Nowadays, in the world of design, the emotional design approach has been proposed as a bridge between design and other fields related to this area and is used as a powerful tool to ensure product success and user satisfaction. In the present study, considering the issues raised in this field, an attempt has been made to introduce the audience to the application of this design method. In this regard, the theory first describes the basic area of human perception and emotional design and examines the factors influencing this approach which are related to the visceral(appearance) and behavioral (usability) levels, they are two of the three levels of the product perception process from Donald Norman’s Theory. In addition, since in the design of the website user interface, respect for human beings as a goal should be the starting point of the design, in this study we have tried to examine how the user’s emotions are triggered by the interface design. In this regard, the several modes of functions of the web design in relation to the stimulation of human emotions have been considered. Furthermore, this study has done with the aim of comparing the features of emotional manipulation in the user interface designs of educational and eCommerce websites.

Al giorno d'oggi, nel mondo del design, l'approccio del design emozionale è stato proposto come un ponte tra il design e altri campi relativi a quest'area ed è utilizzato come un potente strumento per garantire il successo del prodotto e la soddisfazione dell'utente. Nel presente studio, considerando i problemi sollevati in questo campo, viene fatto un tentativo di presentare al pubblico l'applicazione di questo metodo di progettazione. A questo proposito, la teoria descrive innanzitutto l'area di base della percezione umana e del design emotivo ed esamina i fattori che influenzano questo approccio che sono correlati ai livelli viscerale (aspetto) e comportamentale (usabilità), sono due dei tre livelli del processo di percezione del prodotto dalla teoria di Donald Norman. Inoltre, poiché nella progettazione dell'interfaccia utente del sito Web, l’obiettivo del rispetto per gli esseri umani dovrebbe essere il punto di partenza della progettazione, in questo studio abbiamo cercato di esaminare come le emozioni dell'utente sono innescate dalla progettazione dell'interfaccia. A questo proposito, sono state prese in considerazione le diverse modalità di funzioni del web design in relazione alla stimolazione delle emozioni umane. Inoltre, questo studio ha avuto lo scopo di confrontare le caratteristiche della manipolazione emotiva nella progettazione dell'interfaccia utente di siti web educativi ed e-commerce.

Manipulation through interface design. Implementing emotional stimuli components

KASAEE, SEYED SAJAD
2018/2019

Abstract

Nowadays, in the world of design, the emotional design approach has been proposed as a bridge between design and other fields related to this area and is used as a powerful tool to ensure product success and user satisfaction. In the present study, considering the issues raised in this field, an attempt has been made to introduce the audience to the application of this design method. In this regard, the theory first describes the basic area of human perception and emotional design and examines the factors influencing this approach which are related to the visceral(appearance) and behavioral (usability) levels, they are two of the three levels of the product perception process from Donald Norman’s Theory. In addition, since in the design of the website user interface, respect for human beings as a goal should be the starting point of the design, in this study we have tried to examine how the user’s emotions are triggered by the interface design. In this regard, the several modes of functions of the web design in relation to the stimulation of human emotions have been considered. Furthermore, this study has done with the aim of comparing the features of emotional manipulation in the user interface designs of educational and eCommerce websites.
ARC III - Scuola del Design
6-giu-2020
2018/2019
Al giorno d'oggi, nel mondo del design, l'approccio del design emozionale è stato proposto come un ponte tra il design e altri campi relativi a quest'area ed è utilizzato come un potente strumento per garantire il successo del prodotto e la soddisfazione dell'utente. Nel presente studio, considerando i problemi sollevati in questo campo, viene fatto un tentativo di presentare al pubblico l'applicazione di questo metodo di progettazione. A questo proposito, la teoria descrive innanzitutto l'area di base della percezione umana e del design emotivo ed esamina i fattori che influenzano questo approccio che sono correlati ai livelli viscerale (aspetto) e comportamentale (usabilità), sono due dei tre livelli del processo di percezione del prodotto dalla teoria di Donald Norman. Inoltre, poiché nella progettazione dell'interfaccia utente del sito Web, l’obiettivo del rispetto per gli esseri umani dovrebbe essere il punto di partenza della progettazione, in questo studio abbiamo cercato di esaminare come le emozioni dell'utente sono innescate dalla progettazione dell'interfaccia. A questo proposito, sono state prese in considerazione le diverse modalità di funzioni del web design in relazione alla stimolazione delle emozioni umane. Inoltre, questo studio ha avuto lo scopo di confrontare le caratteristiche della manipolazione emotiva nella progettazione dell'interfaccia utente di siti web educativi ed e-commerce.
Tesi di laurea Magistrale
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