The purpose of this research is to provide insight on how a given clothing brand can sustain and develop in the new digital age that we live in. As in the past few years, the fashion industry has faced some significant changes, from the innovation of technology - characterized by digitization and changing shopping patterns, to changes in the working labor force and fighting for sustainability. Online and mobile channels have affected and transformed the shopping experience in brick and mortar stores. The brand taken in consideration for this research is taken from a predeveloped project for the course Retail and Merchandising Design, part of the studies of the faculty of Design – Design for the Fashion system. Therefore, this thesis explores all these new digital technologies and their impact on the retail market. It will also investigate how the design of physical commercial spaces can affect the customer – brand relationship and what impact they have on the customer’s shopping behavior. Combining all of the above it will show the initial step in creating a brand that’s relying on these new technologies to increase sales and bring in more loyal customers. The study will also investigate what role the customers journey through the shop plays in all of this and how to improve it. Finally, the research includes questionnaires and case studies taken on different subjects in attempt to improve the effectiveness of implementing everything into the given brand, including the window displays and brand-consumer relationship.

Lo scopo di questa ricerca è quello di fornire informazioni su come un determinato marchio di abbigliamento può sostenere e svilupparsi nella nuova era digitale in cui viviamo. Come negli ultimi anni, l'industria della moda ha dovuto affrontare alcuni cambiamenti significativi, dall'innovazione della tecnologia - caratterizzato dalla digitalizzazione e dal cambiamento dei modelli di acquisto, dai cambiamenti nella forza lavoro attiva e dalla lotta per la sostenibilità. I canali online e mobili hanno influenzato e trasformato l'esperienza di acquisto nei negozi di mattoni e malta. Il marchio preso in considerazione per questa ricerca è tratto da un progetto pre-sviluppato per il corso Retail and Merchandising Design, parte degli studi della facoltà di Design - Design for the Fashion system. Pertanto, questa tesi esplora tutte queste nuove tecnologie digitali e il loro impatto sul mercato al dettaglio. Studierà inoltre in che modo la progettazione di spazi commerciali fisici può influire sul rapporto cliente-marchio e quale impatto hanno sul comportamento di acquisto del cliente. Combinando tutto quanto sopra, si mostrerà il primo passo nella creazione di un marchio che si affida a queste nuove tecnologie per aumentare le vendite e attirare clienti più fedeli. Lo studio esaminerà anche il ruolo che i clienti percorrono nel negozio in tutto questo e come migliorarlo. Infine, la ricerca include questionari e case study condotti su diversi argomenti nel tentativo di migliorare l'efficacia dell'implementazione di tutto nel marchio dato, compresi gli schermi delle finestre e il rapporto marchio-consumatore.

Exploration, implementation of digital technologies and improvement of the customer experience in a retail brand

MLADENOVSKA, ISKRA
2019/2020

Abstract

The purpose of this research is to provide insight on how a given clothing brand can sustain and develop in the new digital age that we live in. As in the past few years, the fashion industry has faced some significant changes, from the innovation of technology - characterized by digitization and changing shopping patterns, to changes in the working labor force and fighting for sustainability. Online and mobile channels have affected and transformed the shopping experience in brick and mortar stores. The brand taken in consideration for this research is taken from a predeveloped project for the course Retail and Merchandising Design, part of the studies of the faculty of Design – Design for the Fashion system. Therefore, this thesis explores all these new digital technologies and their impact on the retail market. It will also investigate how the design of physical commercial spaces can affect the customer – brand relationship and what impact they have on the customer’s shopping behavior. Combining all of the above it will show the initial step in creating a brand that’s relying on these new technologies to increase sales and bring in more loyal customers. The study will also investigate what role the customers journey through the shop plays in all of this and how to improve it. Finally, the research includes questionnaires and case studies taken on different subjects in attempt to improve the effectiveness of implementing everything into the given brand, including the window displays and brand-consumer relationship.
ARC III - Scuola del Design
29-apr-2020
2019/2020
Lo scopo di questa ricerca è quello di fornire informazioni su come un determinato marchio di abbigliamento può sostenere e svilupparsi nella nuova era digitale in cui viviamo. Come negli ultimi anni, l'industria della moda ha dovuto affrontare alcuni cambiamenti significativi, dall'innovazione della tecnologia - caratterizzato dalla digitalizzazione e dal cambiamento dei modelli di acquisto, dai cambiamenti nella forza lavoro attiva e dalla lotta per la sostenibilità. I canali online e mobili hanno influenzato e trasformato l'esperienza di acquisto nei negozi di mattoni e malta. Il marchio preso in considerazione per questa ricerca è tratto da un progetto pre-sviluppato per il corso Retail and Merchandising Design, parte degli studi della facoltà di Design - Design for the Fashion system. Pertanto, questa tesi esplora tutte queste nuove tecnologie digitali e il loro impatto sul mercato al dettaglio. Studierà inoltre in che modo la progettazione di spazi commerciali fisici può influire sul rapporto cliente-marchio e quale impatto hanno sul comportamento di acquisto del cliente. Combinando tutto quanto sopra, si mostrerà il primo passo nella creazione di un marchio che si affida a queste nuove tecnologie per aumentare le vendite e attirare clienti più fedeli. Lo studio esaminerà anche il ruolo che i clienti percorrono nel negozio in tutto questo e come migliorarlo. Infine, la ricerca include questionari e case study condotti su diversi argomenti nel tentativo di migliorare l'efficacia dell'implementazione di tutto nel marchio dato, compresi gli schermi delle finestre e il rapporto marchio-consumatore.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/154608