The thesis mainly focus on how the service system behind the space can help definite the space itself and improve user's experience. In the era of experience economy, with the improvement of social living standards and the progress of science and technology, people's needs have been upgraded from basic material needs to social and personal values. Consumers pay more attention to the user experience and non-material consumption in the whole process of products and services. After satisfying the functional requirements of jewelry foundation, jewelry customization has become a new trend of jewelry consumption. However, the current domestic jewelry customization is still in the primary stage of development, which cannot meet the different aesthetic and social needs of consumers at different levels. This research takes jewelry customization experience store serving middle-end jewelry consumers as the research object, and introduces and emphasizes the concept of spatial experience. The purpose of this study is to improve the overall service experience of consumers' personalized jewelry customization by optimizing the design of jewelry customization experience store. In order to study the jewelry experience store, which is a relatively complex service system, this study uses the theory of PSSD related methods as guidance. Firstly, the advantages of personalized jewelry customization, the current shortcomings and the future development opportunities are investigated and analyzed. Then, from the perspective of spatial experience, the important position and development advantages of physical stores in the context of new retail are clarified, and the important development opportunities of personalized jewelry customization experience stores are pointed out. This research takes "AUGUSMITHS" REEL Store as the research object, carries on the user research to the consumers of personalized jewelry customization experience store, combs the related service flow and produces innovative jewelry personalized customization service system design, and definite the whole space by the guidance of PSSD. The service system is mapped to three-dimensional space. The relevant functional areas are arranged, and the user's flow are simulated. The spatial design strategies of several key scenes are analyzed. Then it carries out the design practice to test the feasibility in the entity space. Finally, the limitations of this study and the direction of further research in related fields are briefly summarized and discussed. This study fills in the gap of theoretical research in the cross-field of jewelry customization, spatial experience and product service system design, and is also an attempt of innovative design practice. It provides more possibilities for jewelry customization and the future development of the jewelry industry.

La tesi si concentra principalmente su come il sistema di servizio dietro lo spazio può aiutare a definire lo spazio stesso e migliorare l'esperienza dell'utente. Nell'era dell'economia dell'esperienza, con il miglioramento del tenore di vita sociale e il progresso della scienza e della tecnologia, le esigenze delle persone sono state potenziate dalle esigenze materiali di base ai valori sociali e personali.I consumatori prestano maggiore attenzione all'esperienza degli utenti e al consumo non materiale nell'intero processo di prodotti e servizi.Dopo aver soddisfatto i requisiti funzionali della fondazione gioielli, la personalizzazione dei gioielli è diventata una nuova tendenza del consumo di gioielli.Tuttavia, l'attuale personalizzazione dei gioielli domestici è ancora nella fase primaria di sviluppo, che non può soddisfare le diverse esigenze estetiche e sociali dei consumatori a diversi livelli. Questa ricerca prende gioielli customization experience store che servono i consumatori di gioielli di fascia media come oggetto di ricerca, e introduce e sottolinea il concetto di esperienza spaziale.Lo scopo di questo studio è quello di migliorare l'esperienza di servizio generale della personalizzazione di gioielli personalizzati dei consumatori ottimizzando il design del negozio di gioielli di personalizzazione esperienza.Per studiare il negozio di gioielli, che è un sistema di servizi relativamente complesso, questo studio utilizza la teoria dei metodi correlati PSSD come guida.In primo luogo, i vantaggi della personalizzazione di gioielli personalizzati, le attuali carenze e le future opportunità di sviluppo sono studiati e analizzati.Poi, dal punto di vista dell'esperienza spaziale, vengono chiariti gli importanti vantaggi di posizione e sviluppo dei negozi fisici nel contesto di nuovi negozi al dettaglio, e vengono evidenziate le importanti opportunità di sviluppo dei negozi di personalizzazione di gioielli personalizzati.Questa ricerca prende "AUGUSMITHS" REEL Store come oggetto di ricerca, porta avanti la ricerca dell'utente ai consumatori di negozio di personalizzazioni personalizzate di gioielli, combina il relativo flusso di servizio e produce gioielli innovativi personalizzati di progettazione del sistema di personalizzazione, e determina l'intero spazio dalla guida di PSSD.Il sistema di servizio è mappato in uno spazio tridimensionale.Le relative aree funzionali sono disposte e il flusso dell'utente viene simulato.Vengono analizzate le strategie di progettazione spaziale di diverse scene chiave.Poi effettua la pratica di progettazione per testare la fattibilità nello spazio di entità.Infine, i limiti di questo studio e la direzione di ulteriori ricerche nei settori connessi sono brevemente riassunti e discussi. Questo studio colma il vuoto della ricerca teorica nel campo della personalizzazione dei gioielli, dell'esperienza spaziale e della progettazione del sistema di servizio dei prodotti, ed è anche un tentativo di pratica progettuale innovativa.Fornisce maggiori possibilità per la personalizzazione dei gioielli e il futuro sviluppo dell'industria dei gioielli.

Research on how service system be applied to experience store of jewelry customization

ZHU, JIAQI
2019/2020

Abstract

The thesis mainly focus on how the service system behind the space can help definite the space itself and improve user's experience. In the era of experience economy, with the improvement of social living standards and the progress of science and technology, people's needs have been upgraded from basic material needs to social and personal values. Consumers pay more attention to the user experience and non-material consumption in the whole process of products and services. After satisfying the functional requirements of jewelry foundation, jewelry customization has become a new trend of jewelry consumption. However, the current domestic jewelry customization is still in the primary stage of development, which cannot meet the different aesthetic and social needs of consumers at different levels. This research takes jewelry customization experience store serving middle-end jewelry consumers as the research object, and introduces and emphasizes the concept of spatial experience. The purpose of this study is to improve the overall service experience of consumers' personalized jewelry customization by optimizing the design of jewelry customization experience store. In order to study the jewelry experience store, which is a relatively complex service system, this study uses the theory of PSSD related methods as guidance. Firstly, the advantages of personalized jewelry customization, the current shortcomings and the future development opportunities are investigated and analyzed. Then, from the perspective of spatial experience, the important position and development advantages of physical stores in the context of new retail are clarified, and the important development opportunities of personalized jewelry customization experience stores are pointed out. This research takes "AUGUSMITHS" REEL Store as the research object, carries on the user research to the consumers of personalized jewelry customization experience store, combs the related service flow and produces innovative jewelry personalized customization service system design, and definite the whole space by the guidance of PSSD. The service system is mapped to three-dimensional space. The relevant functional areas are arranged, and the user's flow are simulated. The spatial design strategies of several key scenes are analyzed. Then it carries out the design practice to test the feasibility in the entity space. Finally, the limitations of this study and the direction of further research in related fields are briefly summarized and discussed. This study fills in the gap of theoretical research in the cross-field of jewelry customization, spatial experience and product service system design, and is also an attempt of innovative design practice. It provides more possibilities for jewelry customization and the future development of the jewelry industry.
SUN, JIE
ARC III - Scuola del Design
29-apr-2020
2019/2020
La tesi si concentra principalmente su come il sistema di servizio dietro lo spazio può aiutare a definire lo spazio stesso e migliorare l'esperienza dell'utente. Nell'era dell'economia dell'esperienza, con il miglioramento del tenore di vita sociale e il progresso della scienza e della tecnologia, le esigenze delle persone sono state potenziate dalle esigenze materiali di base ai valori sociali e personali.I consumatori prestano maggiore attenzione all'esperienza degli utenti e al consumo non materiale nell'intero processo di prodotti e servizi.Dopo aver soddisfatto i requisiti funzionali della fondazione gioielli, la personalizzazione dei gioielli è diventata una nuova tendenza del consumo di gioielli.Tuttavia, l'attuale personalizzazione dei gioielli domestici è ancora nella fase primaria di sviluppo, che non può soddisfare le diverse esigenze estetiche e sociali dei consumatori a diversi livelli. Questa ricerca prende gioielli customization experience store che servono i consumatori di gioielli di fascia media come oggetto di ricerca, e introduce e sottolinea il concetto di esperienza spaziale.Lo scopo di questo studio è quello di migliorare l'esperienza di servizio generale della personalizzazione di gioielli personalizzati dei consumatori ottimizzando il design del negozio di gioielli di personalizzazione esperienza.Per studiare il negozio di gioielli, che è un sistema di servizi relativamente complesso, questo studio utilizza la teoria dei metodi correlati PSSD come guida.In primo luogo, i vantaggi della personalizzazione di gioielli personalizzati, le attuali carenze e le future opportunità di sviluppo sono studiati e analizzati.Poi, dal punto di vista dell'esperienza spaziale, vengono chiariti gli importanti vantaggi di posizione e sviluppo dei negozi fisici nel contesto di nuovi negozi al dettaglio, e vengono evidenziate le importanti opportunità di sviluppo dei negozi di personalizzazione di gioielli personalizzati.Questa ricerca prende "AUGUSMITHS" REEL Store come oggetto di ricerca, porta avanti la ricerca dell'utente ai consumatori di negozio di personalizzazioni personalizzate di gioielli, combina il relativo flusso di servizio e produce gioielli innovativi personalizzati di progettazione del sistema di personalizzazione, e determina l'intero spazio dalla guida di PSSD.Il sistema di servizio è mappato in uno spazio tridimensionale.Le relative aree funzionali sono disposte e il flusso dell'utente viene simulato.Vengono analizzate le strategie di progettazione spaziale di diverse scene chiave.Poi effettua la pratica di progettazione per testare la fattibilità nello spazio di entità.Infine, i limiti di questo studio e la direzione di ulteriori ricerche nei settori connessi sono brevemente riassunti e discussi. Questo studio colma il vuoto della ricerca teorica nel campo della personalizzazione dei gioielli, dell'esperienza spaziale e della progettazione del sistema di servizio dei prodotti, ed è anche un tentativo di pratica progettuale innovativa.Fornisce maggiori possibilità per la personalizzazione dei gioielli e il futuro sviluppo dell'industria dei gioielli.
Tesi di laurea Magistrale
File allegati
File Dimensione Formato  
Research on how Service System be Applied to Experience Store of Jewelry Customization.pdf

non accessibile

Descrizione: Thesis text pdf
Dimensione 11.79 MB
Formato Adobe PDF
11.79 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/154556