Technologies such as Augmented Reality (AR), Cyber-Physical Systems, Artificial Intelligence (AI), Smart wearables and IoT-based garments seem to be growingly applied to the realm of fashion, which can lead to greater functionality of this filed in addition to its aesthetic functions. These highly interactive textiles will potentially integrate many communicative, entertaining, and protective devices directly into textile and apparel products. As a matter of fact, the purpose of smart fabrics and smart apparels is to find a harmony among a number of areas such as fashion, engineering, interaction, user experience, cyber-security, design and science in order to fulfill potential modern human needs. This study intended to examine the present and potential position of growing area of smart fabrics and apparel products in fashion industry from three perspectives of fashion designers, forecasters, and consumers in terms of (1) designer-identified market demands, (2) forecaster-identified market demands, (3) consumer-identified demands, (4) the relationship between their point of views. The findings of the study indicate that ‘Sportswear/ Fitness, Healthcare/ Therapy and Protection/Safety (Emergency Situations)’ were seen as the main areas of future market appeal for smart clothing by all these groups of designers, forecasters and customers. However the customers’ group has also selected ‘Communications/ Entertainment/ Social Media’ as one of the main areas with the same average of sportswear/fitness. Beauty of the product is one main factor in attracting the potential customers. The result of the study suggests that an interdisciplinary approach will impress the fashion industry in near future and a harmony of various fields with a range of functionalities assembled in one piece of wearables( garments) probably needs to emerge.

Tecnologie come la Realtà Aumentata (AR), i sistemi cyber-fisici Intelligenza artificiale (AI), dispositivi indossabili intelligenti e capi basati su IoT sembra essere applicato in modo crescente al regno della moda, che può portare a maggiore funzionalità di questo archiviato oltre alle sue funzioni estetiche. Questi tessuti altamente interattivi potenzialmente integreranno molti dispositivi comunicativi, di intrattenimento e di protezione direttamente nel tessuto e prodotti di abbigliamento. È un dato di fatto, lo scopo di tessuti intelligenti e abbigliamento intelligente è quello di trovare un'armonia in una serie di settori come moda, ingegneria, interazione, esperienza utente, sicurezza informatica, design e scienza per soddisfare i potenziali bisogni umani moderni. Questo studio destinato a esaminare la posizione attuale e potenziale dell'area in crescita di tessuti intelligenti e prodotti di abbigliamento nel settore della moda da tre prospettive di stilisti, previsioni e consumatori in termini di (1) richieste di mercato identificate dal progettista, (2) mercato identificato dal previsore richieste, (3) richieste identificate dal consumatore, (4) la relazione tra il loro punto di vista. I risultati dello studio indicano che "Sportswear / Fitness, assistenza sanitaria / terapia e protezione / sicurezza (emergenza Situazioni) "sono state viste come le principali aree del futuro appello del mercato per le smart abbigliamento di tutti questi gruppi di designer, previsioni e clienti. Tuttavia, il gruppo di clienti ha anche selezionato "Comunicazioni / Entertainment / Social Media "come una delle aree principali con lo stesso media di abbigliamento sportivo / fitness. La bellezza del prodotto è uno dei fattori principali attirare i potenziali clienti. Il risultato dello studio suggerisce che un l'approccio interdisciplinare impressionerà l'industria della moda nel prossimo futuro e un'armonia di vari campi con una serie di funzionalità riunite in un pezzo di dispositivi indossabili (indumenti) probabilmente deve emergere.

The position of smart fabrics in fashion industry : a case of trend-forecasting

JABARI, SHIVA
2019/2020

Abstract

Technologies such as Augmented Reality (AR), Cyber-Physical Systems, Artificial Intelligence (AI), Smart wearables and IoT-based garments seem to be growingly applied to the realm of fashion, which can lead to greater functionality of this filed in addition to its aesthetic functions. These highly interactive textiles will potentially integrate many communicative, entertaining, and protective devices directly into textile and apparel products. As a matter of fact, the purpose of smart fabrics and smart apparels is to find a harmony among a number of areas such as fashion, engineering, interaction, user experience, cyber-security, design and science in order to fulfill potential modern human needs. This study intended to examine the present and potential position of growing area of smart fabrics and apparel products in fashion industry from three perspectives of fashion designers, forecasters, and consumers in terms of (1) designer-identified market demands, (2) forecaster-identified market demands, (3) consumer-identified demands, (4) the relationship between their point of views. The findings of the study indicate that ‘Sportswear/ Fitness, Healthcare/ Therapy and Protection/Safety (Emergency Situations)’ were seen as the main areas of future market appeal for smart clothing by all these groups of designers, forecasters and customers. However the customers’ group has also selected ‘Communications/ Entertainment/ Social Media’ as one of the main areas with the same average of sportswear/fitness. Beauty of the product is one main factor in attracting the potential customers. The result of the study suggests that an interdisciplinary approach will impress the fashion industry in near future and a harmony of various fields with a range of functionalities assembled in one piece of wearables( garments) probably needs to emerge.
ARC III - Scuola del Design
29-apr-2020
2019/2020
Tecnologie come la Realtà Aumentata (AR), i sistemi cyber-fisici Intelligenza artificiale (AI), dispositivi indossabili intelligenti e capi basati su IoT sembra essere applicato in modo crescente al regno della moda, che può portare a maggiore funzionalità di questo archiviato oltre alle sue funzioni estetiche. Questi tessuti altamente interattivi potenzialmente integreranno molti dispositivi comunicativi, di intrattenimento e di protezione direttamente nel tessuto e prodotti di abbigliamento. È un dato di fatto, lo scopo di tessuti intelligenti e abbigliamento intelligente è quello di trovare un'armonia in una serie di settori come moda, ingegneria, interazione, esperienza utente, sicurezza informatica, design e scienza per soddisfare i potenziali bisogni umani moderni. Questo studio destinato a esaminare la posizione attuale e potenziale dell'area in crescita di tessuti intelligenti e prodotti di abbigliamento nel settore della moda da tre prospettive di stilisti, previsioni e consumatori in termini di (1) richieste di mercato identificate dal progettista, (2) mercato identificato dal previsore richieste, (3) richieste identificate dal consumatore, (4) la relazione tra il loro punto di vista. I risultati dello studio indicano che "Sportswear / Fitness, assistenza sanitaria / terapia e protezione / sicurezza (emergenza Situazioni) "sono state viste come le principali aree del futuro appello del mercato per le smart abbigliamento di tutti questi gruppi di designer, previsioni e clienti. Tuttavia, il gruppo di clienti ha anche selezionato "Comunicazioni / Entertainment / Social Media "come una delle aree principali con lo stesso media di abbigliamento sportivo / fitness. La bellezza del prodotto è uno dei fattori principali attirare i potenziali clienti. Il risultato dello studio suggerisce che un l'approccio interdisciplinare impressionerà l'industria della moda nel prossimo futuro e un'armonia di vari campi con una serie di funzionalità riunite in un pezzo di dispositivi indossabili (indumenti) probabilmente deve emergere.
Tesi di laurea Magistrale
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Descrizione: The positon of smart fabrics in fashion industry: A case of Trend-forcasting
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/153888