This thesis covers the project carried out during an internship in Beta 80 Group. The activity consisted in re-engineering a business intelligence system for emergency management. More specifically, the subject matter was a system of data analysis regarding the emergency calls received from an italian operative centre. In our case, the business intelligence system under discussion provided information about the number of calls received grouped by different level of time granularity, the average duration of the calls, the origin of the call, the waiting time for the caller until answer and much more. Those information were used to improve the efficiency in handling emergency calls and, subsequently, the entire process of emergency management. The purpose of the implemented project was to renew the entire system of business intelligence in order to provide an improvement of the technology in terms of performance and a more dynamic and user-friendly visualization methodology.

Questa tesi fornisce una descrizione del progetto intrapreso durante il tirocinio svoltosi in Beta 80 Group. L'attività consisteva nella reingegnerizzazione di un sistema di business intelligence per la gestione delle emergenze. Nella fattispecie, il protagonista del progetto era un sistema di analisi delle chiamate ricevute da una centrale operativa italiana. In particolare, il sistema di business intelligence a cui si faceva riferimento, forniva informazioni riguardanti il numero di chiamate ricevute raggruppate secondo diversi livelli di granularità temporale, la durata media delle chiamate, l'origine delle stesse, i tempi di attesa del cittadino chiamante prima della risposta e molto altro. Tali informazioni venivano usate per migliorare l'efficienza nella gestione delle chiamate, con un conseguente effetto sull'intero processo di gestione dell'emergenza. Lo scopo del progetto consisteva nel rinnovare, in termini tecnologici, l'intero sistema di business intelligence, affinché si raggiungesse un miglioramento della tecnologia in termini di performance, dinamicità e facilità di utilizzo.

Re-engineering of a business intelligence system for emergency management

CASSARINO, PIETRO
2019/2020

Abstract

This thesis covers the project carried out during an internship in Beta 80 Group. The activity consisted in re-engineering a business intelligence system for emergency management. More specifically, the subject matter was a system of data analysis regarding the emergency calls received from an italian operative centre. In our case, the business intelligence system under discussion provided information about the number of calls received grouped by different level of time granularity, the average duration of the calls, the origin of the call, the waiting time for the caller until answer and much more. Those information were used to improve the efficiency in handling emergency calls and, subsequently, the entire process of emergency management. The purpose of the implemented project was to renew the entire system of business intelligence in order to provide an improvement of the technology in terms of performance and a more dynamic and user-friendly visualization methodology.
MALKI, ELY
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
29-apr-2020
2019/2020
Questa tesi fornisce una descrizione del progetto intrapreso durante il tirocinio svoltosi in Beta 80 Group. L'attività consisteva nella reingegnerizzazione di un sistema di business intelligence per la gestione delle emergenze. Nella fattispecie, il protagonista del progetto era un sistema di analisi delle chiamate ricevute da una centrale operativa italiana. In particolare, il sistema di business intelligence a cui si faceva riferimento, forniva informazioni riguardanti il numero di chiamate ricevute raggruppate secondo diversi livelli di granularità temporale, la durata media delle chiamate, l'origine delle stesse, i tempi di attesa del cittadino chiamante prima della risposta e molto altro. Tali informazioni venivano usate per migliorare l'efficienza nella gestione delle chiamate, con un conseguente effetto sull'intero processo di gestione dell'emergenza. Lo scopo del progetto consisteva nel rinnovare, in termini tecnologici, l'intero sistema di business intelligence, affinché si raggiungesse un miglioramento della tecnologia in termini di performance, dinamicità e facilità di utilizzo.
Tesi di laurea Magistrale
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