Nowadays, e-commerce represents an essential support for those companies that want to embark on new profitable ventures beyond national borders, but it is not sufficient to ensure the success. In fact, to seize the opportunity of entering new markets, organizations must also be able to develop the right product for a specific foreign target. To achieve this, it is essential to design a valuable NPD process that adopts, in each of its phases, the best-in-class working methodologies, which inevitably include the employment of digital technologies that are able to bring a much higher efficiency and effectiveness to companies’ operations. Hence, it can be concluded that a higher digitalization degree leads to a better NPD process, thus resulting in a higher capability of developing the right product, managing cross-border operations and, consequently, being successful in foreign markets. This paper fits into this context with the objective of proposing a framework that may be used by firms to examine their ways of working, spot the potential room for improvement and assess their likelihood of gaining success abroad. In order to build this model, two preliminary studies are needed. On the one hand, it is analyzed a reasonable sequence of stages composing the NPD process in an international context, describing the kind of activities and decisions that each of them requires. On the other hand, instead, it is presented a categorization of several existing technologies and an explanation of their functioning, complexity and specific phases of the NPD process that they can support.
Al giorno d’oggi, l’e-commerce fornisce un supporto essenziale per quelle aziende che vogliono intraprendere iniziative redditizie al di fuori dei confini nazionali, ma non è sufficiente per assicurarne il successo. Infatti, per cogliere l’opportunità di entrare in nuovi mercati, le imprese devono essere anche in grado di sviluppare il giusto prodotto per uno specifico target estero. Per fare ciò, è fondamentale costruire un processo di sviluppo di nuovi prodotti che adotti, in ognuna delle sue fasi, le migliori metodologie di lavoro che inevitabilmente includono l’utilizzo di tecnologie digitali, data la capacità di queste ultime di migliorare l’efficienza e l’efficacia delle attività aziendali. Quindi, si può concludere che un maggiore grado di digitalizzazione porta ad un migliore processo, determinando così una maggiore capacità nel realizzare il prodotto giusto, gestire le attività a livello internazionale e, di conseguenza, avere successo in mercati esteri. Questa tesi si inserisce proprio in questo contesto con l’obiettivo di proporre un framework che può essere utilizzato dalle imprese per esaminare i loro metodi di lavoro, individuare i margini di miglioramento e valutare la probabilità di avere successo al di fuori dei confini nazionali. Per costruire questo modello, due studi preliminari sono necessari. Da un lato, viene analizzata una logica sequenza di fasi che caratterizza il processo di sviluppo di nuovi prodotti in un contesto internazionale, descrivendo il tipo di attività e decisioni che ognuna di queste richiede. Dall’altro lato, invece, viene presentata una categorizzazione delle diverse tecnologie presenti sul mercato e una spiegazione del loro funzionamento, la loro complessità e le specifiche fasi del processo di sviluppo di nuovi prodotti che queste possono supportare.
Analysis of the degree of digitalization of the NPD process as a key factor for companies' internationalization
AUTELLI, ANDREA
2019/2020
Abstract
Nowadays, e-commerce represents an essential support for those companies that want to embark on new profitable ventures beyond national borders, but it is not sufficient to ensure the success. In fact, to seize the opportunity of entering new markets, organizations must also be able to develop the right product for a specific foreign target. To achieve this, it is essential to design a valuable NPD process that adopts, in each of its phases, the best-in-class working methodologies, which inevitably include the employment of digital technologies that are able to bring a much higher efficiency and effectiveness to companies’ operations. Hence, it can be concluded that a higher digitalization degree leads to a better NPD process, thus resulting in a higher capability of developing the right product, managing cross-border operations and, consequently, being successful in foreign markets. This paper fits into this context with the objective of proposing a framework that may be used by firms to examine their ways of working, spot the potential room for improvement and assess their likelihood of gaining success abroad. In order to build this model, two preliminary studies are needed. On the one hand, it is analyzed a reasonable sequence of stages composing the NPD process in an international context, describing the kind of activities and decisions that each of them requires. On the other hand, instead, it is presented a categorization of several existing technologies and an explanation of their functioning, complexity and specific phases of the NPD process that they can support.File | Dimensione | Formato | |
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