Begin by enhancing the emotional interaction between grandparents and grandchildren ,then exploring the characteristics and problems of the target population.It is found that most of the elderly in China suffer from chronic diseases caused by eating too much sugar.Finally,I decided to create a reward system as a trigger to change the eating habits of the grandparents and improve their awareness to help them. Grandchildren act as managers to help the elderly by playing games and increasing emotional communication. The booklet documents the entire process of design activities such as research, concepts, systems, etc., especially the research section, to show the analysis of target points and provide some directions for the final system.

Inizia potenziando l'interazione emotiva tra nonni e nipoti, quindi esplorando le caratteristiche e i problemi della popolazione target. Si scopre che la maggior parte degli anziani in Cina soffre di malattie croniche causate dal consumo di troppo zucchero. Infine, ho deciso di creare un sistema di ricompensa come fattore scatenante per cambiare le abitudini alimentari dei nonni e migliorare la loro consapevolezza per aiutarli. I nipoti fungono da manager per aiutare gli anziani giocando e aumentando la comunicazione emotiva. Il booklet presenta l'intero processo di attività di progettazione come ricerca, concetti, sistemi, ecc., In particolare la sezione di ricerca, per mostrare l'analisi dei punti target e fornire alcune indicazioni per il sistema finale

E-sugar care

Wang, Yu
2019/2020

Abstract

Begin by enhancing the emotional interaction between grandparents and grandchildren ,then exploring the characteristics and problems of the target population.It is found that most of the elderly in China suffer from chronic diseases caused by eating too much sugar.Finally,I decided to create a reward system as a trigger to change the eating habits of the grandparents and improve their awareness to help them. Grandchildren act as managers to help the elderly by playing games and increasing emotional communication. The booklet documents the entire process of design activities such as research, concepts, systems, etc., especially the research section, to show the analysis of target points and provide some directions for the final system.
ARC III - Scuola del Design
24-lug-2020
2019/2020
Inizia potenziando l'interazione emotiva tra nonni e nipoti, quindi esplorando le caratteristiche e i problemi della popolazione target. Si scopre che la maggior parte degli anziani in Cina soffre di malattie croniche causate dal consumo di troppo zucchero. Infine, ho deciso di creare un sistema di ricompensa come fattore scatenante per cambiare le abitudini alimentari dei nonni e migliorare la loro consapevolezza per aiutarli. I nipoti fungono da manager per aiutare gli anziani giocando e aumentando la comunicazione emotiva. Il booklet presenta l'intero processo di attività di progettazione come ricerca, concetti, sistemi, ecc., In particolare la sezione di ricerca, per mostrare l'analisi dei punti target e fornire alcune indicazioni per il sistema finale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/164572