ho analizzato le "Metodologie combinate" di Sony, combinando le metodologie e applicandole nelle diverse fasi per raggiungere il compromesso tra efficacia ed efficienza. In particolare, evidenziare il ruolo del contesto e mostrare i risultati positivi attraverso l'analisi qualitativa, potrebbe essere una potenziale tendenza di ricerca che potrebbe facilitare praticamente il processo innovativo in futuro.

User-centered innovation combined design research methodology applied in the specific context, facilitating the market research and user innovation : a real case of Sony in music scene

ZENG, ZIFENG
2019/2020

Abstract

Innovation has become the focus of research both by corporates and academics, and it is a critical strategic issue to facilitate and improve the new products, services, or processes. The open innovation paradigm has been increasingly considered as an effective, relevant approach to innovation, breaking the corporate barriers, and facilitating communications from the different resources inside and outside. In this thesis, I only focus on the user’s research, user-centered innovation is the strategy that put the user as the central role in the innovation process, through the different methodologies to discover and interpret the innovative and potential insights. Many academic and practical theses are researching on comparing different methodologies and trying to find out the most suitable and effective one. In this thesis, I use the analysis for the Sony research case, focusing on the Research-Led methodologies, which contains 4: interviews, focus group, applied ethnography, and Living Lab. I choose the six criteria to compare. The concept “Lean Innovation” is inspiring for providing a new perspective of enhancing the overall ability and empathy by using the innovation empathy, the related researches show that it will have significant improvement and could help us achieve the goal. The Sony project is through the research of music scene towards on post-90s, exploring and discovering the innovative and valuable insights to develop in the future. This project is processing on three oversea markets: China, Singapore, and Europe, also providing the horizontal comparison between different markets and enhance the understanding systematically and strategically. Critically, I analyzed the Sony “Combined Methodologies,” it combined the methodologies and applied in the different stages to achieve the trade-off between effectiveness and efficiency. Especially highlight the role of context, and shows the positive results through the qualitative analysis, could be a potential research trend that could facilitate the innovative process in the future practically.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
29-apr-2020
2019/2020
L'innovazione è diventata il fulcro della ricerca sia da parte delle imprese che degli accademici ed è una questione strategica fondamentale per facilitare e migliorare i nuovi prodotti, servizi o processi. Il paradigma dell'innovazione aperta è stato sempre più considerato come un approccio efficace e pertinente all'innovazione, rompendo le barriere aziendali e facilitando le comunicazioni dalle diverse risorse interne ed esterne. In questa tesi, mi concentro solo sulla ricerca dell'utente, l'innovazione centrata sull'utente è la strategia che pone l'utente come ruolo centrale nel processo di innovazione, attraverso le diverse metodologie per scoprire e interpretare le intuizioni innovative e potenziali. Molte tesi accademiche e pratiche stanno facendo ricerche sul confronto tra diverse metodologie e cercando di trovare quella più adatta ed efficace. In questa tesi, utilizzo l'analisi per il caso di ricerca Sony, concentrandomi sulle metodologie basate sulla ricerca, che contiene 4: interviste, focus group, etnografia applicata e Living Lab. Scelgo i sei criteri da confrontare. Il concetto di "Lean Innovation" è fonte d'ispirazione per fornire una nuova prospettiva per migliorare la capacità e l'empatia complessiva usando l'empatia dell'innovazione, le ricerche correlate mostrano che avrà un miglioramento significativo e potrebbe aiutarci a raggiungere l'obiettivo. Il progetto Sony è attraverso la ricerca della scena musicale verso gli anni '90, esplorando e scoprendo le intuizioni innovative e preziose da sviluppare in futuro. Questo progetto è in fase di elaborazione su tre mercati esteri: Cina, Singapore ed Europa, fornendo anche il confronto orizzontale tra mercati diversi e migliorando la comprensione sistematicamente e strategicamente. In modo critico, ho analizzato le "Metodologie combinate" di Sony, combinando le metodologie e applicandole nelle diverse fasi per raggiungere il compromesso tra efficacia ed efficienza. In particolare, evidenziare il ruolo del contesto e mostrare i risultati positivi attraverso l'analisi qualitativa, potrebbe essere una potenziale tendenza di ricerca che potrebbe facilitare praticamente il processo innovativo in futuro.
Tesi di laurea Magistrale
File allegati
File Dimensione Formato  
2020_04_Zeng.pdf

non accessibile

Descrizione: Thesis
Dimensione 8.43 MB
Formato Adobe PDF
8.43 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/153518